Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Flott, jepp lagre imaget på annen disk og starte med recovery CD :).

 

Det ser ut som du kjører på SATA300 og ikke SATA600, ergo helt greit resultat. Men litt mer info om hardware, bios instillinger osv. gjør seg alltid når man spør.

Mulig du kan få såvidt målbart bedre ytelse med Intel RST 9.6 på singledisk, dog må du sjekke andres benchmark først.

 

Ourasi:

Har nettopp hentet godsakene dine, så da blir det kos i helga :)

Mulig jeg har noen Intel drivere (?) liggende igjen etter Intel 80gb SSD.

 

Hovedkortet mitt er: Asus P7P55D PRO

 

Skal man ikke klare å bikke 300MB/s på s-ata-300 ?

 

Bare teoretisk, men pga overhead så ender man på ca 280 MB/s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens krav: 

 

Jeg "krever" at det ligger en link på første side til en lett måte å lage en usb minnepenn (usb drive, pendrive etc :p) bootbar, slik at man kan kjøre HDDErase med den  :thumbup:

 

 

 

 

:whistle:

 

 

 

 

Grunnen til at jeg "krever" dette er fordi jeg mistet det programmet jeg brukte for å lage minnepenn bootbar, så husker jeg ikkje hva det heter lengre :(

 

 

 

 

Akkurat nå trenger jeg å lage en minnepenn bootbar :D Skal hdderase 20stk ssd  :yes:

 

 

Lenke til kommentar

ASS bench med ICH10:

 

 

 

 

All time high med Ich10? 

 

 

 

 

Hva skjer med poengsummen her? Dette er dog med 4xc300 128gb 4k stripe

 

 

 

 

post-42975-1284234332,0877_thumb.png

 

 

 

 

 

 

Dette er i tillegg disker som ikkje er helt "freshe" siden jeg ikkje fikk til hdderase....

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hadde aldri trodd at å flytte et OS fra en SSD til en annen og et OS fra vanlig HD til ssd skulle være så stress. Sikkert holdt på i 20 effektive timer :p Har endelig fått til C300 ssden i den stasjonære. Snakk om stress. Nå flytter jeg laptop OSet over på Intel ssden.

 

Tror jeg utsetter å bygge ut med C300 raid :p Neste prosjekt blir filserver med Qnap Nas :)

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Jeg og trodde det var lett. Input, output og så next next. Men neida. Disk clone nytter ikke. En må lage et image av partisjonen. Legge imaget på en annen disk. Starte maskinen fra recovery disk og velge hvor den skol gjenopprettes. Her er det viktig at disken er unallocated (den feil gikk jeg på), la inn på bare en del av SSD, noe som resulterte at jeg måtte gjøre hele prosessen på ny.

 

 

Edit.

 

Forresten er det en slags Intel Toolbox for C300?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Den første gangen fikk jeg opp blå bakgrunn etter innlogging i windows: not legal windows.. blabla

Den andre gangen var allignment feil. Hadde visst lagt partisjon før jeg clonet.

 

Virker som Acronis sjekker opp mot windows nøkkel og hvilken hardware som er "registrert".

Endret av Teac
Lenke til kommentar

....prohibited by the bioschip.

 

 

 

 

Det ble ikkje noe hdderase på meg. Sist jeg brukte hdderase var med evga x58, men det har jeg solgt nå   :roll:

 

 

 

 

Men 6xc300 128gb på ich10 4k stripe måtte jeg jo prøve fordeom. 1666    :devil: 

 

Neste test blir med pci-e klokking :p

 

 

 

post-42975-1284237094,816_thumb.png

 

 

 

 

pci-e @ 107 ca max av det arc 1880 liker. OS kjøres på denne.

 

 

 

 

post-42975-1284238186,0905_thumb.png

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...