Gå til innhold

spille online ps3 mot xbox f.eks Resident Evil 5?


Rolf Rolfsen

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan man ikke spille online ps3 mot xbox360 f.eks Resident Evil 5?

 

Hvis jeg har ps3 og en kompis har xbox360 og begge har RE5, så kunne man i teorien spilt online med hverandre.

 

Forstår at det er forskjellige servere og sånn, men det hadde vel ikke vært så vanskelig, mulig det går ann også, og at jeg bare ikke har fått det med meg(n00b), og dette spørsmålet er bortkastet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Burde vel være slik, men vet ikke helt hvordan det ville fungere med tanke på at det teknisk sett er 2 forskjellige "versjoner" av spillet. Nå er ikke PS3 og X360 utgavene av spillene helt identiske så det er ikke sikkert at det lar seg gjøre fra et teknisk perspektiv siden PS3 og X360 er 2 så vidt forskjellige platformer...

 

E1:

 

13k innlegg :scared:

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

I teorien er det mulig å spille ilag på 360, PS3 og PC.

 

Sannsynligheten for å se cross-platform spill er egentlig høyest på PS3/PC, siden Sony er relativt åpen med server-restriksjoner.

Hvis noen kommer til å gjøre det med det første så tipper jeg det er Sony Online Entertainment.

 

Utviklere ungår å gjøre dette hovedsaklig, pga. at det blir urettferdig pga. kontroll-systemene, og pga. at ikke brukere skal måtte vente på Sony sitt kontrollsystem før en evt. oppgraderings-pakke/patch blir godkjent på PS3, før PC-lansering, eller at PS3-brukere skal måtte vente til koden for 70 forskjellige PC-konfigurasjoner er ferdigskrevet.

Men kontraktmessig er det svært få problemer.

 

360 derimot tillater bare onlinespilling på ett lukket nettverk (XBox Live) hvor du må betale Microsoft for å spille, så der er det endel mere problemer for utviklerene kontraktmessig.

Men Microsoft har allerede ett spill, som tillater cross-platform-spilling, det heter Shadowrun, og Vista/360-spillere spiller sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...