Gå til innhold

do-ring oppe eller nede


fgr

Anbefalte innlegg

Her er det mange som tydeligvis blander sammen do-lokket og do-ringen.

 

For å ta do-ringen først; her er det eit spørsmål om kven som skal komme til dekka bord. Menn står som oftast og synest då at det er greit at ringen er oppe, damer som sitter vil da sjølvsagt gjerne ha ringen liggande nede. Her er det mykje krangling og kvar enkelt må berre finne ut korleis ting skal gjerast. Er faktisk damer som foretrekker at do-ringen er oppe fordi dei då veit at det ikkje kjem ein mann som tisser på do-ringen. Så her må ein berre krangle å argumentere til krampa tar deg.

 

Når det gjeld lokket så er det ein ting der det eine kjønnet ikkje har større fordel av det ene eller andre.

Å legge ned lokket er meir arbeid med da du alltid må løfte lokket for å bruke doen, men fordelen er at om lokket alltid er igjen så kan ikkje ting falle nedi skåla samt at ein då kan bruke doen som krakk/stol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å legge ned lokket er meir arbeid med da du alltid må løfte lokket for å bruke doen, men fordelen er at om lokket alltid er igjen så kan ikkje ting falle nedi skåla samt at ein då kan bruke doen som krakk/stol.

Å løfte og senke toalettlokket kjem ikkje under definisjonen "arbeid".

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Å legge ned lokket er meir arbeid med da du alltid må løfte lokket for å bruke doen, men fordelen er at om lokket alltid er igjen så kan ikkje ting falle nedi skåla samt at ein då kan bruke doen som krakk/stol.

Å løfte og senke toalettlokket kjem ikkje under definisjonen "arbeid".

 

arbeid

subst. m arbeid () [ˈɑɾbæjd]

1 det å arbeide

gjøre et tilfredsstillende arbeid

2 lønnet virksomhet, jobb

gå på arbeid, være i arbeid

3 innsats, strev, slit

Oppgaven krever hardt arbeid.

4 resultat av virksomhet

stille ut sine kunstneriske arbeider

 

:p

 

Eg forstår kva du meinar og sjølv om begrepet teknisk sett kan brukast så hadde det nok vært betre av med å si at å løfte ringen krever eit lite ekstra tiltak før toalettet er klart til bruk.

Lenke til kommentar
Spyler du ned mens du sitter på ringen?

 

For øvrig skal både ring og lokk ned etter kvar bruk, før spyling. Kva er poenget med eit lokk om det ikkje tas i bruk?

Nei, men tannbørsten står gjerne ved vasken, og når alle disse slemme bakteriene og whatnot visstnok skal fly rundt, så er jo du i faresonen om tannbørsten din er det. Selv ser jeg på dette som et teit tilfelle av populærfakta. Noe som virker ekkelt, men er ikke nevneverdig problem. Ville heller bekymret meg mer om radon-forurensing enn at tannbørsten kanskje fikk litt basilusker på seg, til og med insekter kan vandre fritt over tannbørsten din om dagen.

Lenke til kommentar

Har forklart tidligere at lokket, og dermed også ringen, av hygeniske grunner skal være nede. Om begge deler er nede når man kommer og går fra toalettet vile begge parter få like mye "arbeid".

 

Menn må løpe flere runder på cooper testen, da tror jeg ikke vi tar skda av å måtte flytte en ring mer(i en engang) på toalettet.

 

Edit:

 

Jeg er gutt.. Doringen og lokket skal være nede når man skyller ned.

 

Grunn: Når du spyler ned spruter det vann og partikler i 1,5m radius rundt dassen. er tankosten innefor denne radiusen vil du pusse tenna med avføring. uansett, det spruter ut. doring og lokk(det som er viktig) skal være nede. enkelt og greit...

 

At do lokket kan brukes som krakk er om mulig det dårligeste argumentet jeg har hørt for å ha den nede, men det er jo ett argument alikevell.

 

Konklusjon: Dolokket skal være nede når man kommer og når man forlater toalettet(før man skyller ned). Da har det heller ingenting å si om man er mann eller dame. Tenker man på å ikke sprøyte badet med avføringspartikler er en slik krangel forbigått.

 

Med mindre diskusjonen utvikler seg var dette site ord fra meg :)

 

Edit2:

*snip*

Nei, men tannbørsten står gjerne ved vasken, og når alle disse slemme bakteriene og whatnot visstnok skal fly rundt, så er jo du i faresonen om tannbørsten din er det. Selv ser jeg på dette som et teit tilfelle av populærfakta. Noe som virker ekkelt, men er ikke nevneverdig problem. Ville heller bekymret meg mer om radon-forurensing enn at tannbørsten kanskje fikk litt basilusker på seg, til og med insekter kan vandre fritt over tannbørsten din om dagen.

Hvor "farlig" det er kan jeg ikke si noe om. Sikkert ikke så veldig, men bruker man dette som en grunn for å lagge det ned(bare i tillfelle) vil man få slutt på¨alle krangler. Er egentlig det det handler om fra min side. Et kompromiss istedenfor endeløs krangling. Jeg ser ikke noe galt i det. Om noen andre gjør det så vil jeg gjerne ha en god grunn for ikke å kalle dem "tullete"

 

Post note: Ufattelig at jeg skrev så mye om noe så dumt..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Her er do-ringen oppe at all times. Fliken på doppapiret henger mot veggen og jeg ser ikke hvorfor det skulle være så farlig at noen bakterier flyr på tannbørsten din idet du skyller ned. Greit nok, litt enkelt og tenke på, men det er ikke farlig og påvirker ikke ånde o.l. ting.

Lenke til kommentar

Do-ringen skal være oppe hvis mannen i huset vil at det skal være det. Dermed vil besøkende se at mannen i huset er den som er sjefen, og ikke en tøffel som bøyer av for tåpelige kvinnfolk som må ha alt tilrettelagt for seg. Sjefs-statusen skal man ikke kimse av...

 

Tull og vas å si at vi kan velge om vi skal sitte eller stå.

http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/1.895975

Hva som er best for blæretømmingsprosessen er individuelt. Mao. ikke alltid et valg.

 

Hvis det at dolokket er oppe irriterer jentene så foreslår jeg at gutta begynner å gjøre sitt uten å ta opp dolokket. Poenget er; Do-lokket må uansett opp for mannens skyld, og da kan jentene begynne å ta det ned for sin skyld igjen...

Lenke til kommentar
Do-ringen skal være oppe hvis mannen i huset vil at det skal være det. Dermed vil besøkende se at mannen i huset er den som er sjefen, og ikke en tøffel som bøyer av for tåpelige kvinnfolk som må ha alt tilrettelagt for seg. Sjefs-statusen skal man ikke kimse av...

 

Tull og vas å si at vi kan velge om vi skal sitte eller stå.

http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/1.895975

Hva som er best for blæretømmingsprosessen er individuelt. Mao. ikke alltid et valg.

 

Hvis det at dolokket er oppe irriterer jentene så foreslår jeg at gutta begynner å gjøre sitt uten å ta opp dolokket. Poenget er; Do-lokket må uansett opp for mannens skyld, og da kan jentene begynne å ta det ned for sin skyld igjen...

du skal ikke bare la skapdørene stå oppe også??? Det er en grunn til dasslokket er der, og bare forde dere menn er late er det ikke noen unnskylding for å ikke lukke igjen..

Lenke til kommentar
Do-ringen skal være oppe hvis mannen i huset vil at det skal være det. Dermed vil besøkende se at mannen i huset er den som er sjefen, og ikke en tøffel som bøyer av for tåpelige kvinnfolk som må ha alt tilrettelagt for seg. Sjefs-statusen skal man ikke kimse av...

 

Tull og vas å si at vi kan velge om vi skal sitte eller stå.

http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/1.895975

Hva som er best for blæretømmingsprosessen er individuelt. Mao. ikke alltid et valg.

 

Hvis det at dolokket er oppe irriterer jentene så foreslår jeg at gutta begynner å gjøre sitt uten å ta opp dolokket. Poenget er; Do-lokket må uansett opp for mannens skyld, og da kan jentene begynne å ta det ned for sin skyld igjen...

du skal ikke bare la skapdørene stå oppe også??? Det er en grunn til dasslokket er der, og bare forde dere menn er late er det ikke noen unnskylding for å ikke lukke igjen..

 

Huffda. Skrev feil i slutten der. Mente ikke dolokket, men doringen...

 

Edit: Det er fordel for begge kjønn at skapdører lukkes igjen forresten...

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...