Gå til innhold

Tregere Blu-ray i PS3 Slim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt til å bestille denne her som skal overta min 40GB, har lyst på en som ikke tar så stor plass og jeg liker også ha nytt.

Synd at den bruker litt lengre tid på det med Blu-Ray, men det er såppas lite forskjell. Tror jeg uansett skaffer meg den selv om den har den svakheten.

Skrevet

Har aldri heilt forstått problemet med dette. Du skal sjå ein film på 1-4 timar og har ikkje tid til å vente nokre sekundar på at filmen skal lastes?

Skrevet

Det beste hadde selvsagt vært om den lastet blu-ray filmer raskere og spilte de av stillere enn forrige modell, men om jeg må velge en av de to er støy langt viktigere for meg enn lastetid.

Skrevet

PS3 har vel fra før støtte for å dekode disse lydformatene selv, og sende den tapsfrie lyden som PCM til forsterkeren.

Hva er forskjellen på å la en receiver gjøre jobben kontra PS3. Gjør PS3 en dårligere jobb?

Skrevet

Merker det Okapi.

Har noen blu-ray spillere på jobb, å vise en indiana jones film fra starten er ikke et smart salgstriks.

Fra man setter i plata til menyen kommer kan det ta opp til 30 sek

Skrevet

Den gamle PS3'en støtter også Bitstream'ing! "Settings" --> "Video Setting" --> "BD/DVD Audio Output format (HDMI)" OG "BD Audio Output format (Optical Digital)". Man har valget mellom "Linear PCM" og "Bitstream".

Skrevet
Den gamle PS3'en støtter også Bitstream'ing! "Settings" --> "Video Setting" --> "BD/DVD Audio Output format (HDMI)" OG "BD Audio Output format (Optical Digital)". Man har valget mellom "Linear PCM" og "Bitstream".

Den gamle PS3 kan ikke overføre HD-lyd over bitstream, men må dekode selv før den sendes til receiver. Resultatet er det samme lydmessig, men receiveren vil ikke vise Dolby/DTS HD i displayet.

Skrevet

Kan egentlig ikke fatte hvorfor Slim skulle være tregere på dette punktet. Det går jo mot all fornuft. Nesten så man begynne å lure på om det er en produksjonsfeil.

Skrevet

Den gamle PS3 kan ikke overføre HD-lyd over bitstream, men må dekode selv før den sendes til receiver. Resultatet er det samme lydmessig, men receiveren vil ikke vise Dolby/DTS HD i displayet.

Men hvorfor kaller de det Bitstream i instillingene da?

Skrevet

Den sender som sagt noen (det vil si de fleste) formater i Bitstream, ikke alle. Valget du gjør er det foretrukne. I de tilfellene det ikke går, sender den PCM isteden.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...