Gå til innhold

Tregere Blu-ray i PS3 Slim


Anbefalte innlegg

Vanlig / gamle / store / tykke PlayStation3 vil ALDRI få støtte for bitstream HD-lyd da dette er begrensning som ligger i HDMI-interfacet som er benyttet på alle disse konsollene.

 

De har tydeligvis oppgradert / benyttet et annet / nytt HDMI-interface på den nye Slim utgaven som muliggjør bitstream HD-lyd!

Tidligere utgaver av PlayStation3 har kun hatt / har kun muligheten for bitstream av "ikke hd-lyd".

 

 

Dette er altså en hardware begrensning og lar seg ergo ikke endre med en firmware oppdatering.

Og med gode forsterkere / receivere vil du kunne oppleve forskjeller mellom det at PlayStation3 selv dekoder lyden kontra forsterker / receiver, normalt merker du dette spesielt på at volumet gjerne blir høyere om forsterkeren tar seg av dekodingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanlig / gamle / store / tykke PlayStation3 vil ALDRI få støtte for bitstream HD-lyd da dette er begrensning som ligger i HDMI-interfacet som er benyttet på alle disse konsollene.

 

De har tydeligvis oppgradert / benyttet et annet / nytt HDMI-interface på den nye Slim utgaven som muliggjør bitstream HD-lyd!

Tidligere utgaver av PlayStation3 har kun hatt / har kun muligheten for bitstream av "ikke hd-lyd".

 

 

Dette er altså en hardware begrensning og lar seg ergo ikke endre med en firmware oppdatering.

Og med gode forsterkere / receivere vil du kunne oppleve forskjeller mellom det at PlayStation3 selv dekoder lyden kontra forsterker / receiver, normalt merker du dette spesielt på at volumet gjerne blir høyere om forsterkeren tar seg av dekodingen.

 

Hvor har du dette fra?

 

Her er hva Sony selv sa om saken når de var i nettmøte på gamer.no

 

Og det stemmer ikke helt med hva du forklarer her.

 

1.

Bitstream-støtte

Spørsmål fra Martin:

 

Per dags dato støtter PS3 kun PCM-streaming av HD-lyd. Har PS3 mulighet, og vil det noen gang komme en oppdatering slik at bitstreaming av HD-lyd fungerer?

 

Svar:

 

Hei! Teknisk sett kan maskinen allerede i dag håndtere dette, problemet er at det ikke finnes sw til det. Men Sony jobber hele tiden med å forbedre maskinen, og dette er ett punkt jeg vet både vi i Norge og andre land har lagt inn ett ønske om. Så vi får bare krysse fingrene at det kommer i en firmware oppdatering snart. -Morten

Besvart: 11. des. 2008 13:41

Lenke til kommentar
Vanlig / gamle / store / tykke PlayStation3 vil ALDRI få støtte for bitstream HD-lyd da dette er begrensning som ligger i HDMI-interfacet som er benyttet på alle disse konsollene.

 

De har tydeligvis oppgradert / benyttet et annet / nytt HDMI-interface på den nye Slim utgaven som muliggjør bitstream HD-lyd!

Tidligere utgaver av PlayStation3 har kun hatt / har kun muligheten for bitstream av "ikke hd-lyd".

 

 

Dette er altså en hardware begrensning og lar seg ergo ikke endre med en firmware oppdatering.

Og med gode forsterkere / receivere vil du kunne oppleve forskjeller mellom det at PlayStation3 selv dekoder lyden kontra forsterker / receiver, normalt merker du dette spesielt på at volumet gjerne blir høyere om forsterkeren tar seg av dekodingen.

 

Hvor har du dette fra?

 

Her er hva Sony selv sa om saken når de var i nettmøte på gamer.no

 

Og det stemmer ikke helt med hva du forklarer her.

 

1.

Bitstream-støtte

Spørsmål fra Martin:

 

Per dags dato støtter PS3 kun PCM-streaming av HD-lyd. Har PS3 mulighet, og vil det noen gang komme en oppdatering slik at bitstreaming av HD-lyd fungerer?

 

Svar:

 

Hei! Teknisk sett kan maskinen allerede i dag håndtere dette, problemet er at det ikke finnes sw til det. Men Sony jobber hele tiden med å forbedre maskinen, og dette er ett punkt jeg vet både vi i Norge og andre land har lagt inn ett ønske om. Så vi får bare krysse fingrene at det kommer i en firmware oppdatering snart. -Morten

Besvart: 11. des. 2008 13:41

 

 

Dere kan jo lese litt her :)

Lenke til kommentar

Vel finner ingen plass der Sony har godt ut og sagt dette?

 

Det er rart vist Sony har sagt at Playstation leveres med HDMI 1,3 også er det ikke sant. For HDMI 1,3 støtter jo dette.

 

Også rart at Sony selv sier at Playstation HW messig støtter dette men at det er SW som ikke støtter det.

 

Men det kan godt være du har rett.

Lenke til kommentar
Den koster omtrent 1800 i statene, men trekker du fra momsen på den norske prisen er du ikke avskyelig langt unna. Differansen er verdt det med tanke på forbrukerrettigheter; i Norge har du fem års reklamasjonstid, i USA knapt et par måneders garanti.

Synes ikke fem års reklamasjonstiden er så voldsomt mye å skryte av. I USA har man jo valget selv om man vil betale for dette eller ikke, i form av tilleggsforsikring. Mange ganger ville jeg heller hatt en billigere vare uten den "innebygde" 5års forsikringen man har i Norge.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Trur du har misforstått en ting her

5 års reklamasjoner er IKKE 5 års forsikring.

Reklamasjonen deker produksjonsfeil, mister du den i bakken blir ikke det dekt av reklamasjon.

Har aldri påstått at forsikring og reklamasjonsrett dekker det samme. En slik bruksforsikring dekker som regel mer enn bare fabrikasjonsfeil, som du er inne på. Om jeg kunne betale 500kr for 5 års bruksforsikring vs. 5 års reklamasjonsrett ville jeg selvsagt valgt forsikringen.

Lenke til kommentar
Mange ganger ville jeg heller hatt en billigere vare uten den "innebygde" 5års forsikringen man har i Norge.

 

En slik bruksforsikring dekker som regel mer enn bare fabrikasjonsfeil

 

Forsikringsavtalene lages av forsikrings selskapene, og ikke staten.

Forsikring dekker som oftest ikke produksjonsfeil, det vil si at hvis laseren svikter etter et år, så må du dekke det sjøl. Med reklamasjon så blir dette dekt av produsenten. Dette forutser at den ikke har blitt skadet, DA kommer forsikringen inn.

 

Men så har vi i tillegg garantien som produsenten bestemmer selv.

 

Og 5års forsikring på noe som koster rundt 3000 kr får du ikke for 500kr, nærmere 1000. Om ikke mer.

 

For meg hørtes det uansett ut som at du sa at reklamasjon var en forsikring

 

EDIT:

Er også usikker på om reklamasjonen øker prisen, det blir i såfall innkjøppris fra produsent til grosisst

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar
Er det slik at PlayStation3 "Slim" har innebygget IR for bruk av universale fjernkontroller?

Det vil i så fall være et stort pluss i margen for min del!

Dette lurer jeg også på, men jeg tviler sterkt. Har en Logitech Harmony One her jeg gjerne ville ha brukt på PS3.

Mener jeg leste ett eller annet sted at Slim inneholdt støtte for styring gjennom hdmi. Dette vil si at dersom man har en sony tv kan man styre PS3 Slim med tv'ns fjernkontroll, via TV'n.

Lenke til kommentar

Har den "gamle" PS3-en og den første PS2-en. begge fungerer optimalt den dag i dag og har aldri hatt prolemer med noen av dem. Så godt som alle jeg kjenner som har hatt Slim utgaver av PS2-en har hatt problemer med denne. Og jeg forventer noe lignende med PS3 slim.

 

Jeg har heller ikke hatt noe særlig problem med lydnivået. vist man er plaget av dette når man ser film har man lyden for lavt. PS2-en bråker en del i forrhold til normal støy i rommet, men denne bgynner å drå på årene. når jeg ser film ol. forsvinner lyden fort. PS3-en har jeg ennå ikke hørt irriterende lyder fra. Begge ble kjøpt førstkomende jul etter lansering.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt moderne spillkonsoll selv foreløpig. Oppflasket på commodore 64 :cool: det er jeg.

 

Skal bli spennende å se om det kommer en PS4, og hva den vil by på. PS3 Slim virket ikke særlig forlokkende ut. Leste forleden at Wii er det mest stabile konsollet av de 3 regjerende.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...