Gå til innhold

Liker du Wolfenstein 2009?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt Wolfenstein - og jeg er dessverre ikke imponert. Single player er helt OK, men multiplayer er en katastrofe.

 

Jeg følte at graffiken ikke var bra nok for et spill som ble lansert i 2009. Jeg leste at de brukte den Doom 3 grafikk 'engine' og at de har brukt 5 år for å utvikle spillet....Tjaaaa :S

 

Jeg spiller nå på Hard og jeg synes spillet er moro, men ikke 400kr morro. Jeg er riktig skuffet :(

 

Hva synes dere, likte dere Wolfenstein?

 

P.S For å si noe positivt det er alltid artig å drepe Nazis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Synes det var et helt greit spill. Likte de forrige Wolfenstein spillene, men savnet litt av den gamle følelsen. Hvor er zombiene? Ventet på de hele tiden når jeg hoppet ned i hver kloakk. Savnet også litt mer gameplay i selve Wolfenstein slottet, vekker jo mange minner å løpe i korridorene der.

 

Er det bare cyborger hele tiden, eller er det også tidvis normale soldater og normale ww2 omgivelser?

 

Er nok nokså normale soldater og omgivelser mesteparten av tiden, og synes ikke de overdriver bruken av cyborger. Var en fin balanse.

Lenke til kommentar

Et av de spillene som har gitt meg mest glede er RTCW. Har ikke rundet

det siste enda, men jeg synes det absolutt er verdt pengene.

Har fått mye av den samme feelingen etter hvert som jeg har beveget meg fremover i spillet. Grafikken synes jeg er helt OK i SP, og er et kvantesprang foran det gamle. Skulle bare mangle også. MP har jeg enda ikke prøvd, men siden det er såpass labre tilbakemeldinger på den blir den vel lite brukt.

Lenke til kommentar
Er det bare cyborger hele tiden, eller er det også tidvis normale soldater og normale ww2 omgivelser?

 

Er nok nokså normale soldater og omgivelser mesteparten av tiden, og synes ikke de overdriver bruken av cyborger. Var en fin balanse.

 

OK takk! Ser man nemlig på trailerene/cover virker det som det kun er sci-fi og ikke ikke den spesielle ww2-atmosfæren de fikk så fint til i rtcw.

Lenke til kommentar

Syns dere graffiken var dårlig? Har eg virkelig så dårligt sans syn å smak? Eg syns dette spillet va kanon rått! Har kost meg med det helt siden det kom ut! Graffiken var kjempe bra syns eg! Likte veldig godt kulehulene i soldatene og det virket veldig realistisk nå du skyter ned folk.

 

Spiller det på 47 toms tv elsker dette spillet!

Lenke til kommentar

Hvordan er multiplayer sammenliknet med Wolfenstein: Enemy Territory? Jeg har spilt ET sammen med en kompis i årevis og det er fortsatt en schlager nå i 2009. Vi hadde jo håpet at multiplayer-delen i Wolfenstein 2009 skulle klare å matche gode gamle ET, men det er kanskje ikke helt tilfellet?

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Hvordan er multiplayer sammenliknet med Wolfenstein: Enemy Territory? Jeg har spilt ET sammen med en kompis i årevis og det er fortsatt en schlager nå i 2009. Vi hadde jo håpet at multiplayer-delen i Wolfenstein 2009 skulle klare å matche gode gamle ET, men det er kanskje ikke helt tilfellet?

 

Multiplayer-delen er en svært skuffende opplevelse for aller fleste som har spilt og elsket RtCW og W:ET. Noen av problemene jeg og mange andre har lagt spesielt merke til:

 

- Strafejumping er borte.

- Bare tre klasser. Lt/Fieldop og Cov ops er fjernet. Engineer deler ut ammo og soldatklassen har fått "veil strikes" som liksom skal erstatte gode gamle air strikes.

- Dårlig optimalisering/koding. Fps kan hoppe villt uten at det er noe synbart som kan forklare det.

- Kan ikke sprinte og strafe samtidig.

- For å plukke opp objectives som f.eks. documents, så må du holde inne F i noen sekunder. Latterlig konsept, og tydelig konsollifisert.

- For å revive må du stå like over vedkommende, vente til revive-ikonet kommer opp, og så trykke F. Latterlig tregt.

- Store ikoner over alle spillere, inkludert fienden. Det er bare å lete etter ikonene istedet for å skanne etter selve spilleren.

- Vedkommende som plukker opp et objective har et digert ikon over seg som faktisk vises gjennom vegger (!). Alle får altså plutselig en slags innebygget wallhack.

- Kniven er borte... :/

- Ironsights...

- Tempoet er lavere, og du beveger deg saktere.

- Maks 16 slots servere, og de fleste er maks 12 slots.

- Dårlig server browser: Kan ikke legge til favoritter, filter blir ikke lagret, og sortere etter ping fungerer ikke som det skal.

- Merkelige hitboxer.

- Ingen respawn timer.

- Det verste av alt kan ikke forklares med ord, men må oppleves. Selve atmosfæren, eller stemningen, eller hva man skal kalle det, er borte. Jeg får rett og slett ikke "følelsen" når jeg spiller.

 

Det eneste positive å si er at brettene er ganske bra, tatt i betraktning at de støtter så få spillere på hvert lag. De er varierte og interessante, og det er alltid flere veier til objective uten åpenbare dødveier eller korridorer som leder ingensteder.

 

Moddere er i full gang med å rette opp en del ting, og de har nettopp sluppet en public beta av "Wolfpro". Dette er samme gjengen som lagde promod til ET:QW. De har allerede lagd en mye bedre HUD som ligner mer på W:ET med respawn timer og hele pakka, endret revive-systemet, og fjernet en del ting som forårsaket lav FPS. Det blir spennende å følge utviklingen videre.

Lenke til kommentar

Etter Crysis så blir alle spill rett og slett bare dårlig.

Hadde virkelig sett frem mot Wolfenstein Men fysikken skuffer meg stort. Er ikke de "myke" bevegelse og heller ikke de vakre bildene som jeg hadde håpet på. Wolfenstein spiller jeg i en halvtime så er jeg rett og slett lei På meg virker det som grafikken og fysikken ligger på samme nivå som forrige Wolfenstein fra 2003?

Historien fenger heller ikke så voldsomt. Nå skal jo sant sies at jeg ikke har kommet mer en ca 10% i spilet så kanskje det tar seg opp utover.

Fremover nå setter jeg min lit til Max Payne. Men har en følelse av at det fort kan bli en skuffelse også

Men det er jo en annen diskusjon.

Endret av jolis
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nettop spilt ferdig hospital brettet. Har ikke erfaring med tidligere wolfenstein.

 

Men som noen her sier så er det vel ikke like bra grafikk som i crysis.

 

Det som jeg også synes er kjedelig er å drepe de samme folka hver gang jeg kommer tilbake til eisenstadt.

 

Ellers er spillet greit nok. Det gikk kaldt nedover ryggen på meg i hospital brettet ihvertfall. :roll:

 

Hvor mange brett er det i dette spillet egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...