Gå til innhold

Dell UltraSharp U2410 (H-IPS) - tråden


iRobot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja dette er god service fra DustinHome.no må jeg si! :thumbup:

 

Prisen som dere i DustinHome.no tar for skjermen er jo mer rett pris spør du meg. Dell selv tar for mye. Den burde iallefall ligge under 5000 kr.

 

 

Kjempetilbud på Dell.no den har steget til kr 6,525.00. Deres salgsmetoder grenser til det useriøse etter min mening. Har bestilt en på DustinHome og den er på vei. Har store forventinger til denne skjermen. Håper disse skjermene er uten de feilene som tidligere modeller har slitt med.

Lenke til kommentar
Vil Dells garanti mot pikselfeil også gjelde når man kjøper via DustinHome?

 

...veldig, VELDIG godt spørsmål !

 

På dustinhome.se pekes det til denne siden vedr. garanti på dell skjermer.

Pixelgaranti er jo uansett en garanti som vanligvis gis av produsent og ikke forhandler.

 

Men, synes det er snodig at dustinhome velger å ikke liste denne garantien under spesifikasjoner på hverken .no/.se/.dk-siden til U2410.

 

0-pixelegaranti er jo i seg selv et glimrende salgsargument, så å unlate dette i spesifikasjoner vitner om at noen har glemt å lese leksa si hva angår salgsargumentasjon.

 

Eller.., så selges U2410 uten 0-pixelgaranti hos dustinhome, uten at de spesifiserer dette.

Noe som igjen kan være grunnen til den lave prisen i forhold til dell.no sin pris.

 

Skal bli spennede å se hva dustinhome sier !

 

EDIT: dell's generelle argument for prissetting: Direkte fra produsent til sluttbruker uten fordyrende mellomledd...., såhh...her er det allerede noe som er riv ruskende galt...?

 

JEG ville avventet bestilling av U2410 fra dustinhome til man har fått klarhet i dette forholdet....

Endret av flu
Lenke til kommentar

God middag Oye og Flu!

 

Ja, Dells pixelgaranti gjelder selvfølgelig på skjermer som er kjøpt fra Dustinhome.

Dell har en global PixelPolicy, som sier at skjermen er defekt om du har 1 lys pixel, eller opp til 6 mørke pixler på et Class2 display.

 

Alle Dell-produkter som selges av Dustinhome håndterer Dell selv om det skulle bli problemer med dem, og fra hva vi har sett i .se og .dk så er de veldig greie når man kontakter dem, og stiller seg ikke på bakbena, men gjør det som er avtalt.

 

Når det gjelder Dells prissetting, så kan jeg ikke uttale meg så mye på deres vegne. Vi kommer nok ta en samtale med en av de Dell-ansatte som jobber på vårt kontor i Stockholm, for å se om vi ligger for lavt, eller Dell for høyt.

 

Pixelpolicies kan man lese på

http://www.dustinhome.no/DynamicPage.aspx?groupSet=16&group=7006&pageID=1899

(Den siden er ikke 100 prosent oversatt ennå, men jeg jobber på det)

 

Mvh.

Henrik Breivik

Lenke til kommentar

Flott !

 

Regner med at pixelpolicy på ultrasharp skjermer nå listes som detalj under spesifikasjoner på U2410/dustinhome...

 

Uansett, fint at det taes tak i det merkelig store prisgapet på U2410 mellom dell og dustinhome.

 

U2410 er en helt fantastisk skjerm, men kan ikke unngå å føle meg litt snytt med tanke på hva jeg betalte dell.no for skjermen.

 

I følge dells pris-ideologi på sine produkter bør de jo egentlig ligge lavere i pris enn hos eksterne forhandlere.

 

Direkte fra produsent til sluttbruker, uten fordyrende mellomledd....

Endret av flu
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Tiden fremover kommer vi til å legge om til et nytt produktsystem, der vi får inn all informasjon om produktet på rett sted. Som det er nå så mangler noen deler, da vi jobber med flere databaser i samme system, hvorav noen svenske, noen norkske, og litt engelsk kommer med iblandt.

 

Som sagt, vi jobber med det, og webben utvikles fortløpende!

 

Ha en bra kveld, så høres vi fremover!

 

Mvh

Henrik Breivik

Lenke til kommentar

@OPL, da var det nok et TN-panel- Dette er H-IPS. Inputlag er også en kilde til forsinkelser som langt overstiger etterslepet på grå til grå.

 

Nå har jeg fått min skjerm. Storfornøyd så langt. Ser jo fremdeles pixlene, så helfargene blir ikke helt uniforme, men har ingenting å utsette. Ikke noe sjenerende lyslekasjer langs kantene å snakke om.

Har ikke prøvd noe sRGB eller andre modus enda, får lese mer om det på hardforum.

 

 

Den "audio out", den får jeg altså bare brukt hvis jeg har koblet til skjermen over HDMI? Er det noen bakdeler med å bruke en kabel med overgang fra DVI-HDMI. ATi-kortet mitt har dette:

description: Audio device

product: Radeon HD 3870 Audio device

configuration: driver=HDA Intel latency=0 module=snd_hda_intel

 

En kompis har tatt USB-DAC-en min, og i mangel av god lyd fant jeg dette interessant. Har forresten et par hodetelefonforsterkere liggende.

Kunne vært greit å hekte på noen hodetelefoner der hvis det ikke bidrar negativt til input-lag. Den er nok uansett hakket hvassere enn AC/97 på hovedkortet. Specs, forklaringer eller linker mottas med takk. Kan det tenkes at den klarer DTS HD-MA eller noe 24bit/192kHz så blir jeg glad.

 

Edit: har vært innom supportsidene til dell, og der fant jeg ikke noe brukerhåndbok. Tok så for meg CD-en som var vedlagt, men audio ut er ikke nevnt med et ord. Det går visstnok ann å sende videre lyden til dells "soundbar", men den blir drevet av egen utgang fra strømforsyningen til skjermen. Derfor kan man jo spørre seg om dette et linjesignal?

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Generelt så opplever jeg at både reviewer og nettbutikker er stappfulle av feil.

Dell U2410 har jeg sett oppgitt med 2,3,5 og 10 års garanti ulike steder, medfølgende kabler varierer mellom f.eks en av hver på dell sidene til dustin`s vga og dvi.

Opplever også ofte småproblemer hvor nettbutikker parallellimporterer, noe som gjør det mer knotete når ting skal på service.

For eksempel nektet samsung å gratis sende servicetekniker hjem for å se på tven min, siden komplett hadde paralellimportert.

Dermed har tven gått via 2 postbiler (den første manglet festesystem til slike pakker) til sentral og videre på en tredje bil til komplett som eventuelt sender den videre igjen på nye biler før den tilslutt skal tilbake til komplett og videre til meg.

Når tven skal innom et titalls biler, så øker sjansen for transportskader og ting tar mye lengre tid.

Derfor er det greit om nettbutikkene hadde oppgitt om varene var paralellimportert, om fra norsk importør, eller direkte fra produsent.

I dustin sitt tilfelle så er kansje det enkleste å oppgi at den er identisk med den som dell leverer og kommer direkte fra dell.

Når det gjelder prisforskjellen, så selger dell den inklusive frakt.

Dvs de tar ca 1500 i frakt.

Dette er vel da for å dekke kostnadene uansett om det er til nabobygget eller et bortgjemt hus ytterst på den nøgne ø.

Det vil si at de som bor nær dell sponser de som bor langt unna dell.

Litt usikker på hva dustin gjør, såvidt jeg skjønner tar de 499 for pallevarer, så da kommer skjermen på ca 5500 inkludert transport.

At de får gode tilbud hvis de kjøper en milliard skjermer stemmer nok, med denne skjermen er det heller ingen fare.

Vet at elkjøp brenner seg ofte på å kjøpe inn gigantpartier av produkter som foreldes fort, og da selger de innimellom 2-3 år gamle, og faktisk foreldede, produkter som siste skrik noe det sikkert var på den tiden.

Håper dustin ikke går i samme fella men fortsetter med god service, godt utvalg av relevante produkter som selges til lave priser.

Det er nok et tøft marked, så man får krysse fingrene for at de holder hodet over vannet og klarer å levere elektro og data like bra og billig som andre svensker selger mat, porr, og vin til nordmenn....

Lenke til kommentar

Heisann!

 

To lange poster her, godt å ha litt å bryne de små grå på!

 

@Spetsnatz: Jeg har leitet eter informasjon om lydkoblingene på skjermen, men så langt ikke funnet så mye. Det jeg vet fra før er att ATI-kort drar lyd fra lydkortet via PCIe, og sender da videre gjennom HDMI, og Nvidia på sin side krever en 2pins kabel fra lydkortet til skjermkortet for at dette skal virke. Så lyden kommer fra lydkort, via skjermkort, gjennom HDMI til skjermen, for så å ende opp i lydkontakten på skjermen.

 

Skal ikke si meg sikker på om det fungerer med DVI-HDMI adapter, men kan teste dette hjemme senere idag, kan på samme tid drive litt research på produktene og se om jeg finner mere data på lydopsettet. Tall er alltid morro!

 

sRGB (gamingmode) reduserer lag noe voldsomt, men bakdelen er at rød og grønn blir litt mer framtredende i bildet. Leste litt på dette, og er noe med at gamut går noe over ideellt. (Igjen, ikke spikret i sten).

 

@Ankh: Vi tar skjermene rett fra Dell ja, de kommer med strøm, DVI- og VGA-kabel. Garantien er bekreftet til 3 år on-site neste arbeidsdag (meget smidig og bra).

 

Jeg tror ikke Dell tar 1500 i frakt, men de har kansje en høyere margin enn oss på salg. Igjen, jeg kan ikke svare så mye for deres priser her. :). Vår frakt er i alle fall 99 kr for denne typen pakker. På ordrer med ett eller flere kolli som veier over 20kg så er det pall som gjelder, dette er da TV'er, store skrivere, servere og så videre. Vår pris for skjermen er 4195 nå, så totalprisen blir 4294 kr inkludert frakt.

 

Takker for tipsene om storpartier, og det er en sak vi holder godt overblikk på, sitter en stor gjeng på innkjøp og markedsavdeling som har bra oversikt over markedet og antall produkter som trengs, sjeldent att vi sitter igjen med restlager på gamle produkter.

 

Ønsker dere alle en flotters helg, så gjelder det å følge med de følgende ukene, kanskje kanskje dukker det opp noen lanseringskampanjer? ;)

 

Mvh.

 

Henrik Breivik

 

 

PS: Markedet er hardt, men slik liker vi det. Vi har et solid fotfeste i sverige, og med erfaringer og organisasjonen fra söta bror her så er vi sikre på at dette blir kanonbra. The sky is the limit? :)

Lenke til kommentar

"

Når det gjelder prisforskjellen, så selger dell den inklusive frakt.

Dvs de tar ca 1500 i frakt.

Dette er vel da for å dekke kostnadene uansett om det er til nabobygget eller et bortgjemt hus ytterst på den nøgne ø.

Det vil si at de som bor nær dell sponser de som bor langt unna dell.

Litt usikker på hva dustin gjør, såvidt jeg skjønner tar de 499 for pallevarer, så da kommer skjermen på ca 5500 inkludert transport."

 

Svar:

Har kjøpt U2410 fra DustinHome og de tar kr.99.- i frakt. Dell tar inklusiv frakt 6525.- og DustinHome tar inklusiv frakt kr 4294.-. Prisforskjellen blir dermed kr.2231.-. Klart dette er identisk skjermer noe annet ville være lureri når de har samme betegnelse.

Endret av Bond33
Lenke til kommentar
sRGB (gamingmode) reduserer lag noe voldsomt, men bakdelen er at rød og grønn blir litt mer framtredende i bildet. Leste litt på dette, og er noe med at gamut går noe over ideellt. (Igjen, ikke spikret i sten).

Her tror jeg du roter fælt. Gaming-mode er ikke sRGB. sRGB er en forhåndsinnstilling som skal gi de standard 6500k temperatur, 2.2 gamma og 72% NTCS gamut. Siden denne skjermen i utgangspunktet er 110% NTSC gamut må skjermen skalere inputen ned før det vises på skjermen, det gjøres gjennom en ferdigprogrammert modus i skjermens LUT.

 

Gaming-mode "hopper over" denne slik at oversettingen ikke skjer (du kan heller ikke bruke dine egne kalibrerte settings i gaming mode), slik at man kan oppnå mindre forsinkelse, men "betale for det" med overmettede farger.

Lenke til kommentar

Fikk skjermen i dag, fargene mine var ikke noe å utsette på sRBG, eneste brightness var litt heftig out of the box for å si det på den måten.

 

Eneste minuset må da vær at maskinen sliter litt i spill med 1900*1200, blir fort dyrt med ny skjerm :\

Endret av nAD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...