Gå til innhold

Dell UltraSharp U2410 (H-IPS) - tråden


iRobot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm det er omtrent det samme jeg betalte for min UltraSharp 2407WFP for ca to år siden. Regner med U2410 er en del bedre.

 

Det råder liten tvil om at U2410 (IPS) er bedre enn 2407/8WPF (PVA).

Å handle 2408WPF etter releasen på U2410 er etter min mening hodeløst.

Selv om det kanskje er feil å sammenligne skjermer som bruker ulik panelteknologi savner jeg et review som skjematisk tar for seg kvalitets(specs)-utviklingen fra modell til modell.

 

Denne siden gir imidlertid god generell info:

LCD Panel Technology Explained

Endret av flu
Lenke til kommentar
Vurderer kjøp av denne skjermen, men er det mulig å få tak i noe form for veggfeste til den oO ?
Feste er standard VESA 100mm (?)

 

VESA 100mm er riktig.

 

...men, sjekk dette bildet. Om man bruker type "slim"-veggbrakket som måler noe utover 100x100mm så kan man få problemer med at skruene evt. blir for korte...

Lenke til kommentar
VESA 100mm er riktig.

 

...men, sjekk dette bildet. Om man bruker type "slim"-veggbrakket som måler noe utover 100x100mm så kan man få problemer med at skruene evt. blir for korte...

 

Kan bekrefte at boltene er litt korte, var i hvert fall det til braketten på mitt veggfeste. Hadde heldigvis andre bolter som passet. Hentet skjermen i Sverige og prisen ble 4400. Veldig fornøyd, merker at svartnivå og farger/oppløsning er bedre enn på SyncMaster 245B og endelig har jeg stabilt bilde i vertikalen (TN-skjermen var håpløs her).

Lenke til kommentar
Man har vel større sikkerhet i kjøpet hvis man kjøper rett fra Dell i norge da. Kjedelig å måtte sende skjermen helt til Sverige hvis det er noe galt med den!

 

 

Har vært i kontakt med Dustin.se og de kan bekrefte at de åpner norsk nettbutikk i løpet av noen få uker. Da er det håp for oss norske også :yes:

Lenke til kommentar
VESA 100mm er riktig.

 

...men, sjekk dette bildet. Om man bruker type "slim"-veggbrakket som måler noe utover 100x100mm så kan man få problemer med at skruene evt. blir for korte...

 

Kan bekrefte at boltene er litt korte, var i hvert fall det til braketten på mitt veggfeste. Hadde heldigvis andre bolter som passet. Hentet skjermen i Sverige og prisen ble 4400. Veldig fornøyd, merker at svartnivå og farger/oppløsning er bedre enn på SyncMaster 245B og endelig har jeg stabilt bilde i vertikalen (TN-skjermen var håpløs her).

 

 

Kjøpt hos Dustin.se?

Lenke til kommentar
Kjøpt hos Dustin.se?

Kjøpt hos dustinhome.se. En kommentar til at skjermen er "wide gamut". Problemet med overmettede farger i vanlige applikasjoner unngås med å velge modus sRGB. Det gjengis da naturlige farger (ikke blasse som på TN-skjermen). Men hvis det velges Game-modus fås fulle farger med det resultat at de blir overmettet. Poenget med game-modus er å slå av fargebehandling for dermed å få lavere forsinkelse (input lag). Så det beste synes jeg er å bruke sRGB med ulempen at det blir større forsinkelse. Men jeg har ikke fått testet nok til å si at dette er merkbart.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en sånn derfra. Blir fort en til hvis den faller i smak.

 

 

Hva som menes med

 

Prisene på Dustin home AS sine hjemmesider oppdateres i realtid og vises inklusive moms. Prisene gis i norske kroner, og frakt og moms kommer i tillegg, i henhold til det nedenstående.

 

Svensk versjon:

 

Priserna på Dustin home AB:s hemsida uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor och frakt och postförskottsavgift tillkommer på varje beställning enligt nedan.

 

Får dere vite fortløpende, regner med det er en glipp, har sendt dem mail. Moms var nemlig egen post på min faktura, fraberegnet 800 på listeprisen på 4.2k.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Der har det nok sneket seg inn en liten skrivefeil på siden!

 

Prisene som vises på www.dustinhome.no er inklusive moms, men eksklusive frakt.

 

Det som nok har skjedd er at vi har skrevet fra Dustin AB's villkår, og da fått to motsigende uttalelser på siden.

Jeg skal se til at det ordnes i morgen den dag!

 

Synspunkter på siden, og/eller åpenbare feil tas imot med takk, gjerne på en av de to mailadresser man kan sende til på vår nettside.

 

Vi er jo ganske nye på Norske markedet (Cirka 18 timer), men har bra erfaring fra Sverige og Danmark, samt en velfungerende organisasjon her i Stockholm.

 

Mvh

Henrik Breivik

Lenke til kommentar

Hei Oye!

 

Vi har en veldig bra avtale med Dell, og kjøper inn store kvantiteter, både for Norske, Svenske og Danske markedet, som da gjør at vi får en ganske bra innkjøpspris, og der igjen kan legge oss veldig lavt på utsalgsprisen.

 

Som vi har sett så har Dell en noe høyere pris på denne skjermen på sitt nettsted, utan at jeg kan svare noe nærmere på hvorfor det er tilfellet.

 

Akkurat nå er vi bare glade for å kunne tilby denne skjermen for en så bra pris, og det synes at skjermen er populær. Når sant skal sier så er jo skjermen også meget meget bra!

 

Mvh

Henrik Breivik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...