Gå til innhold

Augustfest 2009 - Elle melle deg får tele


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker 70-200/2.8IS - det er et sweeet objektiv!! :love:

Må bare passe på å ikke skyte alt for mye vidåpent - kan bli for mye av det gode med tynt fokusplan..

 

Slet litt med å velge bilde fra i går - en tur i Tivoli kan gi mye fint.. :)

 

Endte med denne. Måtte dra ned eksponeringen nesten to trinn for å ikke brenne ut rødfargen.. :)

 

22. august - ..would smell just as sweet

post-71211-1251057054_thumb.jpg

ISO 100, 185mm, f/2.8, 1/250s

 

 

Mmmh - nydelige blomster, er det.

A propos nydelige, sarte blomster og motstykker, så vurderte jeg også denne - dratt opp fra den lokale søen, hvor den nok har ligget en stund:

 

 

post-71211-1251057178_thumb.jpg

ISO 400, 153mm, f/2.8, 1/80s

 

 

Lenke til kommentar

..Nei - det som er "galt" med 21. august er at det ser ut som om det er skutt med vidvinkel - huset i bakgrunnen har ganske så skrå vinkler. Men - det er det ikke. Det er skutt med 70-200.. :)

Det er bare huset som har en veldig skjev vinkel på endeveggen - her er annet hus lenger opp i samme gata.. :)

 

 

 

post-71211-1251634987_thumb.jpg

ISO 100, 70mm, f/2.8, 1/200s

 

 

 

Skal definitivt ta flere bilder der - men med vidvinkel og blå himmel.. :)

Lenke til kommentar

Her på alkam er det mange som har sansen for edle dråper - men de behøver slett ikke være destillert for å oppnå nirvana.. Her er litt håndholdt - i glasset..

 

 

26. august - Château Lafite Rothschild - 1981

post-71211-1251636792_thumb.jpg

ISO 800, 150mm, f/2.8, 1/50s

 

 

..Og i helsike for en vin!!! :love::dribble:

 

 

post-71211-1251636943_thumb.jpg

ISO 800, 200mm, f/2.8, 1/60s

 

 

Det var en - uforglemmelig aften..

post-71211-1251636777_thumb.jpg

ISO 100, 80mm, f/5.6, 1/40s

..De to uforglemmelige er de til venstre.. :grin::love:

 

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Slappet av innendørs ta jeg blutselig la merke til et magisk lys utenfor vinduet - tok kameraet og løp ut. Himmelen var dekket av skyer, som glødet av oransje lys. Skøt noen skudd, mens jeg irriterte meg over mangelen på utsikt her i Danmark. Jogget et par hundre meter for å få bedre overblikk, men så var øyeblikket plutselig over..

 

28. august - ..Og himmelen stod i brann

post-71211-1251638230_thumb.jpg

ISO 100, 70mm, f/2.8, 1/100s

Lenke til kommentar

Var på spasertur opp til Gentofte Sø, da jeg kom over et typisk værfenomen som man ikke ser så ofte i Norge - en kort høljskur. I Norge er det typisk topografisk nedbør - når det først regner, så regner det. Her nede har man regnskyer som feier over, hvor det bare regner lokalt akkurat under skyen.

Kastet meg under et garasjetak da det høljet ned, og gikk videre etter regnskuren. Men - regnskyen flyttet seg retning den veien vi gikk, fra sola, og da sola tittet fram var det ganske så optimale forhold for å fange en regnbue. Og - jeg hadde med polariseringsfilter*)! :)

 

 

29. august - Bifrost

post-71211-1251639707_thumb.jpg

ISO 100, 70mm, f/4, 1/320s

 

 

 

*) Polariseringsfilter er genialt for å fotografere regnbuer - regnbuer er lys brutt i regndråper - polarisert lys. Roter polafilteret den ene veien, og regnbuen forsvinner. Roter den andre veien, og regnbuen blir like sterk som om det ikke var polafilter - men bakgrunnen blir ett stopp mørkere! Kraftigere regnbue, med andre ord. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

August går mot slutten, og det fine sommerlyset er på hell. Derfor trakk jeg innendørs denne siste augustfest-kvelden '09.

 

Skulle til å avslutte augustfesten med noen nydelige roser, men så kom jeg over denne røveren her på veggen i trappa.

*løpe, løpe* - kamera, blits - flash, flash. Hente stort glass, fange. Slippe ut.

 

Ben til ben klarer nok denne å skreve over 77mm-fronten på objektivet - det er en schwæring!

Burde kanskje heller skiftet over til 100mm macro, men jeg hadde ingen planer om å gi den tid til å slippe unna, spesielt når 70-200 stod klart på huset..

 

31. august - "Lille" Petter Edderkopp

post-71211-1251752150_thumb.jpg

ISO 100, 200mm, f/5.6, 1/40s

 

 

 

Takk for en fin augustfest - takk for alle kommentarer. Kikk gjerne over bildene enda en gang - kommentarer og tilbakemeldinger er alltid hyggelig. :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Neida, fra spøk til revolver, helt greit bilde, kunne gjerne ha hatt litt tettere utsnitt på høyttaleren for å få det litt mer spennende

Hmm - jo - ser den, kunne blitt mer spennende med et tettere utsnitt. Tips til forbedring av komposisjon er alltid velkomment!

 

Takker for kommentarer om himmelen. :)

 

 

Har vært strevsom uke - har ikke hatt tid/ork til å ta så mange bilder jeg kunne tenkt meg.. Var i bryllup i helgen; var brødristemester og tok det rolig søndag.

 

 

Men - på vei til Norge, så kom jeg over denne karen på toget til Kastrup. Han kravlet på bordet og lot seg fotografere..

 

14. august - Buzz off!

post-71211-1250454851_thumb.jpg

ISO 100, 100mm, f/11, 1/200s

 

Likte veldig godt det bilde av jordvepsen..Kudos.

Stilige farger på de vepsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...