Gå til innhold

Augustfest 2009 - Elle melle deg får tele


Anbefalte innlegg

Takker for komplimenter og kommentarer! :)

 

Må innvie 135'en, så jeg tok den med på kveldstur. Kom fram til at f/2 kan være litt for tynt noen ganger, og at man bør ha med stativ når det er sent om kvelden. Skulle hatt mindre blender og litt lenger lukkertid på stativ. Enda en blomsterfarge det er vanskelig å få fram skikkelig - blir jo nesten ren magenta, det her.. ;)

 

3. august - en fuktig aften

post-71211-1249336190_thumb.jpg

ISO 400, 135L, f/2, 1/80s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den siste var veldig flott. Fargene var flotte! Det eneste jeg føler er at blomsten som kommer inn på toppen kanskje kan være litt forstyrrende. Du kunne kanskje prøvd å croppe den bort?

Jo - vurderte et par versjoner frem og tilbake. Endte med ucroppet fordi jeg syntes det ga mer dybde, selv om jeg er enig med deg i at blomsten i bakgrunnen øverst forstyrrer litt..

Hmm - skulle kanskje croppet allikevel?

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer og ros! :D

..Og ja, jeg likte også denne St. Albans bedre.

 

 

Ellers - Hemikryptofytt er forøvrig hva planten er, ikke hva den heter. (Må da ha litt humor her også.. ;))

 

 

Var kveldstur rundt Gentofte Sø - endelig med telezoom! Tele og tele - 70-200'en kan være bredere på 5D2'en enn 50mm er på 20D. Og derfor:

 

5. august - Fuglesjøen

post-71211-1249508335_thumb.jpg

ISO 400, 70-200@70mm, f/2.8, 1/125s

 

Bare skarpet bittelitt opp - ville beholde den duse kveldsstemningen.

 

 

 

Jaja, jeg kunne klonet bort vanntårnet, lys og røyk.. Men - det var nå en gang sånn det så ut. ;)

Syntes også det var noe over natt-stemningen med stillhet og fugler..

 

 

Hadde også en annen kandidat - var veldig usikker på valget:

post-71211-1249509284_thumb.jpg

ISO 400, 70-200@70mm, f/2.8, 1/100s

 

 

 

Lenke til kommentar

Heh - solnedganger med hav og fjell er da også litt krøkkete å få til her på flatlandet.. ;)

 

Her er dagens bidrag - tatt i dag, eller i alle fall litt over midnatt natt til i dag. ..For i dag er det skikkelig fullmåne. :)

 

6. august - M-O-O-N - that spells moon!

post-71211-1249591712_thumb.jpg

ISO 100, 70-200@280mm, f/8, 1/100s

 

Dette er forresten 100% crop. :)

Lenke til kommentar

Har ikke sett månen på lenge jeg. Husker ikke sist egentlig. Den er vel der ett eller annet sted over tåka som kommer hver ettermiddag/kveld. På bildet ditt er det noe jeg ikke helt skjønner. Det ser ut som det er noe blått der i kanten, ca kl 17 om man tenker månen som en urskive?

--

kl. 17, rart det der.. jeg kunne jo skrevet 5..

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Vel - når det er 100% crop, så har det jo ingenting å si om det er fullformat eller ikke - dette blir jo identisk pixelstørrelse som om jeg hadde tatt det med min kjære 20D.. ;)

I ditt tilfelle gjør det jo det. 20D og 5D Mk II har vel samme pixeltetthet.

 

Det er ellers 280mm, som har med 1.4-extenderen min å gjøre.. :)

 

Det hjalp jo litt ;) Men det vi egentlig trenger, er vel noe rundt 1000mm og en extender eller to :whistle:

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...