Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer sterkt denne mobilen, men er litt redd for at regningen blir litt vel dyr pga alle de forskjellige tingene som kobler seg opp mot nettet for å hente informasjon til alle slags ting. For jeg vil at den skal oppdateres med kontaktene på facebook, hotmail, twitter, været, osv så ofte som mulig, men kun når jeg er tilkoblet det trådløse nettet hjemme. Og da helst uten at jeg manuelt må skru av at den skal synce hit og dit hver gang jeg går hjemmefra, og på igjen når jeg kommer hjem.

 

Er dette mulig? Så den eneste informasjonen jeg får når jeg ikke er koblet til hjemmenettverket er sms, mms og anrop, mens alt annet er på hjemme.

 

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt denne mobilen, men er litt redd for at regningen blir litt vel dyr pga alle de forskjellige tingene som kobler seg opp mot nettet for å hente informasjon til alle slags ting. For jeg vil at den skal oppdateres med kontaktene på facebook, hotmail, twitter, været, osv så ofte som mulig, men kun når jeg er tilkoblet det trådløse nettet hjemme. Og da helst uten at jeg manuelt må skru av at den skal synce hit og dit hver gang jeg går hjemmefra, og på igjen når jeg kommer hjem.

 

Er dette mulig? Så den eneste informasjonen jeg får når jeg ikke er koblet til hjemmenettverket er sms, mms og anrop, mens alt annet er på hjemme.

 

Mvh Olav B, G ;)

 

Så vidt jeg vet ikke noe problem bortsett fra en ting: Du må slå på mobilnett for å laste ned multimedia innholdet i MMS. Bortsett fra det er det bare å ha mobilnett avslått.

Lenke til kommentar
Går det ann og sette opp telefonen med hotmail mail ...evt. hvordan gjør jeg det.

 

Jeppz, når du starter telefonen førstegang kommer en velger ting opp. Skriv inn mail adressa og passord så trykk ok. så var det gjort. Funker kanon fint hos meg :) hatt 0 problemer

Jeg gjorde ikke det første gangen..gjorde som i posten over og det fungerer greit på inn, men hva med oppsettet ut...smtp?

Hvordan kommer jeg inn i oppsettet til mailen igjen...

 

 

Lurer også på oppsettet ut. Inn fungerer alt fint, men ut får jeg ikke sendt.

Er der ingen som har fått dette til? Håper virkelig noen som kan hjelpe:)

Lenke til kommentar

Heisann

 

Har fulgt denne tråden siden starten, men har blitt så mye at jeg har mistet totalt kontroll. Mener å ha sett en løsning på det, men nettleseren min funker ikke med WLAN tilkoblig uten Mobile Network slått av. Vil det si at den laster ned via GPRS eller kan den ikke det siden jeg også har skrudd det av med APNdroid?

Lenke til kommentar
Fikset outgoing på hotmail nå....brukte TLS og port 587 :)

 

Jupps, det er ene løsningen.

Den andre er å bruke mobilleverandørens utgående server. for telenor er det vel smtp.online.no f.eks.. Det er satt opp sånn for å unngå spamming, da du må være på mobilnettet til den du sender epost fra, evt. autentisere deg mot hotmail som du gjør der :)

Lenke til kommentar
Fikset outgoing på hotmail nå....brukte TLS og port 587 :)

 

merkelig, først funket det ikke og jeg fikk beskjed om å henge meg selv(ikke kontakt med server). Så byttet jeg tilbake til ssl, så til standard tsl, fikk kontakt med servern og byttet portnummeret til 587 og da funket det. Da det funket ble også smpt servern vist.

 

Takk for tipset tigergutt

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått min helt tilsendt for noen dager siden og er storfornøyd =D det eneste jeg ikke finner er en type filutforsker! slik at jeg kan titte på filene jeg har på mitt SD kort! har noen .cab filer osv som jeg gjerne skulle slettet! Hvordan kan jeg titte på alle filene som er på min tlf??

 

Eller er jeg bare helt blind??

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått min helt tilsendt for noen dager siden og er storfornøyd =D det eneste jeg ikke finner er en type filutforsker! slik at jeg kan titte på filene jeg har på mitt SD kort! har noen .cab filer osv som jeg gjerne skulle slettet! Hvordan kan jeg titte på alle filene som er på min tlf??

 

Eller er jeg bare helt blind??

 

ASTRO er en enkel filbehandler på market. Ellers kan du jo bare plugge inn mobilen i PCen og browse alle filene på SD kortet der

Lenke til kommentar

Jeg fikk en Hero på onsdag forrige uke. Den var tom for strøm på torsdag kveld etter kontinuerlig bruk, fikling, wifi og alt på. Sånn er det i begynnelsen.

 

Men er ikke storimponert. Har vært i Sverige i helga og batteriet var fulladet på fredag morgen. Søndag kl 21 var det tomt. Da var wifi og mobile network slått av. 10-15 sms og kanskje 5 minutter samtale. Spilt kabal kanskje én time.

Har standard oppsett, ikke gjort særlig med endringer i oppsettet. Lagt inn GuleSider applikasjon og noen spill, samt TaskKiller(free).

 

Noe virker galt..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...