Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Fortsatt fornøyd med telefonen. Men sliter fortsatt med å få brukt telefonen som modem mot en laptop. Man har en mulighet til å velge "Mobile network sharing" men det funker ikke. Noen som har fått til tethering på et Netcom abonnement???

 

Hvis noen har funnet en løsning på dette, vær så snill å lage en kort guide på dette.. :=)

 

Prøv http://anda.pk/ , last ned Wifi Tether app'en nederst på siden. Den fungerte fint for meg. Ellers fins det massevis av guider der ute, men mange krever at du har rootet telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle Heroene har engelsk operativsystem, så der vil du ikke merke noen forskjell fra oss andre. Imidlertid får du lastet ned både norsk tastatur og ordbok fra det etter hvert mye omtalte Android Market, så det er ingen sak.

 

 

Jeg har for øvrig et problem med browseren som jeg vet har blitt tatt opp tidligere, men som jeg sliter med å finne igjen løsningen på. Jeg får ikke åpnet noen websider med den. Tidligere har det fungert over WLAN, men ikke med GPRS. Nå, derimot, fungerer det ikke med noen av delene - hvordan kan jeg løse dette?

 

Tenkte jeg kunne bruke Opera Mini som en løsning, men det var sjokkerende lite brukervennlig i på Android i forhold til hva jeg var vant til fra Symbian..

 

 

Jeg slet med det samme over mobilnettet, men det fikset seg da jeg slettet proxy og port fra "access point names" under "mobile network settings".

 

-lb

Lenke til kommentar

Har kjøpt en htc hero idag:)

Må si jeg ble litt skuffet over innholdet i pakken. Husker når jeg kjøpte min htc touch, fulgte det med etui å ha mobilen i, beskyttelse film til displayet, cd med programmer o.s.v.

Men med hero...nada..vel et par simple høretelefoner og et gedigent minnebrikkekort på hele 2 gb :)

Så, hvor kan jeg kjøpe etui og beskyttelsefilm? er det noen butikker som selger dette...expert, elkjøp eller må jeg på nett...evt. hvor.

Lenke til kommentar
Fortsatt fornøyd med telefonen. Men sliter fortsatt med å få brukt telefonen som modem mot en laptop. Man har en mulighet til å velge "Mobile network sharing" men det funker ikke. Noen som har fått til tethering på et Netcom abonnement???

 

Hvis noen har funnet en løsning på dette, vær så snill å lage en kort guide på dette.. :=)

 

Prøv http://anda.pk/ , last ned Wifi Tether app'en nederst på siden. Den fungerte fint for meg. Ellers fins det massevis av guider der ute, men mange krever at du har rootet telefonen.

 

Takk, skal prøve det nå snart.. Tenkte å unngå å roote telefonen ennå, dette er det eneste jeg savner.

Lenke til kommentar

Sikler veldig over denne telefonen nå, men lurer litt på om det er noen muligheter for syncing mot de live tjenestene fra microsoft? Som e-post(live mail) og den live kalenderen. Jeg bruker disse flittig, mye pga det enkle og oversiktlige grensesnittet, i tillegg til at alt jeg gjør i programmet og kalenderen automatisk blir lastet opp på nettet(og omvendt).

 

Jeg vet det går ann å bruke hotmail kontoer i outlook nå, men om jeg lagrer ting i hotmailen min(f.eks. legge til ny kontakt) blir dette da automatisk oppdatert i outlook da også? Og outlook skal man vel fint kunne synkronisere på HTC Hero? :)

 

Har også lest en del i denne tråden om folk som har hatt problemer med vekkerklokken om morgenen.. Er dette blitt fikset på? Eller kommer det til å bli det i den oppdateringen som kommer snart? Når og hvor kan jeg følge med på den oppdateringen?

 

Uansett svaret på de spm ovenfor blir det nok en HTC Hero på meg når lønningen kommer snart :)

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Bare lurer på hva du mener med dette spesifikt. Opera Mini fungerer helt likt på Android som på andre OS med touch.

 

Det jeg mener er måten man taster inn adresser, passord, brukernavn og generelt fyller ut skjemaer på nettsider. Hele bokstavraden forsvinner jo når tastaturet kommer frem, slik at man skriver i blinde.

 

Ja, det er teit, helt enig i det. Kan ikke huske at jeg opplevde dette på Magic eller G1, men mulig jeg husker feil. Får satse på at det blir rettet opp i snart. :)

 

Det er en ting til jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med :)

Hvordan setter jeg opp telefonen til å komme på internett, mms o.s.v, jeg har telenor.

 

Min konfigurerte seg selv til Telenor på første oppstart, det samme gjorde Magic som jeg hadde tidligere.

Lenke til kommentar
Det er en ting til jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med :)

Hvordan setter jeg opp telefonen til å komme på internett, mms o.s.v, jeg har telenor.

 

Min konfigurerte seg selv til Telenor på første oppstart, det samme gjorde Magic som jeg hadde tidligere.

 

Samme her, ble overasket over det :)

Lenke til kommentar
Sikler veldig over denne telefonen nå, men lurer litt på om det er noen muligheter for syncing mot de live tjenestene fra microsoft? Som e-post(live mail) og den live kalenderen. Jeg bruker disse flittig, mye pga det enkle og oversiktlige grensesnittet, i tillegg til at alt jeg gjør i programmet og kalenderen automatisk blir lastet opp på nettet(og omvendt).

 

Jeg vet det går ann å bruke hotmail kontoer i outlook nå, men om jeg lagrer ting i hotmailen min(f.eks. legge til ny kontakt) blir dette da automatisk oppdatert i outlook da også? Og outlook skal man vel fint kunne synkronisere på HTC Hero? :)

 

Har også lest en del i denne tråden om folk som har hatt problemer med vekkerklokken om morgenen.. Er dette blitt fikset på? Eller kommer det til å bli det i den oppdateringen som kommer snart? Når og hvor kan jeg følge med på den oppdateringen?

 

Uansett svaret på de spm ovenfor blir det nok en HTC Hero på meg når lønningen kommer snart :)

 

Mvh Olav B, G ;)

 

På min har vekkerklokka funka hele tiden. Ringer når den skal, og holder kjeft når den blir slått av.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt noe trøbbel med sin Hero? Jeg har lagt merke til at mikrofon og høytaler kutter i noen sekunder med jevnlige mellomrom i samtaler, da spesielt spesialnummer. 06060 feks(Chess). Spekulerer i å sende telefonen inn til rep. Alle innstillinger er korrekte, men får ikke sendt mms eller mottatt mms, får beskjed om at det er kommet noe, må da trykke download men ingenting skjer. Har HSDPA ikon.

 

Noen som er kjent med disse problemene?

Lenke til kommentar

Problemet med vekkerklokken er ikke at den ikke går av. De som har problemer med vekkerklokken sjekk følgende:

 

Trykk på klokken og gå til alarmoversikten. Åpne rullgardinen for valg av alarmlyd. (Slik at du kan ble gjennom du mulige alarmlydene). Dermed bruker du volumjusteringsknappene på siden til å oppjustere volumet. Hos meg var (av en eller annen grunn) volumet satt på det laveste, altså av. Alarmen gikk altså egentlig av men det var ikke noe lyd å få :)

Lenke til kommentar
Problemet med vekkerklokken er ikke at den ikke går av. De som har problemer med vekkerklokken sjekk følgende:

 

Trykk på klokken og gå til alarmoversikten. Åpne rullgardinen for valg av alarmlyd. (Slik at du kan ble gjennom du mulige alarmlydene). Dermed bruker du volumjusteringsknappene på siden til å oppjustere volumet. Hos meg var (av en eller annen grunn) volumet satt på det laveste, altså av. Alarmen gikk altså egentlig av men det var ikke noe lyd å få :)

 

Hos de som har dette problemet så er det stille helt til de selv vekker telefonen (da ser de klokka hoppe fremover) og så går alarmen..

Lenke til kommentar
Ser at hero mange multitouch, men hva betyr dette i praksis? Hva er multitouch?

 

HTC Hero har multitouch. Det betyr enkelt og greit at man kan bruke flere fingre på skjermen til programmer osv som har støtte for dette. I nettleseren til Hero kan du feks zoome inn og ut ved hjelp av to fingre.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...