Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Jeg fikk en Hero på onsdag forrige uke. Den var tom for strøm på torsdag kveld etter kontinuerlig bruk, fikling, wifi og alt på. Sånn er det i begynnelsen.

 

Men er ikke storimponert. Har vært i Sverige i helga og batteriet var fulladet på fredag morgen. Søndag kl 21 var det tomt. Da var wifi og mobile network slått av. 10-15 sms og kanskje 5 minutter samtale. Spilt kabal kanskje én time.

Har standard oppsett, ikke gjort særlig med endringer i oppsettet. Lagt inn GuleSider applikasjon og noen spill, samt TaskKiller(free).

 

Noe virker galt..?

Dersom du ikke er vandt til Htc telefoner, så kan det bli en stor overgang med tanke på batteriet. Det er ikke uvanlig at telefonen bare varer i 1.5 - 2 dager med middel+ bruk. En må nesten ta i betraktning at dette er som en liten laptop. Masse funksjoner som spiser batteriet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppdaget i dag en død pixel på min hero :(

 

Noen som vet noe om HTC's synspunkt/garanti på dette?

 

Dette går fullt under garanti. Kontakt de du kjøpte telefonen av om problemet. Det som er leit er at du blir uten telefon i 2-4 uker.

 

Dette er ikke en garanti-sak desverre, det må være et sted mellom 9 og 16 ødelagte pixler for at skjermen betraktes som ødelagt/feilprodusert. Er et veldig vanlig problem dette, alt med slike skjermer har disse problemene.

 

Men du kan bruke angreretten din.

Endret av BeeGee
Lenke til kommentar
Jeg fikk en Hero på onsdag forrige uke. Den var tom for strøm på torsdag kveld etter kontinuerlig bruk, fikling, wifi og alt på. Sånn er det i begynnelsen.

 

Men er ikke storimponert. Har vært i Sverige i helga og batteriet var fulladet på fredag morgen. Søndag kl 21 var det tomt. Da var wifi og mobile network slått av. 10-15 sms og kanskje 5 minutter samtale. Spilt kabal kanskje én time.

Har standard oppsett, ikke gjort særlig med endringer i oppsettet. Lagt inn GuleSider applikasjon og noen spill, samt TaskKiller(free).

 

Noe virker galt..?

 

Synes fom fredag -> tom søndag er en god deal jeg. Husk også at mobilen bruker mer strøm når du beveger på deg..

Lenke til kommentar
Jeg fikk en Hero på onsdag forrige uke. Den var tom for strøm på torsdag kveld etter kontinuerlig bruk, fikling, wifi og alt på. Sånn er det i begynnelsen.

 

Men er ikke storimponert. Har vært i Sverige i helga og batteriet var fulladet på fredag morgen. Søndag kl 21 var det tomt. Da var wifi og mobile network slått av. 10-15 sms og kanskje 5 minutter samtale. Spilt kabal kanskje én time.

Har standard oppsett, ikke gjort særlig med endringer i oppsettet. Lagt inn GuleSider applikasjon og noen spill, samt TaskKiller(free).

 

Noe virker galt..?

 

Synes fom fredag -> tom søndag er en god deal jeg. Husk også at mobilen bruker mer strøm når du beveger på deg..

 

Enig med espen_s her. Synes også det er bra, hvis du tenker på str på skjerm og hardware i telefonen. Også sant at telefonen bruker mer strøm når du beveger deg, da med tanke på at telefonen konstant leter etter best mulig signal, temperatursvingninger etc etc...

Lenke til kommentar

Den er grei. Veit ikke hva jeg hadde forventet egentlig. Ble bare litt overrasket. Syns det sto i spesifikasjonene sånn ca 400-470 timer standby, så regnet med ca 100 timer ved normal standby..

 

jaja, avanserte telefoner bruker nok mye strøm, får bare leve med det og en liten reiselader. Tror jeg må finne meg en 5cm usb-kabel som jeg kan ha med rundt omkring..

 

Noen som har en alarmklokke som virker skikkelig? Jeg får ikke alarmklokke med "repeat mon-friday"-funksjonen til å virke. Den gidder aldri prøve å vekke meg om morra'n. En enkel alarm uten spesifiserte dager funker fint, men så fort jeg haker av på repeat, virker den ikke lenger...

Lenke til kommentar

Kjøpte denne telefonen via Chess. Men hvordan får jeg chess mms og wap/3g oppsett lagt inn?

 

Fikk noe fra supporten til Chess ;

 

MMS:

Navn: Chess MMS

Databærer: Pakkedata

Tilgangspunkt: mms.netcom.no

Brukernavn: chess

Passord: chess

Startside: http://MMS/

Proxyadresse: 193.209.134.133

Proxyport: 80

 

WAP:

Navn: Chess WAP

Databærer: pakkedata

Tilgangsnavn(APN): netcom

Brukernavn: chess

Passord: chess

Startside: http://chess.mobi/

Proxyadresse: 010.251.251.010

Proxy Port: 8080

 

Men dette fungerer da ikke, kommer meg ikke på google.com eller facebook.. Hva kan være feil?

Endret av karrun
Lenke til kommentar
Kjøpte denne telefonen via Chess. Men hvordan får jeg chess mms og wap/3g oppsett lagt inn?

 

Fikk noe fra supporten til Chess ;

 

MMS:

Navn: Chess MMS

Databærer: Pakkedata

Tilgangspunkt: mms.netcom.no

Brukernavn: chess

Passord: chess

Startside: http://MMS/

Proxyadresse: 193.209.134.133

Proxyport: 80

 

WAP:

Navn: Chess WAP

Databærer: pakkedata

Tilgangsnavn(APN): netcom

Brukernavn: chess

Passord: chess

Startside: http://chess.mobi/

Proxyadresse: 010.251.251.010

Proxy Port: 8080

 

Men dette fungerer da ikke, kommer meg ikke på google.com eller facebook.. Hva kan være feil?

 

De fleste tar feil her, inkludert meg selv :roll:

Gå inn på chess sine sider eller trykk her og scroll ned, der inne står det hvordan du legger inn alle innstillingene på HTC Magic, akkurat det samme på Hero. Når alt er lagt inn, slå av telefonen, vent et par minutter så slå på igjen og voila...

Endret av BeeGee
Lenke til kommentar
Hvordan kommer jeg meg inn på markedet? Opprettet ikke en google acc når jeg startet tlf for første gang. Men nå bare loader den og sier at det ikke går.

 

Er telefonen online? Sjekk alle innstillinger, at ikke Connected to internet er på OFF. Hold inne "slå-av" knappen, der kan du slå av og på internett-tilgangen til telefonen.

Lenke til kommentar
jaja, avanserte telefoner bruker nok mye strøm, får bare leve med det og en liten reiselader. Tror jeg må finne meg en 5cm usb-kabel som jeg kan ha med rundt omkring..

 

Du får sånne små batteripakker som du kan lade opp og ta med deg, som du kan koble mobilen til. Kjekt om man er på fjelltur eller andre steder der det ikke er så enkel tilgang på 220V/12V/USB. Synes jeg har sett en grei en til noen hundrelapper som hadde vanlige AA oppladbare batterier med 2500mAh, noe som skulle holde til en lading eller to..

 

Noe sånt f.eks:

http://www.clove.co.uk/viewProduct.aspx?ma...26-E63FCBF2CB59

Lenke til kommentar
Kjøpte denne telefonen via Chess. Men hvordan får jeg chess mms og wap/3g oppsett lagt inn?

 

Fikk noe fra supporten til Chess ;

 

MMS:

Navn: Chess MMS

Databærer: Pakkedata

Tilgangspunkt: mms.netcom.no

Brukernavn: chess

Passord: chess

Startside: http://MMS/

Proxyadresse: 193.209.134.133

Proxyport: 80

 

WAP:

Navn: Chess WAP

Databærer: pakkedata

Tilgangsnavn(APN): netcom

Brukernavn: chess

Passord: chess

Startside: http://chess.mobi/

Proxyadresse: 010.251.251.010

Proxy Port: 8080

 

Men dette fungerer da ikke, kommer meg ikke på google.com eller facebook.. Hva kan være feil?

 

De fleste tar feil her, inkludert meg selv :roll:

Gå inn på chess sine sider eller trykk her og scroll ned, der inne står det hvordan du legger inn alle innstillingene på HTC Magic, akkurat det samme på Hero. Når alt er lagt inn, slå av telefonen, vent et par minutter så slå på igjen og voila...

 

Tusen takk! Det funker glimrende :D

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg få kjøpt beskyttelsefilm til displayet til min hero!

Trenger også et etui til telefonen, bruker etuiet til min gamle htv touch..men det er litt liten:)

http://www.zagg.com/invisibleshield/htc-he...ins-shields.php

Her får du det du lurer på.

 

Fra post 388 i denne tråden:

Og sist men ikke minst - har noen tips på hvor man kan få tak i beskyttelsesplast til skjermen, og hvor det er billigst.

 

 

Hos Zagg.com får du kjøpt invisibleSHIELD som er helt genialt. Hadde denne for min iPhone.

 

http://www.zagg.com/invisibleshield/htc-he...ins-shields.php

Her finner du invisibleSHIELD for HTC Hero til $14.99. Bruker du koden PROTECT20 så får du i tillegg 20% rabatt (noe som tilsvarer portoen)

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Den er grei. Veit ikke hva jeg hadde forventet egentlig. Ble bare litt overrasket. Syns det sto i spesifikasjonene sånn ca 400-470 timer standby, så regnet med ca 100 timer ved normal standby..

 

jaja, avanserte telefoner bruker nok mye strøm, får bare leve med det og en liten reiselader. Tror jeg må finne meg en 5cm usb-kabel som jeg kan ha med rundt omkring..

 

Noen som har en alarmklokke som virker skikkelig? Jeg får ikke alarmklokke med "repeat mon-friday"-funksjonen til å virke. Den gidder aldri prøve å vekke meg om morra'n. En enkel alarm uten spesifiserte dager funker fint, men så fort jeg haker av på repeat, virker den ikke lenger...

Har ikke Htc Hero selv, men jeg tror ikke min Htc Diamant ligger så langt unna når det kommer til batteri. Jeg pleier å lade batteriet hver dag. Jeg skrur som oftest telefonen av om natten. Mobilen legger jeg på nattbordet og det der ligger det en batterilader. Har blitt en vane og stappe den inni. Hver gang jeg er ute å kjører setter jeg telefonen i bilholderen med lader. Når jeg synkroniserer den med pc/laptop lades den. Har hatt min telefon i snart et år og har vell bare utladet den et par ganger. Den er som regel aldri under 50% før den få strøm.

 

 

Noen som vet om Chess får inn nye Heroer snart, helst den brune utgaven? Har sendt mail, men de har desverre norges tregeste kundeservice.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en får usb-modem med SurKing og "fri" bruk 3G bruk på mobiltelefonen dersom en bestiller hos Chess. Skal til å bestille Hero, men gidder ikke å bestille dette abonnementet dersom jeg kun kan surfe på mobilen eller telefonen.

 

Edit. Fant ut av det.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Hvordan kommer jeg meg inn på markedet? Opprettet ikke en google acc når jeg startet tlf for første gang. Men nå bare loader den og sier at det ikke går.

 

Om vi snakker om samme sak er dette en kjent issue. Netcom?

 

Uansett første gang du logger inn på market må du gjøre dette gjennom mobilnettet (disable wifi), husk å legge inn apn først!

Lenke til kommentar

Hei!

Fant dette tipset til strømsparing (vet ikke om det virker enda!)

Make your battery last more than twice as long!!

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hi all

 

i was really dissapointed with the performance of my battery in the hero, even when i turn off wifi and stop my apps from using the network it still drains sooooooooooooo fast!!

 

so, i thought i would try turning off 3G so it uses 2G just to test and see if it makes a big difference..

 

It does.. Its far better now.. i dont really see a speed difference using 2G either, granted the inetrnet isnt as fast but i dont hammer the internet anyway, only to check a few sites occasionally so i'll put up with a few seconds delay if it boosts my battery performance as much as it does!!!

 

i can highly recommend at least trying it for a day, makes the world of difference to me

http://androidforums.com/htc-hero/8315-mak...twice-long.html

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å koble seg til eduroam? Er dette like fort gjort som på iphone?

Funka fett det. Nå fikk jeg heller aldri iPhonen til å koble seg til eduroam så kan ikke kommentere på det.

 

Jeg prøvde å koble meg på skolens "eduroam" i dag, men fikk det ikke til. Leser litt på nett at android hittil ikke støtter WPA2-Enterprise. Dog skal programmet Wifi Helper fikse dette, men da trenger man root tilgang. Virket som om du fikk det til å funke uten noe klunder, noen tips? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...