Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt Cronos 1.7 noen dager nå, og det er et par bugs som gjentar seg hele tiden. Når man låser opp mobilen kan det hende at skjermen forblir svart når du vil dra ned skjermlåsen. Dette "løser" man ved å trykke på låseknappen igjen, og prøve på nytt. Hender også at bildet kommer, men med lilla fargetone. "Løses" også ved å prøve på nytt.

Når man starter nettleseren kan det hende at den ikke starter første gangen.

 

Men rent bortsett fra dette er det den kjappeste og mest stabile ROM-en jeg har prøvd, og med minst dobbel så lang batteritid som Villain 5.5

 

kan virke som du har underklokket i sleepmode. last ned setcpu og sett sleepmode til minimum 245, denne verdien varierer fra telefon til telefon.

 

kan også være at klokkehastigheten er for høy da Cronos allerede er overklokket (husker ikke akkurat MHz)

prøv å sett ned/opp til den blir stabil.

 

selv har jeg 362/690

 

Kjørte Setcpu nå. Max er satt til 528MHz, Minimum er satt til 245. Burde jeg endre dette? Max-settingen kan ikke skrus oppover

Lenke til kommentar

Det som er trist med 1.5 er at man ikke får lov til å laste ned en del spill og programmer. Uansett personlig preferanse syns jeg det er dårlig gjort av HTC å ikke tilby oppdatering til europeiske Hero-eiere. Den er tilgjengelig for Sprint-Hero-eiere, den er lansert i asia etter hva jeg har skjønt, men det europeiske markedet er ignorert så vi skal kjøpe Desire/Legend istedet.

Taktikken dems medfører ikke direkte kjempelyst på ny HTC-tlf, det er nesten sånn at jeg vurderer en iPhone4 istedet (selv om det er å banne i kirka). Der får alle utgavene tilgang på siste OS.

 

Å kjøpe en HTC-tlf man veit ikke kommer til å bli oppgradert offisielt er rimelig dumt i disse tider, da utvikling på software-siden går rimelig raskt. Bare tenk på alle de sikkerhetshullene som er i nettleseren, funksjonene man ikke får leke med og forbedret ytelse på eksisterende utstyr

Lenke til kommentar

det er nesten sånn at jeg vurderer en iPhone4 istedet (selv om det er å banne i kirka). Der får alle utgavene tilgang på siste OS.

 

Google Nexus One fikk Froyo mer eller mindre på dagen det ble lansert, hvorfor ikke gå for den?

Egentlig hadler det litt om prinsipp. Nexus One kjører da ikke Sense, så det teller egentlig ikke. Den kjører stock Android, og har lite med HTC å gjøre (bortsett fra at de produserer den)

Jeg syns det er dårlig av HTC å stoppe utvikling/support av en tlf etter 5 mnd, der eneste grunn er å selge nyere modeller av så og si samme mobil.

Tviler på at jeg kommer til å kjøpe en iPhone, men med tanke på hvordan HTC behandler kunder er det ganske fristende.

Men for øyeblikket er jeg rimelig fornøyd med Villain10, så ser ingen grunn til å bytte ennå.

Lenke til kommentar

Taktikken dems medfører ikke direkte kjempelyst på ny HTC-tlf, det er nesten sånn at jeg vurderer en iPhone4 istedet (selv om det er å banne i kirka). Der får alle utgavene tilgang på siste OS.

Det gjør de ikke. Den første iphonen kommer ikke til å få ios 4. Og 3G kommer bare til å få en nedgradert utgave der multitasking er fjernet blant annet.

 

Jeg syns det er dårlig av HTC å stoppe utvikling/support av en tlf etter 5 mnd, der eneste grunn er å selge nyere modeller av så og si samme mobil.

Hvilken telefon er det? Hero er nesten et år nå

Lenke til kommentar

Jeg syns det er dårlig av HTC å stoppe utvikling/support av en tlf etter 5 mnd, der eneste grunn er å selge nyere modeller av så og si samme mobil.

Hvilken telefon er det? Hero er nesten et år nå

 Men så har det ikke skjedd noe det siste halve året med Hero... 

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Cronos 1.7 noen dager nå, og det er et par bugs som gjentar seg hele tiden. Når man låser opp mobilen kan det hende at skjermen forblir svart når du vil dra ned skjermlåsen. Dette "løser" man ved å trykke på låseknappen igjen, og prøve på nytt. Hender også at bildet kommer, men med lilla fargetone. "Løses" også ved å prøve på nytt.

Når man starter nettleseren kan det hende at den ikke starter første gangen.

 

Men rent bortsett fra dette er det den kjappeste og mest stabile ROM-en jeg har prøvd, og med minst dobbel så lang batteritid som Villain 5.5

 

kan virke som du har underklokket i sleepmode. last ned setcpu og sett sleepmode til minimum 245, denne verdien varierer fra telefon til telefon.

 

kan også være at klokkehastigheten er for høy da Cronos allerede er overklokket (husker ikke akkurat MHz)

prøv å sett ned/opp til den blir stabil.

 

selv har jeg 245/690

 

Kjørte Setcpu nå. Max er satt til 528MHz, Minimum er satt til 245. Burde jeg endre dette? Max-settingen kan ikke skrus oppover

 

Oh, glemte vist at du må ha setcpu.txt for rette instillingen

 

Last ned setcpu.txt og legg de i rota på SD kortet

 

Start setcpu , trykk menu knappen, velg "device selection" -> "show other frequencies" ->

og så velger du den nederste knappen "custom frequencies"

 

Du kan nå gå til en høyere frekvens :)

 

Bare å prøve seg fram til du finner en hastigehet som er stabil.

 

Henger tlf veldig mye når du skrur av/på skjermen, eller du har lilla farge, så må du velge et høyere valg min på "advanced" "sleep" /og på minumum på selve setcpu (hos meg 245/480 i sleep) og 245/690 i setcpu

setcpu.txt

Endret av ironman666
Lenke til kommentar

Da la jeg inn villainrom 10.2 etter å ha brukt originalrommen hittill. Alt gikk smertefritt, men jeg lurer på om telefonen ikke er rooted. Trodde du måtte roote for å legge inn custom ROM i utgangspunktet jeg. Finner ingen pay apps på market f.eks.

 

Hvordan finner jeg ut om telefonen er rooted eller ikke, evt hvordan rooter jeg telefonen? Beklager om det er spurt før. Synes det er utrolig forvirrende.

 

Btw: fulgte denne guiden for å legge inn coustom ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645253

Lenke til kommentar

Nåh... "Kommet ut" var vel sterkt sagt. Det står: "Your phone will receive a notification of this update when it is made available." Men ikke ett ord om når dette forventes å skje.

 

Men jeg skal være enig i at det er en indikasjon på at det muligens kommer til å skje noe. Om en stund. Og det er jo et framskritt.

Lenke til kommentar

Fikk den oppdateringen det snakkes om 2 poster opp da jeg restarta mobilen min nå.

 

 

Dukka den bare opp som et slags pop-up vindu? Jeg prøvde å restarte, men det skjedde ikke noe. Det blir nok flere restarter i nærmeste framtid dersom det er det som skal til...

 

Forsøkte også restarte telefonen, men har ikke fått noen notification enda.

Det kommer vel puljevis for å ikke skape DoS-effekt på serverne dems. Selvom jeg tror at de har servere som klarer å takle dette :p silly

Lenke til kommentar

Dukka den bare opp som et slags pop-up vindu? Jeg prøvde å restarte, men det skjedde ikke noe. Det blir nok flere restarter i nærmeste framtid dersom det er det som skal til...

Ja det kom plutselig opp som en popup :) Måtte bekrefte at jeg ville laste ned og så gikk resten av seg selv. var på 4,75MB stod det, så kan ikke være rare greiene som ble oppdatert ;)

 

Hadde ikke restarter mobilen eller lignende, kom bare plustelig opp her mens jeg satt å så på Brazil mot Nord-Korea nå

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Får ikke gps til å funke skikkelig. Copilot klarer ikke få inn satelitter. Det gjør heller ikke GPSspeedo (speedometer jeg fant i marked). Men Google maps klarer. Problemet er at jeg må bruke internett med maps.

 

Har skjekket at "use GPS satellites er krysset av i "menu/settings/Location"

 

 

Jeg får også opp gps ikonet på status-linja

 

 

Bruker villainrom 10

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...