Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har fått 3g til å funke på villainrom 10?

 

Må man flashe radioen for at det skal funke kanskje?

 

edit:

damnit. Tror jeg har bricket telefonen min.Er bilde av en telefon som pakkes ut av en eske. Vært sånn i iallefall 5-6 minutter nå. FFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

 

edit:

funka til slutt. :)

 

men 3g funker fremdelesi kke

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar

Har et lite problem med google calender. Den syncer helt fin min egen kalender, men jeg har importert en del kalendre (alá norske høytider osv) i forbindelse med VM. Men av en eller annen grunn NEKTER kalenderen min på heroen å synce med de kalendrene. Sykt irriterende. Noen ideer?

 

edit: fant ut at når jeg går inn på kalenderen, meny, og sjekker hvilke kalendre jeg har så dukker ikke noen av de importerte opp som kalendre hero'en kan synce til.... Har bare min egen, høytider i norge, og ukenumre, konge!

Endret av drz
Lenke til kommentar

Sitter med Villain 10 rom og gliser fra øre til øre. Men oppdaget just at jeg fikk problemer med å installere apps fra market. Får beskjed om at "Installation Unsuccessful" og "Insufficient storage available".

 

Jeg satte av 2GB ext2 til apps2sd. Ellers er det en 13GB fat32 partisjon på minnekortet i tillegg, + at det er 119MB ledig phone storage.

 

 

 

Jeg har for meg at dette ikke er noe nytt problem med hackedroms, men har ikke klart å finne ut hvordan man skal fikse det. Har for meg det var rimelig enkelt?

 

 

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet problemet. Jeg tok backup av alle applikasjoner, og kjørte de tilbake etter flashing til villain 10.

 

Dette ble tydeligvis ikke helt 100%, så problemet oppstår på noen program som er "restored" som jeg prøver å kjøre update fra market på.

 

Det viser seg at programmet blir fjernet, men market viser fortsatt "update". Jeg finner ikke programmet i app-oversikten. Hvordan kan jeg fjerne alle spor etter et program manuellt?

 

 

Lenke til kommentar

Betyr det at offisiel HTC Hero Android 2.1 er sluppet for oss?

 

 

 

 

Sliter enda med at jeg ikke får internett (Mobile network) til å funke med mitt nye tele2 sim-kort. har prøvd dette: http://www.tele2.no/...S-HTC-Hero.html

 

Jeg har også tele2 og disse innstillingene funket for meg:

apn-navn: internet.tele2.no

mellomtjener: 010.254.254.010

port: 8080

brukernvan: wap

passord: wap

tjener: ikke satt

mmsc: ikke satt

mms-mellomtjener: ikke satt

mms-port: ikke satt

mms-protokoll: WAP 2.0

mcc: 240

mnc: 07

APN type: ikke satt

 

Håper det funker, ser at det er kun mellomtjeneren som er satt annerledes iforhold til hva tele2 sier. Lykke til

 

Funka ikke :(

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke hele asia-markedet har fått 2.1 heller, den 2.1 rommen som har kommet ut tror jeg er basert på en Taiwan versjon (uten at jeg vet sikker)

 

Så det er bare å fortsette å smøre seg med tålmodiget for oss ikke bruker tid på å installere custom roms.

Lenke til kommentar

Tok meg 10 minutter på jobb å fikse dette. Mer smertefritt enn det går det nesten ikke. :)

 

Offtopic:

Jaja, så tar det 15 min med lesing om hvilken rom man skal velge, 10 min og finne ut hvordan man gjøre det, 10 min og faktisk gjøre det, og 20 min for å lese om finne ut løsningen på hvorfor noe ikke fungerer lenger, og ikke minst mange timer for å leke med den nye OSen :)

 

Også har jeg eksamen på fredag, så hvis telefonen plutselig streiker er jeg ganske ille ute.

 

Så inntil videre så bare venter jeg på den offisielle, men jeg kan tenke meg at det er veldig gøy og prøve ut forskjellige roms :)

Lenke til kommentar

Var på HTC Taiwan og der står det et og annet om oppgraderingen til 2.1, den ble visstnok rullet ut 4.juni

 

http://translate.google.no/translate?js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.htc.com%2Ftw%2Fsupport.aspx&sl=zh-CN&tl=no

 

..så nå får vi bare håpe HTC får fingern ut av ræ*a og gir oss her i Europa 2.1 også :new_woot:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Er det noen mere gjennomførte alternativer til villain basert på offisiel 2.1? Alle Villain jeg har prøvd virker bra inntill man får testet litt. Synes det bærer preg av hastearbeid og lite testing. Virker som det bare er å spy ut nye typer rom isteden for å gjøre skikkelig arbeid på en..

Lenke til kommentar

Har den jeg og Slimda:P men bruker den noe vanvittig med batteri hos deg? min er nede på orange når det nermer seg midnatt, og da tar jeg den av lading rundt hall 9 om morgenen:S er ikke så utrolig mye ibruk heller:(

Kommer ann på hva du har påskrudd. Jeg ringer 2-3 ganger dagen, samt surfer på mobilnettet i 2 timer tilsammen hver dag. Telefonen ligger på rundt 20-30% når jeg kommer hjem etter en arbeidsdag. Skrur du av mobilnettet når du ikke bruker det, samt skrur av automatisk oppdatering, blir du kvitt mye batterisuging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...