Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Er noe gale med 3G nettverket, Velg 2G i telefoninnstillinger og du vil da ha dekning hele tida. Ja, det er kipt å få dårligere hastighet når du surfer, men er eneste måten jeg veit om som fikser problemet atm.Har selv one call og HTC Hero.

 

Tusen hjertelig takk!!! Surfer bare på wifi lell så spiller ingen rolle. Huket av for only 2G og restartet nå, får håpe jeg ikke får feilmeldingen igjen. Takk igjen!! :) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om jeg skulle prøvd meg på en ROM-oppgradering. Lest litt i forumet og virket interessant å prøve 2.1 på min Hero.

 

Har aldri prøvd dette så har noen spørsmål i den forbindelse:

 

- Vil det jeg har på telefonen i dag bli slettet? (Viktig at dette ikke skjer...).

 

- Er noen ROM bedre enn andre? Vil gjerne ha det så likt f.eks. Legend som mulig.

 

- Finnes det enkle og greie guider (gjerne norske) som gir punktvis fremgangsmåte.

 

- Fordeler / ulemper ved å installere ROM som ikke er offisielt utgitt fra HTC?

 

Beklager om alt dette er besvart tidligere i tråden, men er så ufattelig mange poster og vanskelig å søke på en oversiktlig måte...

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skulle prøvd meg på en ROM-oppgradering. Lest litt i forumet og virket interessant å prøve 2.1 på min Hero.

 

Har aldri prøvd dette så har noen spørsmål i den forbindelse:

 

- Vil det jeg har på telefonen i dag bli slettet? (Viktig at dette ikke skjer...).

 

- Er noen ROM bedre enn andre? Vil gjerne ha det så likt f.eks. Legend som mulig.

 

- Finnes det enkle og greie guider (gjerne norske) som gir punktvis fremgangsmåte.

 

- Fordeler / ulemper ved å installere ROM som ikke er offisielt utgitt fra HTC?

 

Beklager om alt dette er besvart tidligere i tråden, men er så ufattelig mange poster og vanskelig å søke på en oversiktlig måte...

1. Forbered deg på dette, finnes noen backup programmer. Husker ikke hva den beste heter i farten, står nevt i guiden under.

 

2. Denne synes jeg var meget bra

 

3. Fordel: Man får noe nytt

Ulempe: Bugs! Spesielt villain spyr ut nye versjoner i hytt og pine slik at versjonen du har innstalert fort blir gammel og "usupportert"

Disse custom rommene er ofte kun portert og dermed ikke optimalisert for hero. Vil derfor anbefale en hero 2.1 basert ROM. Såvidt jeg vet er det Villain 10 og crono som er basert på denne enn så lenge. Har ikke testet selv, men tror det er sterkt anbefalt å flashe radio for disse.

 

Summa sumarium(personlig mening): Du får mye nytt som er stas en stund. Men selve produktet er dårligere enn offisiel ROM. Selv synes jeg dete var drit fett, men etter en stund når tlf bare blir tfl igjen er det egentlig bare noe dritt...

Lenke til kommentar

Jeg var skeptisk veldig lenge når det kom til å hacke telefonen og legge inn egenutviklede operativsystemer, men da forrige melding om at Android 2.1 ikke kom til Hero i mai ble jeg sur og endret standpunkt.

 

Det gikk overraskende lett å få root access, og legge inn custom rom var merkelig enkelt.

 

Brukte et lite program som het InstantRoot.apk for root access, og Amon Ra for å endre bootloader. Ellers er det bare å formatere minnekort, overføre den nye custom romen på minnekort, slå av tlf, holde inne "home"knapp pluss power-on.

Anbefaler en liten Nandroid Backup, så hvis ting skulle gå galt eller du savner det gode gamle, er det bare å gjenopprette det du har nå.

 

 

Anbefaler å teste ut Villain 10, siste revisjon. Meget stabil, og superduperrask! Raskere enn SlideVillain ihvertfall, som jeg hadde før

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Cronos 1.7 noen dager nå, og det er et par bugs som gjentar seg hele tiden. Når man låser opp mobilen kan det hende at skjermen forblir svart når du vil dra ned skjermlåsen. Dette "løser" man ved å trykke på låseknappen igjen, og prøve på nytt. Hender også at bildet kommer, men med lilla fargetone. "Løses" også ved å prøve på nytt.

Når man starter nettleseren kan det hende at den ikke starter første gangen.

 

Men rent bortsett fra dette er det den kjappeste og mest stabile ROM-en jeg har prøvd, og med minst dobbel så lang batteritid som Villain 5.5

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Cronos 1.7 noen dager nå, og det er et par bugs som gjentar seg hele tiden. Når man låser opp mobilen kan det hende at skjermen forblir svart når du vil dra ned skjermlåsen. Dette "løser" man ved å trykke på låseknappen igjen, og prøve på nytt. Hender også at bildet kommer, men med lilla fargetone. "Løses" også ved å prøve på nytt.

Når man starter nettleseren kan det hende at den ikke starter første gangen.

 

Men rent bortsett fra dette er det den kjappeste og mest stabile ROM-en jeg har prøvd, og med minst dobbel så lang batteritid som Villain 5.5

 

kan virke som du har underklokket i sleepmode. last ned setcpu og sett sleepmode til minimum 245, denne verdien varierer fra telefon til telefon.

 

kan også være at klokkehastigheten er for høy da Cronos allerede er overklokket (husker ikke akkurat MHz)

prøv å sett ned/opp til den blir stabil.

 

selv har jeg 362/690

Lenke til kommentar

Den siste uka har ikke mobilen synkronisert seg mot Google i det hele tatt. Har prøvd å gå inn i innstillingene og manuelt synkronisere de forskjellige kontoene, ingen vil synkroniseres. Hjelper heller ikke å skru av mobilen. Har slidevillan 1.1.0rc.

 

Mvh Olav B, G ;-)

Lenke til kommentar

Rimelig fornøyd med overgangen fra siste versjon av SlideVillain til siste utgave av Villain 10. Jeg trodde Slide var rask, men Villain10 er myyye raskere.

Og batterikapasisten er også mye bedre. Med Slide holdt den det såvidt gående fra 0730 til 0030, men nå er det rundt 50% batteri igjen når jeg legger meg. Det er en fin forbedring. I tillegg er lugging og hakking borte fra mobilen også, det er en bra ting.

 

Usikker på om jeg har A2SD, ikke helt skjønt hvordan jeg verifiserer det. Ellers går spill bedre. Sleit skikkelig med de fleste spill på Hero før med at de hakket og gikk sakte, men nå går det superraskt.

Så anbefaler de fleste å teste ut siste Villain i påvente av en offisiell ny rom fra HTC. Bare husk å ikke legge den inn umodifisert, da kan det hende root access forsvinner. (selv om jeg tviler på at den kommer. Kan umulig ta sååå lang tid å utvikle)

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...