Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La til ein test som er gjort av batteria i tillegg til den andre informasjonen :) Absolutt noko folk burde vurdere om betterilevetiden ikke held mål! :)

 

 

Hei!

 

Nokon som har testa ut dei "extended" batteriene til Muge Power for HTC Hero?

Dei har 2 utgaver til HTC Hero. Den første er eit batteri på 1550mAh, den andre er eit batteri på 3200mAh!!! Den siste versjonen krever dog eit ekstra deksel bakpå telefonen som kan gjere den litt klumpete. Dette dekselet er inkl. i prisen og føller med batteriet.

Til samanlikning har HTC Hero eit batteri på 1350mAh orginalt.

 

- 1550mAh versjonen kostar 175kr

 

- 3200mAh versjonen kostar 470kr

 

Dekselet til 3200mAh versjonen får me i kvit og brun utgave :)

 

 

Samandrag av testen frå www.thoughtsfromhell.net

 

I denne testen har han testa ut både 1550mAh versjonen og 3200mAh versjonen. Han har testa batterilevetiden gjennom å samanlikne med det originale gjennom normalbruken hans ein dag.

Bruken hans i løpet av ein dag ser følgande ut:

 

  • 3G: off, phone only on EDGE, but permanently online
  • Bluetooth: on
  • WLAN: used whenever available – roughly 35-40%
  • Mail & Twitter checks: every 5 minutes
  • SMS messages: approx. 50-70 everyday
  • Calls: approx. 2h every day
  • Internet Surfing: around 1-2 h everyday
  • Active Playtime with the Phone (Device not in standby): 50%
  • some occasional App Tests, Camera Shots and seldom some MP3s

Resultat

Tiden som er oppgitt her er frå den er fullada til den når 5%

 

HTC standard 1360mAh battery - 12t. og 15min

Mugen Power 1550mAh Extended Replacement Battery - 15t. og 5min

Mugen Power 3200mAh Extended Replacement Battery - 37t. og 20min!!!

 

 

Konklusjon

3200mAh batteriet er eit beist!

1550mAh batteriet gjer bra utvidelse av batterilevetid iforhold til det du betaler!

 

 

Heile testen kan du finne her.

 

Endret av Zaltatov
Lenke til kommentar

Et tips angående bruk av wi-fi:

 

trykk menyknappen->innstillinger->trådløse nett->trådløsinnstillinger->trykk menyknappen->avansert->soveinnstillinger for trådløst nett

 

Her kan man stille inn om wifi skal være aktivt hele tiden, eller bare når skjermen er aktivert. Selv bruker jeg den siste innstillingen, og sparer mye strøm på det.

 

Edit: skriveleif

Endret av bushwacker
Lenke til kommentar

Når jeg kobler heroen til pcn med USB en, så velger jeg monter på heroen og da kommer det bare opp på pcn at jeg må koble til ett eller annet i flyttbar disk (F:), så jeg må åpne htc sync og ha det litt oppe, først da kan jeg legge til musikk og div. via flyttbar disk (F:)

 

Veldig mystisk det der... :hmm:

Lenke til kommentar
Er dette et dårlig tegn?

Jeg har lenge brukt Advanced Task Killer til å avslutte alle programmene telefonen til enhver tid kjører. Men jeg skjønner ikke hva som nå skjer.

Når jeg trykker meg inn på Task Killer, kommer det masser av programmer jeg ikke har brukt, også når jeg nettopp har kjørt Task Killer! Wtf?

Det samme skjer med Task Panel, som jeg lastet ned for å sjekke.

Håper ikke Helten min driver og kødder med meg nå...

 

Edit: I bestefall er det bare to programmer som har startet seg selv; E-post og Musikk.

 

Dette er idioti. Du må absolutt ikke avslutte alle programmene som kommer opp i Advanced Task Killer. Mange av disse programmene skal faktisk kjøre! Dreper du klokka riskierer du at alarmen ikke funker, dreper du mail riskierer du å ikke få beskjed om ny mail osv.

 

TIPS: Start telefonen på nytt, og åpne Advanced Task Killer (ingen andre programmer før det). Alle programmene som da kjører bør du legge i "Ignore list"! Er det et program som kjører som du ikke skjønner hvorfor kjører etter restart er det nok fordi programmet har en form form påminner som må kjøre hele tiden for å kunne fungere. Åpner du en task manager som viser CPU-bruk vil du se at disse programmene bruker 0% CPU. Greit, de bruker RAM, men Android har et smart system for å takle dette. Det er alltid dine sist åpnede program som har prioritet, og andre programmer kan legges i swap osv.

Ja, det er idioti. Jeg har hatt en sånn "klask deg selv i panna"-opplevelse. Det var jo selvfølgelig widgets for e-post og musikk som gjorde det. Og, ja, du har helt rett angående systemet til Android. Det er ikke ytelse jeg bekymrer meg over, men vil spare på batteriet så mye som mulig : )

Lenke til kommentar
Noen som har tips til hvordan jeg kan sette opp et podcast system slik at jeg får hentet ned radiorespesjon podcaster ?

Alt fra mobilen :) ?

 

Dette kan du få til med ACast. Er bare å søke opp Radioresepsjonen.

 

 

Syns Acast var rotete, fant heller ikke radioresepsjonen sin side hvor jeg kunne laste ned hver sending så fort den kommer på nettet

 

Andre forslag ?

Lenke til kommentar

Fikk som sagt helten min i dag, og har eit spm.

 

Ser det kun er ein "E" med to piler (opp og ned) oppe på statusbaren. Dette er vel kun edge? Har Kvifor vises ikkje ein 3 eller 3G for 3G. Har ikkje huka av for kun 2g for å spare batteri, har forresten NetCom, om det skulle hjelpa.

Lenke til kommentar

Jeg så på htc.com at det er en ROM update til HTC Hero, og iflg et stort android-forum gjør den telefonen mye raskere og mindre "sluggish" software-messig. Kan denne updaten brukes på norsk telefon? Vet ikke hva jeg får, men jeg bestilte fra Komplett.no så jeg regner med den har norske menyer og slikt. Den updaten virker temmelig essensiell.

Lenke til kommentar
Jeg så på htc.com at det er en ROM update til HTC Hero, og iflg et stort android-forum gjør den telefonen mye raskere og mindre "sluggish" software-messig. Kan denne updaten brukes på norsk telefon? Vet ikke hva jeg får, men jeg bestilte fra Komplett.no så jeg regner med den har norske menyer og slikt. Den updaten virker temmelig essensiell.

Alle telefoner som selges nå har nok den software updaten med. Dersom du får telefon med Norsk språk som valg er den uansett av siste versjon.

Lenke til kommentar
Ladet mobilen inatt, tok den ut fra lading like før jeg gikk på skolen(ca kl. 8:15), når jeg kommer hjem er det bare 30% strøm igjen sånn ca, fordi jeg hadde glemt å slått av WiFi :hrm:

Er dette normalt eller?

 

En annen ting er at jeg ikke kan se alle mailene jeg har mottatt, jeg kan bare lese de jeg nylig har fått, men etter jeg har lest dem blir de borte... Har Task Killer innstalert og bruker det av og til, så kan dette være problemet?

 

Og har du 3G aktivert i tillegg så "fyrer du for kråka" med strøm ;)

 

Ang taskkiller: Jeg trodde det begynte å bli rimelig kjent at task-killere stort sett bare lager trøbbel og at man burde la være å installere dem i det heletatt....?

Lenke til kommentar
Noen som har tips til hvordan jeg kan sette opp et podcast system slik at jeg får hentet ned radiorespesjon podcaster ?

Alt fra mobilen :) ?

 

Dette kan du få til med ACast. Er bare å søke opp Radioresepsjonen.

 

 

Syns Acast var rotete, fant heller ikke radioresepsjonen sin side hvor jeg kunne laste ned hver sending så fort den kommer på nettet

 

Andre forslag ?

 

Om du ikke finner podcasten ved å søke, kan du nok legge den til manuelt. Legg til denne adressen i ACast: http://podkast.nrk.no/program/radioresepsjonen.rss

Endret av Xinopay
Lenke til kommentar
I have also had a problem with getting HTC Sync to work on Win 7 64bit, I installed the latest 2.0.18 HTC Sync software and at first it didn't work, but after a bit of fiddling I got it working:

 

1. Navigate to Control Panel - Devices and Printers

2. Locate 'Android Phone' under Devices

3. Right click on the icon and select properties.

4. Click on the hardware tab.

5. Listed will probably be 'HTC Dream composite interface' or similar.

6. Highlight this entry and click on properties.

7. In the properties dialogue box under the general tab at the bottom click 'change settings'.

8. When the dialogue box reappears click on the 'Driver' tab.

9. Select the 'Update Driver' option.

10. On the first screen select the second option 'Browse my computer for driver software'.

11. In the next screen select the second option 'Let me pick from a list of device drivers on my computer'.

12. You should then be faced with 2 options on the next screen under Model, either 'HTC Dream Composite ADB Interface' or 'My HTC'.

13. Select 'My HTC' and that will install the correct drivers and then you should be good to go.

 

http://androidforums.com/267173-post20.html

 

Denne burde inn i første post i denne tråden siden det er et meget aktuelt problem, samt at det ikke er videre enkelt å finne en slik post midt i 250+ sider med innlegg

Lenke til kommentar

hahah... det batteridekslet. Det ser jo ut som et dårlig sjølmekka stylingkit til en mazda eller noe sånt.

 

Spørs om 1500mAh batteriet er en bedre investering likevell da ja. Ergelig at mugen har 1800mAh batterier til sprint og ikke til hero.

 

Magic har jo 3 forskjellige batteristørrelser med 3 forskjellige deksler. :blink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...