Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Torbjørn, grunnen til at det blir mange spørsmål om hjelp er fordi telefonen og sense ui'en er såpass ny at det rett og slett er manko på informasjon såpass tidlig. Telefonen har vært ute i et par dager på det åpne markedet og ingen har brukt Sense før hero kom og da er det naturlig å stille spørsmål for å finne svar.

 

Men man kan fortsatt stille de spørsmålene som søk på nett eller bruke manualen.

Jeg har aldri holdt i en Android telefon og det er mange år siden jeg hadde en Win mobil, likevel kan jeg mer eller mindre svaret på de aller fleste spørsmålene som dukker opp her. Jeg har lest manualen, jeg har søkt på nettet, og ikke minst, jeg har faktisk lest denne tråden.

Det ER lov å stille minimumskrav. Dvs ingen kan nektes å stille spørsmål men de kan heller ikke vente å få (saklige) svar på de mest banale ting.

Det er nå hvertfall MHO.

Lenke til kommentar

Etter snart et døgn bruk, har jeg funnet ut at jeg må ha vært litt vel ivrig på å ta i bruk tjenester på Hero'n... Aktiverte det som aktiveres kunne og gjett om jeg er glad Telenor opererer med 10,- dagen for surfing... For MB har gjort noen store hopp på telefonen.. Bare i natt mens jeg sov, drev mobilen og holdt meg oppdatert for 3MB.

 

Jeg har nå gått tilbake til litt mer moderate innstillinger og håper forbruket stabiliserer seg litt. :-)

 

Så et VELDIG godt tips blir å installere NetCounter fra Market.

Lenke til kommentar
Etter snart et døgn bruk, har jeg funnet ut at jeg må ha vært litt vel ivrig på å ta i bruk tjenester på Hero'n... Aktiverte det som aktiveres kunne og gjett om jeg er glad Telenor opererer med 10,- dagen for surfing... For MB har gjort noen store hopp på telefonen.. Bare i natt mens jeg sov, drev mobilen og holdt meg oppdatert for 3MB.

 

Jeg har nå gått tilbake til litt mer moderate innstillinger og håper forbruket stabiliserer seg litt. :-)

 

Så et VELDIG godt tips blir å installere NetCounter fra Market.

 

Yepp Netcounter er veldig bra program for å overvåke datatrafikken :)

 

For å hindre at telefonene kobler seg opp med gprs/edge/3g. Trykk og hold inne

"av" knappen, og velg slik at "mobile network -> connect to internet is off"

Da funker det kun med wifi.

De gangene jeg surfer med edge/3g, så enabler jeg bare mobile network, og disabler den når jeg er ferdig :)

Endret av ironman666
Lenke til kommentar
Finnes der et turn by turn navigasjonsprogram til denne telefonen?

 

Til dere som har fått lekt dere litt med denne nå, kan dere si litt om de største fordelene og ulempene med denne telefonen, samt hva dere da sammenligner den opp mot?

 

Fordeler:

-Design og byggekvalitet (ser ikke bra ut på bilder, men ser og føles helt konge i virkeligheten)

-Sense(og android) er genialt. Eyecandy og brukervennlighet deluxe

 

 

Ulemper:

-Kamerat har ikke blitz

-Sliter med minne, ikke problem, men irriterende.

 

Oppsummert er dette en helt konge tlf, du blir garantert ikke skuffet!!

 

Vil ikke sammenligne med noen siden jeg rett og slett ikke finner noe å sammenligne med (nei fornærmer den ikke ved å sammenligne den med iphone).

Lenke til kommentar
Finnes der et turn by turn navigasjonsprogram til denne telefonen?

 

Til dere som har fått lekt dere litt med denne nå, kan dere si litt om de største fordelene og ulempene med denne telefonen, samt hva dere da sammenligner den opp mot?

 

Jeg kunne tenke meg og høre litt mer om dette jeg også.

 

Kan også de av dere som har prøvd touch'en på en iPhone 3G tidligere, sammenligne den med denne? Det ryktes at Hero skal være like "ren" som iPhone på touch, og at den skal være like følsom. Mao, at man ikke må _trykke_ for å velge ting.

 

Forøvrig vil jeg bare nevne at jeg, i min jakt etter ny telefon, har gått fra 100% iPhone 3GS, men etter å ha lest denne tråden og sett nær sagt alt som er å se på Youtube av Hero, er det nå 20% iPhone og 80% Hero som gjelder. :-)

Lenke til kommentar
Hatten av for Expansys!

De folka kan levere kjapt! Bestillingen min ble registrert litt før kl. 19:00 på tirsdag, og torstag kl. 12:00 var Hero i mine hender! Levering fra England for 175 kr på under to dager, det er service det!

 

Er det virkelig det store å spare på å handle fra UK nå?

Lenke til kommentar
Finnes der et turn by turn navigasjonsprogram til denne telefonen?

 

Til dere som har fått lekt dere litt med denne nå, kan dere si litt om de største fordelene og ulempene med denne telefonen, samt hva dere da sammenligner den opp mot?

 

Jeg kunne tenke meg og høre litt mer om dette jeg også.

 

Kan også de av dere som har prøvd touch'en på en iPhone 3G tidligere, sammenligne den med denne? Det ryktes at Hero skal være like "ren" som iPhone på touch, og at den skal være like følsom. Mao, at man ikke må _trykke_ for å velge ting.

 

Forøvrig vil jeg bare nevne at jeg, i min jakt etter ny telefon, har gått fra 100% iPhone 3GS, men etter å ha lest denne tråden og sett nær sagt alt som er å se på Youtube av Hero, er det nå 20% iPhone og 80% Hero som gjelder. :-)

 

Jepp, skjermen er så og si nøyaktig lik som på iPhone, en herlig, følsom skjerm du bare trenger å gli fingeren lett over med. Ingen behov (eller mulighet) for trykking.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne i dag og lurer på om noen andre som sliter med wifi? Jeg mister stadig vekk tilkoblingen og selv om det står tilkoblet så får jeg ingen forbindelse. Løsningen er da å koble til på nytt og da fungerer det en stund før det samme skjer igjen.

 

Utrolig plagsomt selvsagt og jeg måtte slå av "connect to internet is off" så det stadig vekk ikke gikk over til edge.

 

Har forøvrig en speedtouch router som har fungert utmerket med min e51.

Lenke til kommentar
Ulemper:

-Kamerat har ikke blitz

-Sliter med minne, ikke problem, men irriterende.

 

Kan du spesifisere nærmere hva du mener? Bare nysgjerrig. :)

 

Mest merkbart er "flyten" når man slider mellom de forskjellige bildene. Dessuten merkes det at den jobber hvis mye kjøres samtidig - tar ting må "laste litt".

La inn et program for å overvåke ressurser og så da at CPU ikke var noen issue, men relativt mye av minnet var i bruk "idle mode".

 

Ang touchen så ja den er god, men kunne vært bedre

Lenke til kommentar
Kjøpte denne i dag og lurer på om noen andre som sliter med wifi? Jeg mister stadig vekk tilkoblingen og selv om det står tilkoblet så får jeg ingen forbindelse. Løsningen er da å koble til på nytt og da fungerer det en stund før det samme skjer igjen.

 

Utrolig plagsomt selvsagt og jeg måtte slå av "connect to internet is off" så det stadig vekk ikke gikk over til edge.

 

Har forøvrig en speedtouch router som har fungert utmerket med min e51.

 

Jeg har også samme problem som deg. Jeg kan være tilkoblet i f.eks 20 min, så mister jeg kontakten, selv om det står at jeg er tilkoblet. Jeg gjør også som deg, skrur av og på wifi, noen ganger varer det i 10 sekunder andre ganger flere minutter. :|

 

Jeg har en gammel ruter, (ZyXEL ZyAIR), jeg har også prøvd å skru av sikkerheten på den, men problemet er der fortsatt...

Jeg hadde en Diamond før, den hadde jeg aldri dette problemet med.

Men til helgen, så skal jeg prøve en annen ruter å se om det fikser problemet.

Lenke til kommentar

Pokker heller, jeg tror jeg kliner til og kjøper meg en Hero. Utrolig stiv pris, men det får nå være ;-)

 

Kan noen si meg om det lønner seg å kjøpe med "forsikring"? Er det noe vits i hvis man er forsktig ellers? Må i så fall kjøpe av NetCom.. tenkte nemlig jeg skulle kjøpe fra Komplett og hente den i morgen.

 

Vet at dette blir litt off topic nå, men burde jeg skifte abbonement? Har NetCom FlexiTalk nå, og har tilgang til Wi-fi stort sett der hvor jeg pleier å oppbevare meg - og er ikke så altfor ofte på reisefot heller, men tar en del tog(gjerne lengre togturer). Tenker også på dette med synkroniseringen mot FaceBook må jo kreve en del MB/mnd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...