Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Går det ikke an å få mobilen til å gjøre det med alle kontaktene som har facebook?

 

Min fant bare ut av 30-40 kontakter av seg selv, men tror ikke matchende navn er nok av og til, vil tro den sammenligner med telefonnummeret deres på FB (ergo rundt 30-40 av mine FB-venner hadde telefonnummeret deres på siden sin).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går det ikke an å få mobilen til å gjøre det med alle kontaktene som har facebook?

 

Min fant bare ut av 30-40 kontakter av seg selv, men tror ikke matchende navn er nok av og til, vil tro den sammenligner med telefonnummeret deres på FB (ergo rundt 30-40 av mine FB-venner hadde telefonnummeret deres på siden sin).

Men det går ikke an å trykke en knapp, så knytter telefonen kontakt og FB-profil der det går så man slipper å gjøre det manuelt?

 

Forresten, kan man få telefonen til å legge til alle vennene på FB i tlf-lista?

Lenke til kommentar
Går det ikke an å få mobilen til å gjøre det med alle kontaktene som har facebook?

 

Min fant bare ut av 30-40 kontakter av seg selv, men tror ikke matchende navn er nok av og til, vil tro den sammenligner med telefonnummeret deres på FB (ergo rundt 30-40 av mine FB-venner hadde telefonnummeret deres på siden sin).

Men det går ikke an å trykke en knapp, så knytter telefonen kontakt og FB-profil der det går så man slipper å gjøre det manuelt?

 

Har du prøvd å gå inn i kontaktlista, bla deg bortover til updates & events? Med de kontaktene telefonen matchet, fikk jeg en knapp øverst på den siden ovenfor mitt eget navn og FB-profil, og godkjente dem, så ble de lagt til.

Lenke til kommentar
Går det ikke an å få mobilen til å gjøre det med alle kontaktene som har facebook?

 

Min fant bare ut av 30-40 kontakter av seg selv, men tror ikke matchende navn er nok av og til, vil tro den sammenligner med telefonnummeret deres på FB (ergo rundt 30-40 av mine FB-venner hadde telefonnummeret deres på siden sin).

Men det går ikke an å trykke en knapp, så knytter telefonen kontakt og FB-profil der det går så man slipper å gjøre det manuelt?

 

Har du prøvd å gå inn i kontaktlista, bla deg bortover til updates & events? Med de kontaktene telefonen matchet, fikk jeg en knapp øverst på den siden ovenfor mitt eget navn og FB-profil, og godkjente dem, så ble de lagt til.

Jepp, skjønner tegninga nå, men det går ikke an å importere facebookvenner som ikke er i People til People?

 

Et annet spm: når jeg utforsker tlfen på PCen, er det kun SD-kortet?

Jeg prøver nemlig både å legge inn ringetoner og ROMs til NESoid, men finner ingen av delene igjen på tlfen ... :hm:

EDIT: Fant det ut. Man må unmounte kortet før man finner noe på det med telefonen.

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Har ikke fått min telefon enda, men det jeg har gjort som forbreding er å koble telefonen opp mot Nokia PC Suite. Deretter åpnet jeg kontakt delen i PC Suite og tok eksport til .csv.

Deretter gikk jeg inn i Gmail på web og gikk til kontakter og valgte import.

Da har jeg fått overført alle kontaktene mine med alt av nummer og mailadresser inn i Gmail.

Det du må passe på er at du kun kan ha 1 stk notat felt pr person. Så hvis du har flere så må du legge alt inn i ett notat felt før eksport, siden Gmail kun tar med ett felt under importen.

Så langt jeg har forstått så vil Heron da importere alle kontaktene inn på telefonen, når du kobler deg til Gmail kontoen din.

 

 

 

Hvordan overfører man kontakter enklest mulig fra En Nokia S60 til Hero?

 

Vil ikke sync S60 - Vista via Nokia PC suite og så sync Vista - Hero via HTC sync fungere?

Lenke til kommentar

Lurer på en ting. Jeg bruker ringroid for å forandre på ringetoner og notifications, problemet er bare det at nå jeg forandrer på notification så funker det ikke når jeg mottar meldinger. Lyden funker på andre notification, men ikke på meldingslyd. Noen som har noe forslag til hvordan jeg kan fikse dette? Vil ha custom lyd på meldingene mine...

Lenke til kommentar

j0rn, du må mounte sd kortet. Dra ned notebaren øverst på desktoppen og trykk på notification baren der det står noe om sd kort og trykk på den så får du opp muligheten til å mounte den.

 

Når det kommer til å slå av edge, gprs og 3G så kan du gjøre dette vi settings - wireless controls - mobile network settings.

 

Gprs'en er under settings - location.

 

Du kan også bruke en applikasjon som heter apndroid for å slå av gprs/edge/3G uten å deaktivere de.

 

 

Torbjørn, grunnen til at det blir mange spørsmål om hjelp er fordi telefonen og sense ui'en er såpass ny at det rett og slett er manko på informasjon såpass tidlig. Telefonen har vært ute i et par dager på det åpne markedet og ingen har brukt Sense før hero kom og da er det naturlig å stille spørsmål for å finne svar.

Endret av Spjeld
Lenke til kommentar

Først av alt, jeg elsker denne telefonen :) griselekker og brukervennlig!

 

Har to spørsmål:

 

1: Ser det går ant å lage mapper å ha på skrivebordene, hva kan disse egentlig brukes til?

 

2: Går det ant å dele bildealbumene i flere mapper enn bare de to som eksisterer (Downloads/Album) (feks lage nye mapper inne på minnekortet?) Jeg prøvde å lage mapper for å få en oppdeling av bildene, men det skjedde lite. Jeg tenker når man har 2000 bilder inne på mobilen kan det være å enklere finne fram med en mappestruktur.

Lenke til kommentar

Jeg kan svare på spørsmål nr 1 for min egen del hvertfall.

 

Etterhvert som man laster ned og legger inn mange programmer og spill blir det veldig mange elementer i "All programs" menyen, noe som gjør at det blir vanskelig å finne ting og at man må bla lenge. Derfor har jeg opprettet egne mapper på skrivebordet til f.eks Games, Tools, Media osv.

 

Når det gjelder spørsmål 2 vet jeg desverre ikke så der må noen andre svare.

Lenke til kommentar
Jeg kan svare på spørsmål nr 1 for min egen del hvertfall.

 

Etterhvert som man laster ned og legger inn mange programmer og spill blir det veldig mange elementer i "All programs" menyen, noe som gjør at det blir vanskelig å finne ting og at man må bla lenge. Derfor har jeg opprettet egne mapper på skrivebordet til f.eks Games, Tools, Media osv.

 

Når det gjelder spørsmål 2 vet jeg desverre ikke så der må noen andre svare.

 

Takk :D

Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt noe deksel / beskyttelses film til Hero som kan anbefales? Jeg skulle gjerne hatt noe for å hindre riper i skjermen.

 

Bestilte nettopp denne. Koster 108 NOK ink frakt med dagens US dollar takst. Er en liten demo på linken der du kan se filmen i aksjon. De giver løs med nøkkel på en Iphone (som så mange sikkert har ønsket å gjøre :p)

 

http://www.zagg.com/invisibleshield/htc-he...ins-shields.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...