Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen måte å hente opplysninger fra facebook på hele kontaktlisten? Tatt noen manuelt nå, men det tar jo sin tid. Lest litt i brukermanualen men finner ikke helt ut av det.

 

Du linke alle kontaktene på en gang ja, bare åpne People og gå til ikon nr. 4, der mener jeg du får opp en liste over de telefonen mener matcher og så kan du ta alle på en gang.

Lenke til kommentar
Spare, det vet jeg ikke, men jeg synes å se at de fleste Hero i Norge er av den hvite modellen. Jeg ville ha den sort/brune, og når servicen er så bra som Expansys, da var valget ganska greit.

 

Du har handlet fra de før også da regner jeg med?

Hvordan er rettighetene dine når man handler slikt fra utlandet? Angrerett? Hvis noe er galt med telefonene?

Lenke til kommentar
Pokker heller, jeg tror jeg kliner til og kjøper meg en Hero. Utrolig stiv pris, men det får nå være ;-)

 

Kan noen si meg om det lønner seg å kjøpe med "forsikring"? Er det noe vits i hvis man er forsktig ellers? Må i så fall kjøpe av NetCom.. tenkte nemlig jeg skulle kjøpe fra Komplett og hente den i morgen.

 

Vet at dette blir litt off topic nå, men burde jeg skifte abbonement? Har NetCom FlexiTalk nå, og har tilgang til Wi-fi stort sett der hvor jeg pleier å oppbevare meg - og er ikke så altfor ofte på reisefot heller, men tar en del tog(gjerne lengre togturer). Tenker også på dette med synkroniseringen mot FaceBook må jo kreve en del MB/mnd?

 

jeg kjøpte med netcom flexi for ca 4100. Telefonen er ikke sperret så jeg bruker mitt gamle one call nummer.jeg synes det er det billigste og beste; først får man telefonen rabbatert med 1000, så kaster du simkortet/bruker abo som backup. One call har datapakker :)

Lenke til kommentar
Spare, det vet jeg ikke, men jeg synes å se at de fleste Hero i Norge er av den hvite modellen. Jeg ville ha den sort/brune, og når servicen er så bra som Expansys, da var valget ganska greit.

 

Du har handlet fra de før også da regner jeg med?

Hvordan er rettighetene dine når man handler slikt fra utlandet? Angrerett? Hvis noe er galt med telefonene?

Ja, jeg har handlet hos Expansys tidligere ...

Angrerett, slik vi er vant med det, er et norsk fenomen, og gjelder ikke. Garantien, altså om noe er galt med telefonen, er den samme. HTC garaterer like mye i England og i Norge - garantien er "world wide". Du kan derfor levere HTC'en din til garanti-reperasjon hvor som helst i verden.

Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt noe deksel / beskyttelses film til Hero som kan anbefales? Jeg skulle gjerne hatt noe for å hindre riper i skjermen.

 

Bestilte nettopp denne. Koster 108 NOK ink frakt med dagens US dollar takst. Er en liten demo på linken der du kan se filmen i aksjon. De giver løs med nøkkel på en Iphone (som så mange sikkert har ønsket å gjøre :p)

 

http://www.zagg.com/invisibleshield/htc-he...ins-shields.php

 

Gidder du skrive din erfaring med produktet når du får det? Har hørt det er mange som sier at det er vanskelig å få dette montert skikkelig (uten bobler/folder). Jeg ønsker ikke å dekke til hele telefonen, men bare skjermen, men jeg kan kanskje bruke dette alikevel?

Lenke til kommentar
Kjøpte denne i dag og lurer på om noen andre som sliter med wifi? Jeg mister stadig vekk tilkoblingen og selv om det står tilkoblet så får jeg ingen forbindelse. Løsningen er da å koble til på nytt og da fungerer det en stund før det samme skjer igjen.

 

Utrolig plagsomt selvsagt og jeg måtte slå av "connect to internet is off" så det stadig vekk ikke gikk over til edge.

 

Har forøvrig en speedtouch router som har fungert utmerket med min e51.

 

Jeg har akkurat samme problemet. Utrolig irriterende:( Jeg har en D-Link router som fungerer glimrende til iphone og pc. Har alle dette problemet?

Lenke til kommentar
Finnes der et turn by turn navigasjonsprogram til denne telefonen?

 

Til dere som har fått lekt dere litt med denne nå, kan dere si litt om de største fordelene og ulempene med denne telefonen, samt hva dere da sammenligner den opp mot?

 

Det finnes et bra turn-by-turn program som heter CoPilot, men desverre så får ikke vi nordmenn kjøpt det. Av en eller annen syk grunn så har vi kun tilgang til gratis applikasjonene i Android Market.

Heldigvis har Copilot utvikleren sagt at de skal gjøre dette programmet tilgjengelig utenom android market i slutten av måneden.

 

Meld deg inn i facebookgruppen "Please let Norwegians download paid-apps in Android Market"

http://www.facebook.com/home.php?#/group.p...id=109940119359

Lenke til kommentar
Er det virkelig det store å spare på å handle fra UK nå?

Spare, det vet jeg ikke, men jeg synes å se at de fleste Hero i Norge er av den hvite modellen. Jeg ville ha den sort/brune, og når servicen er så bra som Expansys, da var valget ganska greit.

 

Hei. Er det noe jeg har gått glipp av?? Må du ikke betale toll og moms når du handler varer som er dyrere enn kr 200,- fra utlandet? I så fall må jeg legge om "handleturen". På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt noe deksel / beskyttelses film til Hero som kan anbefales? Jeg skulle gjerne hatt noe for å hindre riper i skjermen.

 

Bestilte nettopp denne. Koster 108 NOK ink frakt med dagens US dollar takst. Er en liten demo på linken der du kan se filmen i aksjon. De giver løs med nøkkel på en Iphone (som så mange sikkert har ønsket å gjøre :p)

 

http://www.zagg.com/invisibleshield/htc-he...ins-shields.php

 

Gidder du skrive din erfaring med produktet når du får det? Har hørt det er mange som sier at det er vanskelig å få dette montert skikkelig (uten bobler/folder). Jeg ønsker ikke å dekke til hele telefonen, men bare skjermen, men jeg kan kanskje bruke dette alikevel?

 

Det finnes så langt jeg vet kun InvisibleShield til skjermen på Hero, jeg monterte dette i går og det gikk lekende lett. Det føger med en spray man sprayer på begge sider av beskyttelsesfilmen, deretter legger man den på skjermen og kan "dra" den rundt for å justere den til alle kanter. Man bruker et stivt plast kort for å dra ut bobler og veske fra sprayen. Det står i bruksanvisningen at de minste boblene vil forsvinne etter 2-3 dager... det gjenstår å se... Uansett er jeg veldig fornøyd!

 

Til info synes jeg ikke at man mister noe av følsomheten til skjermen, sånn hvis noen lurte ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er det å surfe på mobilen? Vurdere å kjøpe meg en før jeg drar inn i militæret slik at jeg har noe å surfe på. Ser at Opera også snart kommer til Android, noe som for meg er et stort pluss.

 

Her kan du feks se en sammenligning mellom iPhone 3GS og Hero:

 

Der tar de for seg blant annet browserne. Personlig kommer jeg ihvertfall til å prøve Opera på Hero'en, har stor tro på at det kan bli bra.

Lenke til kommentar
Kjøpte denne i dag og lurer på om noen andre som sliter med wifi? Jeg mister stadig vekk tilkoblingen og selv om det står tilkoblet så får jeg ingen forbindelse. Løsningen er da å koble til på nytt og da fungerer det en stund før det samme skjer igjen.

 

Utrolig plagsomt selvsagt og jeg måtte slå av "connect to internet is off" så det stadig vekk ikke gikk over til edge.

 

Har forøvrig en speedtouch router som har fungert utmerket med min e51.

 

Jeg har akkurat samme problemet. Utrolig irriterende:( Jeg har en D-Link router som fungerer glimrende til iphone og pc. Har alle dette problemet?

 

Har det motsat, har en D-Link router som funker med MacBook, PC og Hero...men ikke pokker om den lar iPhone koble til....

Synes Heroen kobler lett til over alt og er stabil.

Lenke til kommentar

Android skuffer!

Har fiklet med min nye Hero i en del timer nå, og må si at Android skuffer. For folk som kommer fra iPhone eller andre plattformer kan friheten virke overveldende, men for meg som kommer fra Windows Phone føles Android som et fengsel! Dette er mine første erfaringer …

 

HTC's UI er kult og gir mange muligheter, men selve widgetene er kopiert fra deres Windows UI. Jo-da, det er fint med mange paneler og scenes, men når du skal under skallet og inn i Android kommer skuffelsene.

  • Jeg savner et ikon basert og hierarkisk settings, i Android er alt tekstbasert, kjedelig og du må lese en hel masse for å finne fram.
  • Hvorfor må du bruke HW-tast for å lukke programmene? Når du er vant med å taste rund på skjermen med relativt lite trykk, blir du avbrutt i "flowen" med å måtte legge relativt hard trykk på en av HW-knappene. Jeg savner krysset øverst i høyre hjørne …
  • Det er kult at det går å bruke mobilen som modem, men andre veien er umulig (så langt jeg vet). Jeg vil ikke bruke masse penger på datatrafikk, og med Windows Phone løste jeg dette ved å laste ned data gjennom å koble kabelen mellom PC'n (som var på nett) og mobilen. Å være på nett gjennom en annen PC virker å være umulig med Android?!
  • Norsk tastatur? Jeg har ikke kommet meg på Marked ennå, men for Windows Phone er det massevis av forskjellige softwareløsninger tilgjengelig med norsk tastaturoppsett og ordbøker fra et utall av ulike nettsteder. Og om jeg ville ha 50 forskjellige tastaturer tilgjengelig, og veksle mellom dem, så er det mulig å veksle mellom dem mens du har tastaturet oppe med Windows I Android må du inn i settings, og jeg vet ikke om så mange tastaturoppsettene heller …
  • Filbehandler eller Office pakke med redigering? Finnes ikke originalt i Android - ikke engang en notatblokk!
  • Hvorfor er ikke den øverste menylinje aktiv? I Windows Phone kan jeg trykke på batteri-ikonet og gå direkte til kontrollpanelt for batteriet. I Android finnes det ikke noe kontrollpanel for dette – forhåpentligvis finnes det en widget som kan gi meg litt info, men smarttelefon ..?
  • Om jeg vil bytte UI, hva gjør jeg da? Med Windows Phone er det utallige varianter tigjengelig, og om jeg har de installert kan de byttes ved å krysse av i settings. Hva er valget med Android? Du kan vist unngå Sense, men da må du nesten flashe mobilen?!

Nei, om noen Windows-folk ønsker å konvertere så ikke gjør det! Min neste telefon blir Windows Phone!

Endret av Tobias Abrahamsen
Lenke til kommentar

Skjønner fortsatt ikke stresset med å kjøpe fra utlandet jeg.. Når det gjelder elektronikk, så er det sjelden noe å spare. MEN hva om man ikke er fornøyd? Da er det utrolig mye lettere å bestille fra Norge..

 

Jeg bestilte min HTC Hero fra Komplett.no (de har forresten hvite OG brown på lager) på tirsdag kl. 15.30 og hadde den levert i postautomat i Trondheim dagen etter, før kl. 11.30. Det er 20 timer levering det!

 

Har selv opplevd å miste en del av godene ved å besille fra utlandet, så elektronikk kommer fortsatt til å bli kjøpt her på berget..

Lenke til kommentar
Skjønner fortsatt ikke stresset med å kjøpe fra utlandet jeg.. Når det gjelder elektronikk, så er det sjelden noe å spare. MEN hva om man ikke er fornøyd? Da er det utrolig mye lettere å bestille fra Norge..

 

Jeg bestilte min HTC Hero fra Komplett.no (de har forresten hvite OG brown på lager) på tirsdag kl. 15.30 og hadde den levert i postautomat i Trondheim dagen etter, før kl. 11.30. Det er 20 timer levering det!

 

Har selv opplevd å miste en del av godene ved å besille fra utlandet, så elektronikk kommer fortsatt til å bli kjøpt her på berget..

Jeg har ikke stressa med å handle fra utlandet - snarere tvert om, og jeg er enig med deg når det gjelder angrerett. Men, jeg er 43 år og har aldri benyttet angreretten noengang, og jeg tror faktisk ikke at jeg kjenner noen som har levert elekrtonikken tilbake i anger ...

Så fint at Komplett har den brune modellen på lager, og leverer kjapt. Det er det mange andre på berget som ikke har og gjør!

Fortsett å handle i Norge du - det gjør jeg også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...