Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Skjønner fortsatt ikke stresset med å kjøpe fra utlandet jeg.. Når det gjelder elektronikk, så er det sjelden noe å spare. MEN hva om man ikke er fornøyd? Da er det utrolig mye lettere å bestille fra Norge..

 

Jeg bestilte min HTC Hero fra Komplett.no (de har forresten hvite OG brown på lager) på tirsdag kl. 15.30 og hadde den levert i postautomat i Trondheim dagen etter, før kl. 11.30. Det er 20 timer levering det!

 

Har selv opplevd å miste en del av godene ved å besille fra utlandet, så elektronikk kommer fortsatt til å bli kjøpt her på berget..

Jeg har ikke stressa med å handle fra utlandet - snarere tvert om, og jeg er enig med deg når det gjelder angrerett. Men, jeg er 43 år og har aldri benyttet angreretten noengang, og jeg tror faktisk ikke at jeg kjenner noen som har levert elekrtonikken tilbake i anger ...

Så fint at Komplett har den brune modellen på lager, og leverer kjapt. Det er det mange andre på berget som ikke har og gjør!

Fortsett å handle i Norge du - det gjør jeg også!

 

Med tanke på din forrige post, så høres det ut som om du kanskje kunne tenke deg å teste angreretten denne gangen? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte denne i dag og lurer på om noen andre som sliter med wifi? Jeg mister stadig vekk tilkoblingen og selv om det står tilkoblet så får jeg ingen forbindelse. Løsningen er da å koble til på nytt og da fungerer det en stund før det samme skjer igjen.

 

Utrolig plagsomt selvsagt og jeg måtte slå av "connect to internet is off" så det stadig vekk ikke gikk over til edge.

 

Har forøvrig en speedtouch router som har fungert utmerket med min e51.

 

Jeg har akkurat samme problemet. Utrolig irriterende:( Jeg har en D-Link router som fungerer glimrende til iphone og pc. Har alle dette problemet?

 

Har det motsat, har en D-Link router som funker med MacBook, PC og Hero...men ikke pokker om den lar iPhone koble til....

Synes Heroen kobler lett til over alt og er stabil.

 

Jeg har også en ustabil D-Link router som har jeg hatt problemer med tidligere, spesielt når jeg er tilkoblet med en MacBook Pro som kjører Windows i Boot Camp. Dette er den andre dårlige D-Linken jeg har hatt og etter å ha lest litt rundt har jeg sett at det er mange som klager på kompatibilitet og stabilitet når det gjelder spesielt D-Link, men også andre merker. Det eneste den har vært stabil på er at den har måttet bli restartet ca 1-2 ganger i uken tidligere, tilsynelatende uten grunn, men det har blitt litt ekstra nå etter at jeg fikk Heroen. Så den skal byttes ut så fort som mulig og for min del blir det enten en Belkin eller en Apple Airport Express da jeg har lest og hørt at disse er de beste og mest stabile for bruk på forskjellige plattformer.

Endret av -Guardian-
Lenke til kommentar
Android skuffer!

Har fiklet med min nye Hero i en del timer nå, og må si at Android skuffer. For folk som kommer fra iPhone eller andre plattformer kan friheten virke overveldende, men for meg som kommer fra Windows Phone føles Android som et fengsel! Dette er mine første erfaringer …

 

HTC's UI er kult og gir mange muligheter, men selve widgetene er kopiert fra deres Windows UI. Jo-da, det er fint med mange paneler og scenes, men når du skal under skallet og inn i Android kommer skuffelsene.

  • Jeg savner et ikon basert og hierarkisk settings, i Android er alt tekstbasert, kjedelig og du må lese en hel masse for å finne fram.
  • Hvorfor må du bruke HW-tast for å lukke programmene? Når du er vant med å taste rund på skjermen med relativt lite trykk, blir du avbrutt i "flowen" med å måtte legge relativt hard trykk på en av HW-knappene. Jeg savner krysset øverst i høyre hjørne …
  • Det er kult at det går å bruke mobilen som modem, men andre veien er umulig (så langt jeg vet). Jeg vil ikke bruke masse penger på datatrafikk, og med Windows Phone løste jeg dette ved å laste ned data gjennom å koble kabelen mellom PC'n (som var på nett) og mobilen. Å være på nett gjennom en annen PC virker å være umulig med Android?!
  • Norsk tastatur? Jeg har ikke kommet meg på Marked ennå, men for Windows Phone er det massevis av forskjellige softwareløsninger tilgjengelig med norsk tastaturoppsett og ordbøker fra et utall av ulike nettsteder. Og om jeg ville ha 50 forskjellige tastaturer tilgjengelig, og veksle mellom dem, så er det mulig å veksle mellom dem mens du har tastaturet oppe med Windows I Android må du inn i settings, og jeg vet ikke om så mange tastaturoppsettene heller …
  • Filbehandler eller Office pakke med redigering? Finnes ikke originalt i Android - ikke engang en notatblokk!
  • Hvorfor er ikke den øverste menylinje aktiv? I Windows Phone kan jeg trykke på batteri-ikonet og gå direkte til kontrollpanelt for batteriet. I Android finnes det ikke noe kontrollpanel for dette – forhåpentligvis finnes det en widget som kan gi meg litt info, men smarttelefon ..?
  • Om jeg vil bytte UI, hva gjør jeg da? Med Windows Phone er det utallige varianter tigjengelig, og om jeg har de installert kan de byttes ved å krysse av i settings. Hva er valget med Android? Du kan vist unngå Sense, men da må du nesten flashe mobilen?!

Nei, om noen Windows-folk ønsker å konvertere så ikke gjør det! Min neste telefon blir Windows Phone!

 

Dette var et litt tullete innlegg syns jeg. Det er fint at du ønsker å gjøre andre Windows Phone brukere oppmerksom på ting du misliker med Android i forhold til Windows, noe som går på din personlige mening og dine preferanser, men du fremstiller det som at dette er fakta og frabefaler folk å gå over til Android. Jeg har selv vært Windows Phone bruker den siste tiden og det å gå over til Android er et av de beste valgene jeg har gjort på mobilfronten. Blant annet syns jeg det er mye bedre med en fysisk knapp for å gå tilbake og ut av programmer i stedet for det lille krysset i hjørnet av skjermen, men det er min personlige mening og jeg har forståelse for at ikke alle er enig i det.

Mest av alt virker det jo som at du helst vil ha det slik du er vant til og derfor egentlig ikke er så interessert i å sette deg inn i et nytt OS uansett, for dette er jo faktisk et helt annet OS, ikke en variant av Windows Phone.

Du skriver også at du ikke har kommet deg på Market ennå, da kan du jo ikke har prøvd så veldig lenge eller lagt så mye krefter i det, og jo det ligger norsk tastatur der, selv om du ikke kan ha 50 forskjellige. Ennå...

For det er også viktig å huske på at Android er ganske nytt, hvertfall i forhold til Windows Phone. Det er få mobiler som har det ennå, ergo er det få brukere og det er ikke så mye software som har blitt laget. På tross av dette syns jeg Android har kommet veldig langt på den korte tiden det har eksistert, jeg tror det kommer til å komme masse tastaturer og UI'er for de som ønsker det og jeg gleder meg til ta del i utviklingen!

 

Til dere Windows-folk som vurderer å konvertere: Sett dere godt inn i hva Android går ut på, hvilke begrensninger som gjelder for et så nytt OS (ikke mulig å kjøpe apps på Market) og forskjellen mellom Android og Windows Phone før dere bestemmer dere. Prøv gjerne venners telefon eller i butikken først. Og ikke ta en persons synspunkter som gjeldende for alle andre i samme situasjon.

Endret av -Guardian-
Lenke til kommentar

veske? Manpurse mao? jeg fant "kondom" på ebay til 4 dollar inklusive frakt. Men om du absolutt vil kjøpe fra norge må du nok vente en stund, Hero må bli mer utbredt før noen butikker gidder å ta inn ett så produktspesifikt produkt.

 

Btw: om noen fra komplett/norek eller andre leverandører leser denne tråden så hadde det vært hyggelig å høre fra dem nøyaktig hvor mange telefoner som er importert/solgt.

Lenke til kommentar

Ser flere sliter med WiFi'en.. noen som aner om Hero'en oppfører seg rart poå et 800.11n nettverk? Jeg har dette hjemme, og sliter med å koble den på/holde den på/bruke internett.

 

Noen andre enn meg som ikke kommer inn på Android Market? Jeg kommer til siden hvor den laster inn Terms of Service, men den står bare og surrer, får altså ikke brukt market.

 

Også er 3G utrolig dårlig på telefonen min. Vet ikke om jeg trenger å få tilsendt noen WAP/gprs innstillinger fra Chess som man måtte før? (Finner uansett ikke noen HTC telefoner på Chess sine WAP/gprs sider)

 

Altså: Får ikke surfet på mobilen (får dog oppdatert facebook på kontaktene, og sjekket email... merkelig), ustabilt WiFi, kommer ikke inn på Android Market.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Skjønner fortsatt ikke stresset med å kjøpe fra utlandet jeg.. Når det gjelder elektronikk, så er det sjelden noe å spare. MEN hva om man ikke er fornøyd? Da er det utrolig mye lettere å bestille fra Norge..

 

Jeg bestilte min HTC Hero fra Komplett.no (de har forresten hvite OG brown på lager) på tirsdag kl. 15.30 og hadde den levert i postautomat i Trondheim dagen etter, før kl. 11.30. Det er 20 timer levering det!

 

Har selv opplevd å miste en del av godene ved å besille fra utlandet, så elektronikk kommer fortsatt til å bli kjøpt her på berget..

Jeg har ikke stressa med å handle fra utlandet - snarere tvert om, og jeg er enig med deg når det gjelder angrerett. Men, jeg er 43 år og har aldri benyttet angreretten noengang, og jeg tror faktisk ikke at jeg kjenner noen som har levert elekrtonikken tilbake i anger ...

Så fint at Komplett har den brune modellen på lager, og leverer kjapt. Det er det mange andre på berget som ikke har og gjør!

Fortsett å handle i Norge du - det gjør jeg også!

 

Med tanke på din forrige post, så høres det ut som om du kanskje kunne tenke deg å teste angreretten denne gangen? ;)

 

Nei, da! Må jo gi Android en sjanse ... :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Dette var et litt tullete innlegg syns jeg. Det er fint at du ønsker å gjøre andre Windows Phone brukere oppmerksom på ting du misliker med Android i forhold til Windows, noe som går på din personlige mening og dine preferanser, men du fremstiller det som at dette er fakta og frabefaler folk å gå over til Android. Jeg har selv vært Windows Phone bruker den siste tiden og det å gå over til Android er et av de beste valgene jeg har gjort på mobilfronten. Blant annet syns jeg det er mye bedre med en fysisk knapp for å gå tilbake og ut av programmer i stedet for det lille krysset i hjørnet av skjermen, men det er min personlige mening og jeg har forståelse for at ikke alle er enig i det.

Mest av alt virker det jo som at du helst vil ha det slik du er vant til og derfor egentlig ikke er så interessert i å sette deg inn i et nytt OS uansett, for dette er jo faktisk et helt annet OS, ikke en variant av Windows Phone.

Du skriver også at du ikke har kommet deg på Market ennå, da kan du jo ikke har prøvd så veldig lenge eller lagt så mye krefter i det, og jo det ligger norsk tastatur der, selv om du ikke kan ha 50 forskjellige. Ennå...

For det er også viktig å huske på at Android er ganske nytt, hvertfall i forhold til Windows Phone. Det er få mobiler som har det ennå, ergo er det få brukere og det er ikke så mye software som har blitt laget. På tross av dette syns jeg Android har kommet veldig langt på den korte tiden det har eksistert, jeg tror det kommer til å komme masse tastaturer og UI'er for de som ønsker det og jeg gleder meg til ta del i utviklingen!

 

Til dere Windows-folk som vurderer å konvertere: Sett dere godt inn i hva Android går ut på, hvilke begrensninger som gjelder for et så nytt OS (ikke mulig å kjøpe apps på Market) og forskjellen mellom Android og Windows Phone før dere bestemmer dere. Prøv gjerne venners telefon eller i butikken først. Og ikke ta en persons synspunkter som gjeldende for alle andre i samme situasjon.

Det er hyggelig at du liker Andrid, jeg er ikke særlig inponert - ennå! Men det kommer da klart frem, spesielt i det første avsnittet at mine komentarer er bygget på mine personlige preferanser ...

 

Marked, jo da. Jeg har kobblet meg opp med naboens trådløse i dag. Det er svært enklet å laste ndet og installere, men jeg er ikke ovverveldet av det scandinaviske tastaturet. Hva er forandret annet enn at noen norske ord er lagt til i ordlista?

 

At Android er uferdig - ja, det er vi enige om. Og, det skal bli spennede å følge Android-platformen med min Hero de neste årene - jeg håper på en rasende utvikling.

 

BTW: Jeg er over gjennomsnittet interesert i mobil, og har selvfølgelig lest en god del om Android før jeg kjøpte Hero .... :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg tror jeg har et slitt simkort, men likevel er det litt merkelig at telefonen slutter å ha kontakt med simkort, jeg aktiverer flightmode -> deaktiverer flight mode også fungerer simkortet igjen. Noen andre som har merket dette? Dette startet idag 3-4 ganger. Simkortet sitter i.

 

Jeg har allerede bestillt nytt simkort.

Lenke til kommentar

 

Dette var et litt tullete innlegg syns jeg. Det er fint at du ønsker å gjøre andre Windows Phone brukere oppmerksom på ting du misliker med Android i forhold til Windows, noe som går på din personlige mening og dine preferanser, men du fremstiller det som at dette er fakta og frabefaler folk å gå over til Android. Jeg har selv vært Windows Phone bruker den siste tiden og det å gå over til Android er et av de beste valgene jeg har gjort på mobilfronten. Blant annet syns jeg det er mye bedre med en fysisk knapp for å gå tilbake og ut av programmer i stedet for det lille krysset i hjørnet av skjermen, men det er min personlige mening og jeg har forståelse for at ikke alle er enig i det.

Mest av alt virker det jo som at du helst vil ha det slik du er vant til og derfor egentlig ikke er så interessert i å sette deg inn i et nytt OS uansett, for dette er jo faktisk et helt annet OS, ikke en variant av Windows Phone.

Du skriver også at du ikke har kommet deg på Market ennå, da kan du jo ikke har prøvd så veldig lenge eller lagt så mye krefter i det, og jo det ligger norsk tastatur der, selv om du ikke kan ha 50 forskjellige. Ennå...

For det er også viktig å huske på at Android er ganske nytt, hvertfall i forhold til Windows Phone. Det er få mobiler som har det ennå, ergo er det få brukere og det er ikke så mye software som har blitt laget. På tross av dette syns jeg Android har kommet veldig langt på den korte tiden det har eksistert, jeg tror det kommer til å komme masse tastaturer og UI'er for de som ønsker det og jeg gleder meg til ta del i utviklingen!

 

Til dere Windows-folk som vurderer å konvertere: Sett dere godt inn i hva Android går ut på, hvilke begrensninger som gjelder for et så nytt OS (ikke mulig å kjøpe apps på Market) og forskjellen mellom Android og Windows Phone før dere bestemmer dere. Prøv gjerne venners telefon eller i butikken først. Og ikke ta en persons synspunkter som gjeldende for alle andre i samme situasjon.

Det er hyggelig at du liker Andrid, jeg er ikke særlig inponert - ennå! Men det kommer da klart frem, spesielt i det første avsnittet at mine komentarer er bygget på mine personlige preferanser ...

 

Marked, jo da. Jeg har kobblet meg opp med naboens trådløse i dag. Det er svært enklet å laste ndet og installere, men jeg er ikke ovverveldet av det scandinaviske tastaturet. Hva er forandret annet enn at noen norske ord er lagt til i ordlista?

 

At Android er uferdig - ja, det er vi enige om. Og, det skal bli spennede å følge Android-platformen med min Hero de neste årene - jeg håper på en rasende utvikling.

 

BTW: Jeg er over gjennomsnittet interesert i mobil, og har selvfølgelig lest en god del om Android før jeg kjøpte Hero .... :thumbup:

Om du ser utviklingen for oss med G1(Dream) så ser du at det går fort fremover. Jeg sitter nå med Hero sitt oppsett på min G1, optimalisert for å fungere med litt mindre minne som jeg har.

 

Regner med at det ikke tar lang tid før det er custom ROMS til Hero også, er nok da man ser de virkelige forbedringene, når "community"et begynner å leke seg.

 

Finnes en haug av tastaturer man kan legge inn, og mye annet snacks i Market, som jeg føler er i startfasen sin.

Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt noe deksel / beskyttelses film til Hero som kan anbefales? Jeg skulle gjerne hatt noe for å hindre riper i skjermen.

 

Bestilte nettopp denne. Koster 108 NOK ink frakt med dagens US dollar takst. Er en liten demo på linken der du kan se filmen i aksjon. De giver løs med nøkkel på en Iphone (som så mange sikkert har ønsket å gjøre :p)

 

http://www.zagg.com/invisibleshield/htc-he...ins-shields.php

 

Gidder du skrive din erfaring med produktet når du får det? Har hørt det er mange som sier at det er vanskelig å få dette montert skikkelig (uten bobler/folder). Jeg ønsker ikke å dekke til hele telefonen, men bare skjermen, men jeg kan kanskje bruke dette alikevel?

 

Skal skrive en liten erfaringsrapport når den kommer, men kan si fra min HTC Touch HD at det kan være vanskelig å få filmen perfekt på. Kommer det noe støv på den så kommer problemene ;D

Lenke til kommentar

Om jeg vil bytte UI, hva gjør jeg da? Med Windows Phone er det utallige varianter tigjengelig, og om jeg har de installert kan de byttes ved å krysse av i settings. Hva er valget med Android? Du kan vist unngå Sense, men da må du nesten flashe mobilen?!

Nei, om noen Windows-folk ønsker å konvertere så ikke gjør det! Min neste telefon blir Windows Phone!

 

Må da ikke flashe. Gjør det i menyen! Meny -settings -applications -manage -applications gå ned på flo3d å velger clear defaults. så trykker du home knappen å velger at vanlige home skal være default. Eneste "ulempen" med dette forhold til winmobile. Kan bruke htc sin telefonbok med facebook sync osv. htc sin musikk spiller. htc sin klokke osv. tror bare det er widgetsene som ikke funker. Er usikker på event tingen som kommer opp.

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar
Til dere som sliter med nettforbindelse på telefon. Mulig dette løser det for noen, telefon har default innstilling at når den går i SLEEP så kobles wifi ut. Det går ant å sette en innstilling til NEVER under wifi innstillinger. Verdt et forsøk.

 

Finner ikke denne instillingen. Hvor?

Lenke til kommentar
Til dere som sliter med nettforbindelse på telefon. Mulig dette løser det for noen, telefon har default innstilling at når den går i SLEEP så kobles wifi ut. Det går ant å sette en innstilling til NEVER under wifi innstillinger. Verdt et forsøk.

 

Finner ikke denne instillingen. Hvor?

 

Under wifi settings, trykk menu, velg så advanced, så wifi sleep policy

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor trackballen lyser av og til? Ser bare at den skal lyse ved innkommende samtaler og meldinger, men min lyser da opp av og til uten at det skjer.

 

 

har samme problemet, veldig irriterende egentlig, da jeg sjekker telefonen hver gang den lyser og det som regel ikke har skjedd noe.

Endret av Tskui
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...