Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Har du aktivert USB-debugging, Kaggen?

 

Settings --> Applications --> Development --> USB Debugging

Ja, men det hjalp ikke. :/

Hvilket OS kjører du og hva er det som er galt? Jeg oppdaterte min i dag etter en del fikling. Det jeg gjorde var følgende:

La inn nyeste HTC Sync. Denne fikk en error under installasjonen, men gikk tilsynelatende videre og ble ferdig.

Når dette var gjort så slet jeg godt med å få lagt inn drivere så telefonen fikk kontakt med HTC Sync. Fant til slutt ut at i notifications så kom det opp noe ala "HTC Sync". Man skal IKKE trykke "USB connected" som man kan ta "mount" på. Når dette var gjort så fant ikke Windows riktige drivere (Windows 7 64 bit), men fant noen guider på dette og fikk lastet ned filene som egentlig hører til Vista 64 bit. Etter en tur inn i device manager og å oppdatere devicen (som dukket opp etter jeg trykket "HTC Sync") ble den funksjonell og HTC Sync ikonet i systray lyste grønt.

Etter dette installerte jeg RUU updater, eller hva den heter, og fulgte instruksjonene som var noe sånt som pass på at du har 30% batteri, skru av telefonen, koble i kabel, skru på - osv - følg instruksjonene som står.

Ikke på noe tidspunkt måtte jeg aktivere USB Debugging.

Bruker XP Pro SP3 (32-bit) på den bærbare og XP Pro SP2 (32-bit) på den stasjonære. Det som er galt er at PC-en ikke finner telefonen, men skal prøve litt mer i morgen det du har skrevet.

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter å funderer på om jeg skal bestille Hero selv nå. Har den siste uken lest/sett alt det er av reviews og videoer av mobilen, og er nesten overbevist. Står mellom Hero og iPhone, og jeg ser helt klart ulemper og fordeler med begge.

 

Det jeg lurer på nå, er:

 

Kan denne brukes med mac? Altså er det et synkroniseringsprogram til mac fra HTC?

Hvordan oppdaterer man firmwaren?

Mange klager over at den er treig, og dette er noe jeg setter høyt. Er den etter den nye oppdateringen helt klar, eller er det bare forbedret?

Lenke til kommentar

Kan denne brukes med mac? Altså er det et synkroniseringsprogram til mac fra HTC?

Må nesten gå ut i fra det.

Hvordan oppdaterer man firmwaren?

Laste ned firmwaren fra nett, koble til telefonen og følger instruksene på data-skjermen. Lett som faen. Ikke noe triksing eller miksing.

Mange klager over at den er treig, og dette er noe jeg setter høyt. Er den etter den nye oppdateringen helt klar, eller er det bare forbedret?

Min er ikke treig. Fakisk så har min aldri vært særlig treig. En fryd å bruke telefonen.

Lenke til kommentar
Kan denne brukes med mac? Altså er det et synkroniseringsprogram til mac fra HTC?

Må nesten gå ut i fra det.

Hvordan oppdaterer man firmwaren?

Laste ned firmwaren fra nett, koble til telefonen og følger instruksene på data-skjermen. Lett som faen. Ikke noe triksing eller miksing.

Mange klager over at den er treig, og dette er noe jeg setter høyt. Er den etter den nye oppdateringen helt klar, eller er det bare forbedret?

Min er ikke treig. Fakisk så har min aldri vært særlig treig. En fryd å bruke telefonen.

 

 

Det lønner seg sjelden å gå ut fra ting uten å vite...

Mac og Hero er ikke akkurat match..Det finnes pr. idag ingen løsning for å synce mellom mac og Hero (Android). Dog har forhåndslansert at det kommer temmelig snart: http://www.markspace.com/

Beta-versjon burde være ute om få dager..

Dog vil det fortsatt være et stykke igjen til å ha en like god integrering som på iPhone med Mac.

Lenke til kommentar
Da ver HERO i hus... 3200kr uten binding, levert på døra... fra 38 mobile... Er fornøyd med prisen hverfall. :)

 

Hvordan er det med toll og slikt da , sendte han med Fedex?

Ja de sende Med Fedex... Den ble ikke stoppet i tollen hvertall... Men den skal jo ikke tolles... Men jeg skulle egentlig betalt MVA. på 25%... Men slapp det... :)

Sorry mente såklart mva, hvordan gikk det fikk du no ettersendt?

Har ikke fått noe enda... BTW 38 mobile er fra Hong Kong...

Lenke til kommentar

Vigtig meddelse til brugere der oplever problemer med dårlig batteritid på Hero

 

(Del venligst denne info på andre relevante forums..)

 

Der er nu fundet en forklaring og en løsning på at nogle brugere har oplevet dårlig batteri levetid på deres Hero og mens andre brugere har været yderst tilfredse med batteri levetiden, mig selv inklusive. Det har naturligt nok givet en del diskussion om Heroens kvalitet.

 

Problemet relatere sig til SMS funktionen, men da jeg ikke benytter SMS (kun mail) har jeg heldigvis ikke selv haft nævnte problem.

 

Den hurtige forklaring er, at når du sender en SMS, er det en "Dialer" der forhindre programmeti at at gå i dvale.

 

Dette aflader telefonens batteri ekstremt hurtigt, og det får den til at oplade batteriet meget langsomt.

 

Udskiftning af det interne messaging app med en 3. part SMS app fra markedet vil løse problemet.

 

Kan Taskkiller ikke løse problemet?

 

I linket er der et spørgsmål fra en bruger, som udtaler at Taskiller ikke hindrer at hans telefon går i sleep mode.

 

På den anden side angives det som svar, at Taskkiller kan løse opgaven , men at dette kun skal ses som en midlertidig løsning.

 

Anbefalingen er derfor klart at benytte et andet program end det indbyggede sms program, og dem er der heldigvis mange af. Benyt f.eks ChompSMS eller HandCent som i denne forbindelse begge er testet og godkendt

 

Tjek selv din dvalefunktion på Heroen. Dvaletiden skal være betydeligt større end aktivtiden, Hvis de viser de samme tider har man nævnte problem

Menu < Settings < About Phone < Status < Awake Time

 

 

Kig i linket for yderligere informationer og læs også hvordan hvordan problemet blev lokaliseret

 

http://community.sprint.com/baw/thread/23043

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar
R er roaming ja, og står ikke istedenfor en av de andre bokstavene, men evt. i tillegg.

 

Hvorfor vil alle synkronisere med HTC sync? Jeg syncer med google contacts, calendar og gmail over nettet uten noe program på pcen, og det funker perfekt.

Enig med den. Mye enklere og greiere. Slipper koble telefonen til med kabel eller noe sånt, og så er det litt mer fremtidsrettet mtp. at du sikkert komme til å synce igjen senere på en annen telefon

 

Er det forresten noen som vet hvordan man redigerer ord som ordboka har lagt til - og hvordan man får lov til å skrive et ord som er feil uten at det rettes og uten at det blir lagt til i ordboka? Trykker man på den grå boksen hvor man har skrevet f.eks et nick som ikke finnes i ordboka så legges det til

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Vigtig meddelse til brugere der oplever problemer med dårlig batteritid på Hero (Del venligst denne info på andre forums)

 

Der er nu fundet en forklaring og en løsning på at nogle brugere har oplevet dårlig batteri levetid på deres Hero. Problemet relatere sig til SMS funktionen , men da jeg ikke benytter sms (kun mail) har jeg ikke selv haft problemer

 

Den hurtige forklaring er, at når du sender en SMS, er det en "Dialer" der forhindre programmeti at at gå i dvale.

 

Dette aflader telefonens batteri ekstremt hurtigt, og det får den til at oplade batteriet meget langsomt.

 

Udskiftning af det interne messaging app med en 3. part SMS app fra markedet vil løse problemet.

 

Kig i linket for yderligere informationer og læs også hvordan hvordan vi opdagede problemet.

 

http://community.sprint.com/baw/thread/23043

Holder det å drepe prosessen Messges?

Lenke til kommentar
Kan denne brukes med mac? Altså er det et synkroniseringsprogram til mac fra HTC?

Må nesten gå ut i fra det.

Hvordan oppdaterer man firmwaren?

Laste ned firmwaren fra nett, koble til telefonen og følger instruksene på data-skjermen. Lett som faen. Ikke noe triksing eller miksing.

Mange klager over at den er treig, og dette er noe jeg setter høyt. Er den etter den nye oppdateringen helt klar, eller er det bare forbedret?

Min er ikke treig. Fakisk så har min aldri vært særlig treig. En fryd å bruke telefonen.

 

 

Det lønner seg sjelden å gå ut fra ting uten å vite...

Mac og Hero er ikke akkurat match..Det finnes pr. idag ingen løsning for å synce mellom mac og Hero (Android). Dog har forhåndslansert at det kommer temmelig snart: http://www.markspace.com/

Beta-versjon burde være ute om få dager..

Dog vil det fortsatt være et stykke igjen til å ha en like god integrering som på iPhone med Mac.

 

Jeg syncer via Google (kontakter og kalender) til Mac og det fungerer bra. Sync av mail mot en Mobile Me konto fungerer også bra.

Lenke til kommentar

Nå har alarmen funket som den skal hvis jeg skrur av og på alarmen før jeg legger meg en stund, men nå vil den ikke ringe lenger(igjen). Ikke før jeg "vekker" den igjen altså, da ringer den. Har ikke installert eller gjort noe som helst med mobilen. Programmet locale som alltid har funket før ville heller ikke funke.

 

Men det med alarmen er noe jeg virkelig missliker! Aldri vært borti noen telefon som alarmen ikke vil virke på! Og i noen tilfeller har faktisk nedtellingstidtakeren stoppa opp eller ikke ringt også, så da har jeg fått svart pizza..

 

Jeg la inn MoDaCo 2.1 og nyeste radio første dagen jeg fikk den. Vurderer nå å legge inn den offisielle oppdateringen fra HTC for å se om dette løser noe. Har brukt AppManager for å ta backup av alle programmene og alle kontaktene er synkronisert med google. Det er ikke noe mer jeg må tenke på før en evt oppdatering til den offisielle oppdateringen hvis jeg ikke vil miste noe? Meldingene er ikke så farlig.

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Skal kjøpe Hero nå, er det noen forskjell på fargene? Viser den hvite bedre flekker og skraper f. eks?

Omvendt. Den hvite lages med et lag som hjelper mot riper og fettflekker.

Jeg lurer også på det med fargene... Det virker som den brune selger bedre, er det med god grunn?

Var det ikke slik at det en eller annen gang skal komme nye farger? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...