Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Nå har alarmen funket som den skal hvis jeg skrur av og på alarmen før jeg legger meg en stund, men nå vil den ikke ringe lenger(igjen). Ikke før jeg "vekker" den igjen altså, da ringer den. Har ikke installert eller gjort noe som helst med mobilen. Programmet locale som alltid har funket før ville heller ikke funke.

 

Men det med alarmen er noe jeg virkelig missliker! Aldri vært borti noen telefon som alarmen ikke vil virke på! Og i noen tilfeller har faktisk nedtellingstidtakeren stoppa opp eller ikke ringt også, så da har jeg fått svart pizza..

 

Jeg la inn MoDaCo 2.1 og nyeste radio første dagen jeg fikk den. Vurderer nå å legge inn den offisielle oppdateringen fra HTC for å se om dette løser noe. Har brukt AppManager for å ta backup av alle programmene og alle kontaktene er synkronisert med google. Det er ikke noe mer jeg må tenke på før en evt oppdatering til den offisielle oppdateringen hvis jeg ikke vil miste noe? Meldingene er ikke så farlig.

 

Mvh Olav B, G ;)

Bruker du en taskmanager? Et program som avslutter prosesser for deg? Se der, om du avslutter en prosess som heter "klokke" eller "clock" elns. Hvis du avslutter den så fungerer ikke alarmen før du restarter mobilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et godt argument er div. test. Med karakteren 99 ud af 100 er der ikke meget tvivl om kvaliteten af HTC Hero

 

http://alatest.dk/anmeldelser/mobiltelefon...po3-79533187,8/

 

Udviklingen inden for smartphones går rigtigt stærkt i øjeblikket og det er nok værd at vente lidt på f.eks monsteret HTC Dragon med 1 Ghz CPU.

 

I år er der kommet 17 modeller med Android OS og til næste år vil der være mindst forskellige 40 modeller, Problemet bliver derfor at vælge...

 

At det skal være udstyret med Android OS og min. 1 GHz er dog ret sikkert!

 

 

Selv skifter jeg min snart gamle(!) Hero ud med en formentlig en HTC Dragon, eller med den utroligt smukke, men dødeligt dræbende Acer Liquid

 

acerliquida1androidphot.jpg

Blændende smuk, men med licens til at dræbe...

 

 

Sammenlign billeder og data for hver enkelt Android telefon herunder

 

http://www.androphones.com/all-android-phones.php

 

allandroidphones9297306.jpg

17 Android smartphones er på kort tid allerede kommet eller kommer snart til salg i år- I 2010 - altså til næste år, vil ikke mindre end 40 forskellige modeller havde Android ombord.!

 

 

Mere aktuel Android/HTC Hero i denne tråd på dansk her:

 

http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&t=...c&start=135

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar

snip..

Mvh Olav B, G ;)

Bruker du en taskmanager? Et program som avslutter prosesser for deg? Se der, om du avslutter en prosess som heter "klokke" eller "clock" elns. Hvis du avslutter den så fungerer ikke alarmen før du restarter mobilen.

 

Bruker en task killer ja, men kan velge hvilke prosesser jeg skal avslutte selv, så avslutter ikke alle i ett trykk. Men så nå at jeg faktisk av en eller annen grunn hadde huket av for at klokke prosessen skulle avsluttes. Trodde uansett at det ikke skulle ha noe å si om jeg gikk inn på klokken selv før jeg la meg, og ikke at man måtte restarte den først. Så får se ann hvordan det går de neste dagene igjen nå etter en restart og uten noe bruk av task killer med mindre det er noe spesifikt jeg skal avslutte som jeg vet bruker mye batteri.

 

Takk for tipset ;)

 

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar

snip..

Mvh Olav B, G ;)

Bruker du en taskmanager? Et program som avslutter prosesser for deg? Se der, om du avslutter en prosess som heter "klokke" eller "clock" elns. Hvis du avslutter den så fungerer ikke alarmen før du restarter mobilen.

 

Bruker en task killer ja, men kan velge hvilke prosesser jeg skal avslutte selv, så avslutter ikke alle i ett trykk. Men så nå at jeg faktisk av en eller annen grunn hadde huket av for at klokke prosessen skulle avsluttes. Trodde uansett at det ikke skulle ha noe å si om jeg gikk inn på klokken selv før jeg la meg, og ikke at man måtte restarte den først. Så får se ann hvordan det går de neste dagene igjen nå etter en restart og uten noe bruk av task killer med mindre det er noe spesifikt jeg skal avslutte som jeg vet bruker mye batteri.

 

Takk for tipset ;)

 

Mvh Olav B, G ;)

Det funker for meg så jeg håper det funker for deg også :)

Lenke til kommentar
Nå har alarmen funket som den skal hvis jeg skrur av og på alarmen før jeg legger meg en stund, men nå vil den ikke ringe lenger(igjen). Ikke før jeg "vekker" den igjen altså, da ringer den. Har ikke installert eller gjort noe som helst med mobilen. Programmet locale som alltid har funket før ville heller ikke funke.

 

Men det med alarmen er noe jeg virkelig missliker! Aldri vært borti noen telefon som alarmen ikke vil virke på! Og i noen tilfeller har faktisk nedtellingstidtakeren stoppa opp eller ikke ringt også, så da har jeg fått svart pizza..

 

Jeg la inn MoDaCo 2.1 og nyeste radio første dagen jeg fikk den. Vurderer nå å legge inn den offisielle oppdateringen fra HTC for å se om dette løser noe. Har brukt AppManager for å ta backup av alle programmene og alle kontaktene er synkronisert med google. Det er ikke noe mer jeg må tenke på før en evt oppdatering til den offisielle oppdateringen hvis jeg ikke vil miste noe? Meldingene er ikke så farlig.

 

Mvh Olav B, G ;)

 

Jeg har samme problemet. Alarmen ringer ikke før jeg vekker telefonen. Derfor tviler jeg på at det er fordi du har drept alarmprosessen, da det vil tilsi at alarmprosessen startes når du tukler borti telefonen == den burde startet umiddelbart etter du drepte den. :)

 

Jeg gjorde meg så jævlig at jeg sendte telefonen tilbake. Jeg tror ikke de leste feilbeskrivelsen engang, de bare flashet telefonen og sendte den tilbake til meg. Det virket selvsagt ikke. Siden vi som har dette problemet er ganske få, så antar jeg at vi har en defekt klokkechip eller noe annet hardwareskvip som har gått i frø. Telefonen min er nå inne "til reparasjon" for andre gang, uten at jeg har noe stort håp.

Og nei, jeg har ikke drept klokkeprosessen på min, og volumet er satt så høyt at når den først ringer sitter jeg med hjertebank i flere minutter. :)

Lenke til kommentar

Dette gjelder HTC Hero.

Jeg har fått et problem med WIFI. Når jeg skrur på WIFI viser telefonen ingen tilgjengelige nett. Mine tidligere brukte tilkoblinger ligger opplistet - men som "not in range". Jeg vet det er flere trådløse nettverk som fungerer i området. "Scan" ser ikke ut til å fungere.

 

Har ikke funnet gode forklaringer på dette, men fant noen som antar en sammenheng med appen "Wifi Buddy", som jeg selv har brukt, men avinstallert.

Har noen tips, erfaringer? Skulle gjerne unngått å "factory reset"-e telefonen.

 

Og som konsekvens, jeg har ikke fri databruk, og vil da unng å annet enn WIFI, og får heller ikke tilgang til Market nå - altså ingen backup-app jeg kan laste ned før jeg evt resetter telefonen. Går det å få tilgang til Market via PC, og så legge inn via kabel til telefonen?

Lenke til kommentar
Nå har alarmen funket som den skal hvis jeg skrur av og på alarmen før jeg legger meg en stund, men nå vil den ikke ringe lenger(igjen). Ikke før jeg "vekker" den igjen altså, da ringer den. Har ikke installert eller gjort noe som helst med mobilen. Programmet locale som alltid har funket før ville heller ikke funke.

 

Men det med alarmen er noe jeg virkelig missliker! Aldri vært borti noen telefon som alarmen ikke vil virke på! Og i noen tilfeller har faktisk nedtellingstidtakeren stoppa opp eller ikke ringt også, så da har jeg fått svart pizza..

 

Mvh Olav B, G ;)

 

Jeg har samme problemet. Alarmen ringer ikke før jeg vekker telefonen. Derfor tviler jeg på at det er fordi du har drept alarmprosessen, da det vil tilsi at alarmprosessen startes når du tukler borti telefonen == den burde startet umiddelbart etter du drepte den. :)

 

 

Jeg prøvde å undersøke dette for dere for et par uker siden da jeg syns de var merkelig at det er så mye snakk om det på dette forumet, men at det nesten ikke nevnes i de virkelige store fora som xda-developers og modaco. Det jeg fant ut på de den gangen var at så og si alle problemene knyttet til alarm som ikke fungerer viser seg å være at man på en eller annen måte har fått drept klokkeprosessen.

Jeg vet ikke hvordan disse prosessene fungerer og om det virkelig er så logisk at den skal starte og fungere som normalt av seg selv etter at man har drept den. Det er jo egentlig ikke meningen at man skal bruke oppgavebehandlere på Android.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å undersøke dette for dere for et par uker siden da jeg syns de var merkelig at det er så mye snakk om det på dette forumet, men at det nesten ikke nevnes i de virkelige store fora som xda-developers og modaco. Det jeg fant ut på de den gangen var at så og si alle problemene knyttet til alarm som ikke fungerer viser seg å være at man på en eller annen måte har fått drept klokkeprosessen.

Jeg vet ikke hvordan disse prosessene fungerer og om det virkelig er så logisk at den skal starte og fungere som normalt av seg selv etter at man har drept den. Det er jo egentlig ikke meningen at man skal bruke oppgavebehandlere på Android.

 

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har drept noen alarmprosess. Som en test flashet jeg ROM, wipet og lot telefonen ligge ubrukt bortsett fra 2-3 sms og en telefonsamtale. Ingen apps ble installert, ingen prosesser drept, ingenting. Likevel klarte jeg gjenskape feilen.

 

Dersom dette er hardware-feil så kan det være et parti som har fått noen defekte deler og det partiet har gått til oss koselige nordmenn. :)

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å undersøke dette for dere for et par uker siden da jeg syns de var merkelig at det er så mye snakk om det på dette forumet, men at det nesten ikke nevnes i de virkelige store fora som xda-developers og modaco. Det jeg fant ut på de den gangen var at så og si alle problemene knyttet til alarm som ikke fungerer viser seg å være at man på en eller annen måte har fått drept klokkeprosessen.

Jeg vet ikke hvordan disse prosessene fungerer og om det virkelig er så logisk at den skal starte og fungere som normalt av seg selv etter at man har drept den. Det er jo egentlig ikke meningen at man skal bruke oppgavebehandlere på Android.

 

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har drept noen alarmprosess. Som en test flashet jeg ROM, wipet og lot telefonen ligge ubrukt bortsett fra 2-3 sms og en telefonsamtale. Ingen apps ble installert, ingen prosesser drept, ingenting. Likevel klarte jeg gjenskape feilen.

 

Dersom dette er hardware-feil så kan det være et parti som har fått noen defekte deler og det partiet har gått til oss koselige nordmenn. :)

 

Har hatt denne feilen på min også en gang, ble kvitt problemet etter en factory reset. Hadde du prøvd det?

Lenke til kommentar

Noen som sliter med at Heroen ikke tar imot samtaler?

 

Nå er jeg redd for at den ryker, det er for mye tull, en tur til inn på service, så selger jeg den. Ikke GPS-signaler overhodet etter sist service, har resatt og reflashet mobilen frem og tilbake uten hell.

Nå har den altså også sluttet å ta imot samtaler, folk klager på at jeg ikke svarer når det ringer og jeg har null ubesvarte samtaler i loggen. Hmmm..

Lenke til kommentar
Noen som sliter med at Heroen ikke tar imot samtaler?

 

Nå er jeg redd for at den ryker, det er for mye tull, en tur til inn på service, så selger jeg den.m..

 

Kan du ikke forlange en ny af forhandleren, der er jo åbenlyst stadig fejl på den. Din Hero skal jo bare virke perfekt ligesom hos os andre...

 

Iøvrigt lyder det ikke smart i mine øre, at sælge en halvdefekt telefon videre, for selv at slippe for problemer :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...