Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Har et lite problem med helten min. Ved et uhell gikk jeg inn på nettside A i Browser, så gikk jeg til side B. Jeg startet nettleseren på nytt og slettet historikk. Da er jeg fremdeles på side B. Trykker jeg på tilbakeknappen kommer jeg til side A. Jeg vil at nettleseren skal glemme side A, eller like gjerne alle sider.

 

Eneste løsningen jeg kan se her er å reinstallere Browser. Hvordan gjøres dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder 2.0 og for den saks skyld 1.6 så vil det helt sikkert komme offisielle oppdateringer fra HTC, men det er en viktig forskjell på Hero i forhold til Magic og Dream, nemlig Sense. Dette gjør at mens Magic og Dream kan kjøre oppdateringer så fort de legges ut av Google så må HTC tilpasse og justere disse i forhold til Hero og Sense. Noe som igjen gjør at vi må vente litt lenger.

Lenke til kommentar
Når det gjelder 2.0 og for den saks skyld 1.6 så vil det helt sikkert komme offisielle oppdateringer fra HTC, men det er en viktig forskjell på Hero i forhold til Magic og Dream, nemlig Sense. Dette gjør at mens Magic og Dream kan kjøre oppdateringer så fort de legges ut av Google så må HTC tilpasse og justere disse i forhold til Hero og Sense. Noe som igjen gjør at vi må vente litt lenger.

 

nei, vel ikke nødvengid vis vel? Siden sense er et program som kan kjøres på alle dagens siste android oppdateringer. Koden i det blir jo ikke uleselig for neste genrasjon android da?

 

Om eg skjønner rett så er sense et slags skin, som bare lager et grensesnitt for maskinvaren. Ikke selve operativsystemet.

 

Om det er problemet som du skriver over er det bare å la Heroen kjøre på android default vel? :p

Lenke til kommentar

Nå har det vel ikke kommet noen Android-oppdateringer etter at Hero kom i salg? Såvidt jeg vet er det vel bare HTC som har gitt ut oppdateringer etter at Hero ble utgitt. Mulig jeg tar feil?

 

Nå sitter ikke jeg på bred teknisk kunnskap om hvordan Sense som skall fungerer i forhold til Android, men jeg går da ut i fra at en oppgradering til 1.6 betyr at Google har gjort noen endringer i koden og da må vel Sense også kunne lese dette riktig? Og selv om Sense kanskje ikke skulle trenge noe særlig oppdatering så vil vel HTC teste en stund for å sikre seg at alt fungerer som de skal før de gir det ut.

 

Uansett er det jeg skriver basert på ting jeg leser f.eks på xda-developers og der er det en del folk med peiling. De som er interesserte kan lese mer om dette temaet HER.

 

Der står det også at de siste ryktene antyder at det vil komme en 1.6 oppdatering fra HTC til Hero i løpet av ca en uke.

 

Man kan sikkert bare kjøre "clean" 1.6 hvis man ikke vil ha Sense ja...

Lenke til kommentar
Når det gjelder 2.0 og for den saks skyld 1.6 så vil det helt sikkert komme offisielle oppdateringer fra HTC, men det er en viktig forskjell på Hero i forhold til Magic og Dream, nemlig Sense. Dette gjør at mens Magic og Dream kan kjøre oppdateringer så fort de legges ut av Google så må HTC tilpasse og justere disse i forhold til Hero og Sense. Noe som igjen gjør at vi må vente litt lenger.

 

nei, vel ikke nødvengid vis vel? Siden sense er et program som kan kjøres på alle dagens siste android oppdateringer. Koden i det blir jo ikke uleselig for neste genrasjon android da?

 

Om eg skjønner rett så er sense et slags skin, som bare lager et grensesnitt for maskinvaren. Ikke selve operativsystemet.

 

Om det er problemet som du skriver over er det bare å la Heroen kjøre på android default vel? :p

Lenke til kommentar
Nå har det vel ikke kommet noen Android-oppdateringer etter at Hero kom i salg? Såvidt jeg vet er det vel bare HTC som har gitt ut oppdateringer etter at Hero ble utgitt. Mulig jeg tar feil?

 

Nå sitter ikke jeg på bred teknisk kunnskap om hvordan Sense som skall fungerer i forhold til Android, men jeg går da ut i fra at en oppgradering til 1.6 betyr at Google har gjort noen endringer i koden og da må vel Sense også kunne lese dette riktig? Og selv om Sense kanskje ikke skulle trenge noe særlig oppdatering så vil vel HTC teste en stund for å sikre seg at alt fungerer som de skal før de gir det ut.

 

Uansett er det jeg skriver basert på ting jeg leser f.eks på xda-developers og der er det en del folk med peiling. De som er interesserte kan lese mer om dette temaet HER.

 

Der står det også at de siste ryktene antyder at det vil komme en 1.6 oppdatering fra HTC til Hero i løpet av ca en uke.

 

Man kan sikkert bare kjøre "clean" 1.6 hvis man ikke vil ha Sense ja...

 

dobbel post fordi batteriet tok pause...^

 

Ja, men når du kjører clean så går det vel på det samme som alle andre androidmobiler...og da må vel sense kunne kjøres uavhengig av versjon. Så lenge den er nyere :p Men har selv liten teknisk kunnskap, men syns det høres mest fornuftig ut

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener, men man kan da ikke bare installere Sense på andre Android-telefoner? Skal du ha Sense på en Magic f.eks så må du få tak i en ROM noen har portert fra Hero til Magic. Med mindre HTC har gitt ut en Magic-oppdatering med Sense nå da, de hadde hvertfall ikke det tidligere.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener, men man kan da ikke bare installere Sense på andre Android-telefoner? Skal du ha Sense på en Magic f.eks så må du få tak i en ROM noen har portert fra Hero til Magic. Med mindre HTC har gitt ut en Magic-oppdatering med Sense nå da, de hadde hvertfall ikke det tidligere.

 

tenkte noe sånt som at hver oppdatering fra android må tilpasses hver forskjellig modell?

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min helt i snart 3 uker, og må si meg knallfornøyd!

Alt funker som faen, og nå venter jeg bare på 16 gig class 6 minnekort fra USA, samt muligheten til å kjøpe apps fra markedet.

 

Eneste jeg har møtt på av trøbbel hittil er at etter å ha skrudd av telefonen igår, bare for å sjekke hvilke prosesser som starter av seg selv, så sier kalender-widgeten (4x1 varianten) at jeg har "No events today or tomorrow". Det er jo helt klart feil, for ved å trykke på widgeten så jeg kommer inn i Agenda-visning så kommer alle avtaler for idag og imårra opp.

Hvis jeg går på settings og velger "Event view" på éndagsvisning så kommer avtaler opp, men om jeg velger "Time view" så er timeplanen blank.

Alle kalenderne som skal være det er kryssa av der man velger hvilke kalendere som skal vises.

 

Sorry for litt lang post, men synes det er greit å komme med så spesifikk info som mulig.

Håper noen veit hva som er galt og kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Har et lite problem med helten min. Ved et uhell gikk jeg inn på nettside A i Browser, så gikk jeg til side B. Jeg startet nettleseren på nytt og slettet historikk. Da er jeg fremdeles på side B. Trykker jeg på tilbakeknappen kommer jeg til side A. Jeg vil at nettleseren skal glemme side A, eller like gjerne alle sider.

 

Eneste løsningen jeg kan se her er å reinstallere Browser. Hvordan gjøres dette?

 

Åpne ett nytt tomt vindu og lukk det gamle?

Lenke til kommentar
PDF kan jeg bekrefte JA, men office-filene skal også kunne leses i medfølgende Quickoffice

 

Okay, takk for svar! Må jo bare skaffe meg denne lille saken:D Men bare lurer på en ting. Leser rundt omkring at det er endel lagging og tregheter i menyene. Hvor ille er det? Er litt allergisk mot trege menyer. Hvor kjapp er internett surfingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...