Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med fiksing av fatning på Panasonic kameraer? Mistet min GF3 ned en foss ( :p ), etter at jeg skrudde det fra hverandre og tørket det ser kameraet ut til å fungere. Objektivet som satt på under fallet kan jeg fortsatt ta av og på (hører dog ikke det klikket på slutten dersom det skulle være der), men jeg får ikke dratt et helt nytt objektiv på slik at prikken er på toppen. Objektivet fokuserer ikke, jeg antar det er pga denne feilstillingen.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å miste mitt OM-D med skjerm først på den ene steinen som stakk opp av snøen på hele vidda i påsken...Resultatet er et lite hakk i skjermflaten i tillegg til en sprekk i øvre venstre hjørne. Heldigvis så er det såpass lite at det ikke syns når kamera er på, men uansett til stor irritasjon... (for stor :dremel: )

 

Kamera har også fått den berømte sprekken (heldigvis før uhellet) fra den midterste skruen under skjermen, så dette må fikses av olympus, men synd at det tar minimum 3 uker og må sendes til Tsjekkia for service... Dette passer meget dårlig, da jeg drar utenlands og gifter meg om en måned...

Noen andre som har fått fikset denne produksjonsfeilen og erfaring med hvor lang tid det tar å få reparert? (alså; sprekk fra skrue)

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Jeg klarte å miste mitt OM-D med skjerm først på den ene steinen som stakk opp av snøen på hele vidda i påsken...Resultatet er et lite hakk i skjermflaten i tillegg til en sprekk i øvre venstre hjørne. Heldigvis så er det såpass lite at det ikke syns når kamera er på, men uansett til stor irritasjon... (for stor :dremel: )

 

Kamera har også fått den berømte sprekken (heldigvis før uhellet) fra den midterste skruen under skjermen, så dette må fikses av olympus, men synd at det tar minimum 3 uker og må sendes til Tsjekkia for service... Dette passer meget dårlig, da jeg drar utenlands og gifter meg om en måned...

Noen andre som har fått fikset denne produksjonsfeilen og erfaring med hvor lang tid det tar å få reparert? (alså; sprekk fra skrue)

 

Har sprekken. Trur ikke jeg gidder å bry meg . Den er jo bare kosmetisk

Lenke til kommentar

Håper du filmet når du mistet det? ....

 

Husk; Siste du gjør før du mister kameraet rare plasser -> Trykk "REC".

Knipset noen bilder bare. Ingen kommentarer angående fatningen på kameraet? Er det lett for en privatperson å få tak i de to metalldelene som eventuelt må skiftes ut eller må det til verksted? Går jo ikke på garanti siden kameraet fikk seg skikkelig juling.
Lenke til kommentar

Hva mener du? Har du testet en?

Jeg trenger ikke å teste den - det er en ting som GF3, GF5, E-PM1, E-PM2, E-PL5 og nå GF6 har til felles. De mangler et (eller fler) fornuftig kontroll-hjul. De har kun den ubrukelige snurregreia rundt piltastene.

 

At GF-x og E-PMx serien er som de er, er greit nok da de er innstegskamera - at E-PL5 også mangler det ,er derimot direkte ugreit. E-PLx serien har, ihvertfall tidligere, vært et mer avansert kamera som sikter seg mot erfarne brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...