Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

35-100mm så veldig stor ut påmontert GF5, men den er ikke stor. Sjekk bildet der objektivet ligger i hånda.

Link: http://www.photographyblog.com/news/panasonic_lumix_g_x_35-100mm_f2.8_hands-on_photos/

 

 

 

Gå til http://www.photographyblog.com/ for å se bilder av produkter og testbilder tatt med ny optikk til mft. Mange bilder av nye 17mm f/1.8 mm.

Endret av kelux78
Lenke til kommentar
Nå kr. 7869 for OM-D E-M5 http://www.dustinhom...ediahuset_21422 :dribble:
Kamerahus uten linse. Da betaler jeg heller litt ekstra og får 12-50 mm med på kjøpet.

Er selvsagt et godt valg det(for de som ikke har den linsa) , er jo i underkant av 9000 for standard-kit'et nå om dagen! Og den som kjøper kit'et og ikke trenger den linsa, får vel fra kanskje ca. 12-1600 for den på "bruktmarkedet".... :hmm:

Lenke til kommentar

de delene av bildet som er i fokus blir tydelig markert, f.eks. ved å tegne ett omriss i rødt/gult eller en annen tydelig farge, på skjermen eller i den elektroniske søkeren. Gjør det lettere å fokusere manuelt hurtig, populært blant de som filmer med kameraene og skal fokusere mens filmopptaket går (peaking'en blir naturligvis ikke med på filmopptaket).

Lenke til kommentar

GH3 virker veldig spennende - håper de har fikset svaketene i GH2/G3/GX1 sensoren.

 

Hvilke svakheter sikter du her til? :)

 

Svakheter er det noen av såklart, som på ABSOLUTT ALLE sensorer til under mange hundretusen. Tenker du på ISO-ytelse eller?

 

Hadde vært fet med bedre dynamisk rekkevidde men ISO-en har jeg ikke så mye å utsette på mtp sensorstørrelsen da :)

 

Men sensoren er annonsert som wide dynamic range så forhåpentligvis er det en del forbedringer her. Likte også at kameraet har innebygd HDR. Manuelt er selvsagt best, men greit å ha innebygd når man tar bilder som ikke er viktige nok til å behandle HDR manuelt i etterbehandlingen :)

Lenke til kommentar

GH2 sensoren, og sensoren i G3/GX1/G5, har et par klare problemer. ISO ytelsen er til å leve med; det er en klar forbedring i forhold til 12Mpx sensoren.

 

Det største problemet er at det skal ingenting til for at himmelen blir utbrent, også i situasjoner hvor andre sensorer ikke har problemer (ofte i situasjoner som den gamle 12Mpx sensoren til Panasonic ikke har problemer). Selv med korrekt eksponering.

 

I tillegg faller DR fort når ISO øker.

 

Det siste jeg har opplevd som problematisk er at rødkanalen brenner fort ut slik at at blomsterbilder med røde/oransje blomster blir grøtete.

 

Disse tre problemene ser jeg ikke med 12Mpx sensoren til Panasonic eller Olympus; ei heller hos Canon/Nikon.

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring eller kjennskap til Schneider sine objektiver ?

Erfarne brukere av diverse Samsunger med Schneider K- optikk kan vel kanskje si noe her... (selv har jeg bare brukt en enkel liten kompaktsak (ST600), uten at jeg har noe negativt å si om linsa på den iallefall) .... :hmm:

 

Erfaring har jeg ikke, men det er vel godt kjent blant erfarne at Schneider produserer kvalitetsglass, og disse tre objektivene tror jeg ikke kommer til å skuffe på noen måte de heller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...