DaRe_deVIl Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 Jeg skal kjøpe meg en ny CPU, men jeg lurer bare på om hva som egentlig er best av AMD eller Intel. Jeg vet at AMD er billigere, men er AMD dårligere også. Nå sitter jeg med en pIII 801 mhz... så det er på tide å kjøpe seg ny CPU.
KjellV Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 Om du kjøper PEntium 4 2,5GHz eller XP2500+ merker du ikke noe forskjell IRL. Du blir sansynligvis flamet nå pga det er nok AMD vs. Intel-threader i forumet og ingen av de er best. Hvis noen sier Intel er bedre enn AMD eller motsatt er det bare deres personlige mening, ikke objektiv. Men AMD sine CPU'er er billigere.
Bushnell Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 tilbehøret som teller.. hva du velger av amd å intel blir det samme
Medrakil Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 Det er opp til den enkelte å vurdere, men jeg ville gått for AMD, særlig hvis du ikke akkurat driter penger...
b0nna Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 Hvis det er tilbehøret som teller så bør du gå for Barton og et nforce 2 deluxe kort.
gixer Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 Både AMD og Intel lager like bra CPU'er så det hele er en smaksak, men DaRe_deVIl: Med tanke på signaturen din så ser det ut som om du har bestemt deg om hvem som er best... hvorfor spørre da?
huf Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 søk i forumet. finnes 100.000 slike poster. Ganger du det med 14 så begynner du å nærme deg...
chil Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 søk i forumet. finnes 100.000 slike poster. Ganger du det med 14 så begynner du å nærme deg... 12345678910 ikke si noe stygt for da blir jeg bannet fra forumet igjen for å skjelle ut nok en AMD vs Intel Diskusjon..
P@rm@nn Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 Siden tidenes morgen har mennesket krangelet om hvilken relgion som er best. Og helt siden AMD kom seriøst på banen har nerder kranglet om hva som er best av Intel og Amd. Det enste fornuftige er å holde kjeft og repsektere hva andre har valgt. Personlig valgte jeg AMD, men har bygget P4 oppset når jeg skulle lage pc til en kammerat. Foreslår at du slår krone om det, og når du så har funnet ut hva du vil ha så vil vi gledelig hjelpe. Men å finne ut hva du vil bruke må du finne ut selv.
It's me Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 To gode muligheter: 1. Du kjøper AMD fordi det er billigest. 2. (den jeg annbefaler) Kjøp det hovedkortet som gir deg mest av det du ønsker, og derretter kjøper du cpu til hovedkortet.
Lufen Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 hør på han siste her ja det er tingen velg først hk så cpu det er best
rogbiff Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 Dette er ikke min mening, men klare fakta: -AMD er mye mer varmegenererende. -Varmen gjør også prosessoren mindre overklokkingsvennlig og litt kortere levetid. -CPU-kjernen har liten flate og har ikke "heatspreader" som Intel har. Dette forusaker at varmen ikke ledes så fort bort. -Intel`s prosessorer er mye raskere med tunge oppgaver, slik som DVD-ripping, komprimering, video(eller musikk)-redigering. -Det er vanskligere å ta knekken på Intel prosessorene, den "brenner" ikke hvis du klokker den for høyt, slik som AMD`s prosessorene gjør. Ulempene med Intel-prosessorene er at de er dyrere, men kvalitet koster. Ytelsesmessig i spill, ligger de bortimot likt, men varmeutviklingen er svært forskjellig. Men valget er ditt :smile:
Lufen Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 Dette er ikke min mening, men klare fakta: -AMD er mye mer varmegenererende. -Varmen gjør også prosessoren mindre overklokkingsvennlig og litt kortere levetid. -CPU-kjernen har liten flate og har ikke "heatspreader" som Intel har. Dette forusaker at varmen ikke ledes så fort bort. -Intel`s prosessorer er mye raskere med tunge oppgaver, slik som DVD-ripping, komprimering, video(eller musikk)-redigering. -Det er vanskligere å ta knekken på Intel prosessorene, den "brenner" ikke hvis du klokker den for høyt, slik som AMD`s prosessorene gjør. Ulempene med Intel-prosessorene er at de er dyrere, men kvalitet koster. Ytelsesmessig i spill, ligger de bortimot likt, men varmeutviklingen er svært forskjellig. Men valget er ditt :smile: mye av hva dy sier er HELT feil de lager like mye varme begge to både intel og amd det at intel er mer kvalitet tror jeg ikke på. amd er oc vennlige og har lang nok levetid spørs hva han skal bruke pcen til og den forskjellen mellom intel og amd er ikke spes mye også intel sine cpuer brenner hvis du klokker dem for høyt så det var da ikke sp mange argumenter igjen eller "fakta" som du kalte dem da
mandela Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 rogbiff, går det an å være mer utdatert på "fakta"?
Rikky Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 Masse tull Gjør litt research før du poster sånt da...
mg_martin Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 To gode muligheter: 1. Du kjøper AMD fordi det er billigest. 2. (den jeg annbefaler) Kjøp det hovedkortet som gir deg mest av det du ønsker, og derretter kjøper du cpu til hovedkortet.
Januar333 Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 om du er ikke overklokker er amd best på pris/ytelse, Intel P4 kan overklokkes svært mye, og er da best på pris/ytelse
formann Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 Dette er ikke min mening, men klare fakta: -AMD er mye mer varmegenererende. -Varmen gjør også prosessoren mindre overklokkingsvennlig og litt kortere levetid. -CPU-kjernen har liten flate og har ikke "heatspreader" som Intel har. Dette forusaker at varmen ikke ledes så fort bort. -Intel`s prosessorer er mye raskere med tunge oppgaver, slik som DVD-ripping, komprimering, video(eller musikk)-redigering. -Det er vanskligere å ta knekken på Intel prosessorene, den "brenner" ikke hvis du klokker den for høyt, slik som AMD`s prosessorene gjør. Gratulerer.. du har klart å rable ned 5 punker, og INGEN av dem stemmer. Virkelig bra jobba..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå