Gå til innhold

Stein Erik Hagen flagger ut - toppen av grådighet?


Hva mener du om Hagens utflagging?  

164 stemmer

  1. 1. Hva mener du om Hagens utflagging?

    • Grådig
      83
    • Ikke grådig
      81


Anbefalte innlegg

Jeg forholder meg stille og rolig når sytere med 20 mill. i inntekt i 2006, 7 mill. i inntekt i 2007 og en formue på 30 mill. betaler 3,7 mill. i skatt. Øystein Moan er sikkert (ihvertfall muligens) en god leder men når du ikke klarer å delta i en IT-debatt uten å fokusere alt på formueskatten har du misforstått noe vesentlig. (Ja, jeg var der).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal man straffes for å være suksessfull? Det lurer jeg på og det er noe av det som irriterer meg mest med sosialistene. At man skal straffes om man lykkes i dette landet. Lykkes du så skal resten prøve å rive deg ned ved å grafse til seg mest mulig av dine midler. Det er en skam og en misunnelse uten sidestykke - personlig så blir jeg kvalm av en slik holdning.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man straffes for å være suksessfull? Det lurer jeg på og det er noe av det som irriterer meg mest med sosialistene. At man skal straffes om man lykkes i dette landet. Lykkes du så skal resten prøve å rive deg ned ved å grafse til seg mest mulig av dine midler. Det er en skam og en misunnelse uten sidestykke - personlig så blir jeg kvalm av en slik holdning.

Til informasjon så må også lavtlønnede betale skatt ...

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man straffes for å være suksessfull? Det lurer jeg på og det er noe av det som irriterer meg mest med sosialistene. At man skal straffes om man lykkes i dette landet. Lykkes du så skal resten prøve å rive deg ned ved å grafse til seg mest mulig av dine midler. Det er en skam og en misunnelse uten sidestykke - personlig så blir jeg kvalm av en slik holdning.

Til informasjon så må også lavtlønnede betale skatt ...

 

De betaler mye mindre skatt enn de med stor formue.

Lenke til kommentar

Hadde jeg blitt like mye sjikanert og rakket ned på av sosialistene hadde jeg tatt kofferten min og dratt lenge før dette. Fatter ikke at det er mulig at de, etter å ha dobbelt- og trippeltbeskattet folk i årevis, kan behandle dem slik. Det er på grunn av Hagen og andre at det finnes noen få, store bedrifter igjen i Norge, som sosialistene ikke har fått klørne i. Han har ikke noe ansvar for å bli igjen her og fø på resten av befolkningen.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man straffes for å være suksessfull? Det lurer jeg på og det er noe av det som irriterer meg mest med sosialistene. At man skal straffes om man lykkes i dette landet. Lykkes du så skal resten prøve å rive deg ned ved å grafse til seg mest mulig av dine midler. Det er en skam og en misunnelse uten sidestykke - personlig så blir jeg kvalm av en slik holdning.

Til informasjon så må også lavtlønnede betale skatt ...

 

En av de tingene som er veldig urettferdig er at de med lav lønn hele tiden presses opp i en høyere skattekategori på grunn av inflasjon, mens den egentlige lønnen de har hele tiden går ned. Det har vært tilfelle de siste 9 årene. Altså lavere lønn for folk flest samtidig som skattene går opp. Det er veldig få som har gått opp i lønn. Om de tror det, lurer de nok i de fleste tilfellene seg selv. De som har greid å holde følge med inflasjonen har fått en lønnsøkning på mellom 2-3X etter 2000.

 

De rike som har store verdier greier å unngå dette gjennom at eiendommene, aksjene, utbyttene, osv, vokser i takt med inflasjonen. Det systemet vi har er derfor mer urettferdig for vanlige folk enn det er for de superrike. Formuene til de fleste rike er kjempestore nå sammenlignet med for 9 år siden og det er fordi det har vært høy inflasjon.

Endret av festen
Lenke til kommentar
Det kan jo være verdt å merke seg at hvis ingen forstår deg kan det være minst to mulige årsaker til det... ;)

 

Dette handler ikke om å forstå meg. Men om å forstå diktet til Martin Niemøller, og hvordan det også kan brukes i denne saken.

Det kan selvsagt brukes, men ikke på noen fornuftig måte.

 

Det riktige var vel å si at det i høyeeste grad er relevant i denne saken også, og det har da også alt med fornuft å gjøre.

Men i det sosialistiske "helvete" som jo Norge er blitt, hvor misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften, så er de fleste så besatt av misunnelse og hat til dem som har mer enn dem selv, og da spesielt de "rike" at de er blokkert fra å forstå hva dette diktet egentlig handler om. Og det handler ikke om å beskrive hvor maktesløse folk følte seg.

 

Så det kan brukes, og på en fornuftig måte. Spørsmålet er heller om folk flest er smarte nok til å forstå det.

Lenke til kommentar
Jeg forholder meg stille og rolig når sytere med 20 mill. i inntekt i 2006, 7 mill. i inntekt i 2007 og en formue på 30 mill. betaler 3,7 mill. i skatt.

Se der ja. La oss ignorere saksargumentene, og gå rett på person. Den beste måten å slippe unna når man ikke har noen saklige argumenter.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man straffes for å være suksessfull?

A/S Norge er et spleiselag der det forventes at alle skatter etter evne. Å kalle det "straff" er totalt misvisende.

 

Hvis A/S Norge er et spleiselag så burde jeg ha mer å si i forhold til hvordan pengene skal brukes også. Om de skal kastes i do, eller om de skal investeres i noe som har betydning for Norges fremtid. Så lenge sosialistene fortsetter å gi pengene til rike diktatore i utlandet, så skal de være JÆVLIG forsiktige med å uttale seg om Hagen og andres oppførsel. Det henger bare ikke på greip. Når man i tillegg har et skatte- og avgiftsnivå på rundt 70% her i landet, så er det vel for pokker ikke rart at noen av de som har muligheten til å flytte, faktisk gjør det. Det er ingen som gidder å gi fra seg mer av pengene sine enn de må, med mindre de heter Bill Gates og får gjøre det frivillig.

Lenke til kommentar
A/S Norge er et spleiselag der det forventes at alle skatter etter evne.

Så det er bedre at pengene brukes til å betale skatt enn at de brukes til å investere i nye arbeidsplasser? Bare fordi man skal tenke ideologi fremfor realistisk politikk?

 

I en annen tråd beskyldte du Frp for mangel på konsekvenstenkning. Da er det jo litt morsomt å se hvor lite du ser konsekvensen av dine egne argumenter...

Lenke til kommentar
Du og jeg blir også dobbel- og trippel beskatter. Egentlig er det vel vanskelig å lage et vanntett system der penger bare blir beskattet én gang? :hmm:

 

Wow, fjern formueskatten.

 

Noen tenker virkelig ikke langt.

 

Det hindrer ikke dobbeltbeskatning. (og man kan undre seg over hvorfor det er så viktig, mange masser om dobbeltbeskatning, men jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være noen prinsipiell grunn til å ikke ha det)

 

AtW

 

Hvorfor skal man straffes for å være suksessfull?

A/S Norge er et spleiselag der det forventes at alle skatter etter evne. Å kalle det "straff" er totalt misvisende.

 

Hvis A/S Norge er et spleiselag så burde jeg ha mer å si i forhold til hvordan pengene skal brukes også.

Hvordan foreslår du at du skal ha mer å si? Skal din stemme telle dobbelt i valg? Noe annet?

 

AtW

 

A/S Norge er et spleiselag der det forventes at alle skatter etter evne.

Så det er bedre at pengene brukes til å betale skatt enn at de brukes til å investere i nye arbeidsplasser? Bare fordi man skal tenke ideologi fremfor realistisk politikk?

 

I en annen tråd beskyldte du Frp for mangel på konsekvenstenkning. Da er det jo litt morsomt å se hvor lite du ser konsekvensen av dine egne argumenter...

 

Det er ikke de to eneste alternativene. Bedriftseiere har presumptivt så mange ansatte det krever å maksimere inntjeningen deres. Om bedriftseire skattes lavere, så betyr det ikke dermed at de ansetter flere.

 

AtW

 

Ja, det er interessant å se hvordan sosialistene mangler evnen til å se hvordan overbeskatning fører til at store selskaper flagger ut, noe som fører til at mange mister jobbene sine ...

 

Føler du norge har et utpreget stort problem med amnge på arbeidsplasser etter mange år med sosialdemokrati? om ikke, hva tror du er grunnen?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis A/S Norge er et spleiselag så burde jeg ha mer å si i forhold til hvordan pengene skal brukes også.

Som AtW skriver, du har like stor rettighet til å bestemme over spleiselaget som alle andre.

 

Hvorfor skal man straffes for å være suksessfull? Det lurer jeg på og det er noe av det som irriterer meg mest med sosialistene. At man skal straffes om man lykkes i dette landet.

Hvordan straffes man? JA, rike folk betaler mer i skatt enn fattige, men de sitter jo igjen med mer enn de fattige. Om du var med på farmen, og ukens oppdrag var å bære hundre store steiner over gårdsplassen og dere var 5 som skulle gjøre det. HAdde du da tatt dine 20 steiner, bært de over på 1 time og så gått inn og lest bok resten av dagen, eller hadde du tatt litt mer enn hva din andel matematisk sett tilsvarer fordi de fire andre var 60 år gamle damer?

 

Ja, det er interessant å se hvordan sosialistene mangler evnen til å se hvordan overbeskatning fører til at store selskaper flagger ut, noe som fører til at mange mister jobbene sine ...

Hvorfor har vi da lavere arbeidsledighet enn de fleste andre land?

 

Nei jeg synes Hagen er en patetisk taper, se på Trond Mohn, han finansierer fotballbaner over hele hordaland og betaler skatt med den største glede. Hvorfor kan ikke Rimi-Hagen gjøre det samme? Fordi han ikke har råd? neppe..

Lenke til kommentar
Hvis A/S Norge er et spleiselag så burde jeg ha mer å si i forhold til hvordan pengene skal brukes også.

Som AtW skriver, du har like stor rettighet til å bestemme over spleiselaget som alle andre.

 

Hvorfor skal man straffes for å være suksessfull? Det lurer jeg på og det er noe av det som irriterer meg mest med sosialistene. At man skal straffes om man lykkes i dette landet.

Hvordan straffes man? JA, rike folk betaler mer i skatt enn fattige, men de sitter jo igjen med mer enn de fattige. Om du var med på farmen, og ukens oppdrag var å bære hundre store steiner over gårdsplassen og dere var 5 som skulle gjøre det. HAdde du da tatt dine 20 steiner, bært de over på 1 time og så gått inn og lest bok resten av dagen, eller hadde du tatt litt mer enn hva din andel matematisk sett tilsvarer fordi de fire andre var 60 år gamle damer?

 

Ja, det er interessant å se hvordan sosialistene mangler evnen til å se hvordan overbeskatning fører til at store selskaper flagger ut, noe som fører til at mange mister jobbene sine ...

Hvorfor har vi da lavere arbeidsledighet enn de fleste andre land?

 

Nei jeg synes Hagen er en patetisk taper, se på Trond Mohn, han finansierer fotballbaner over hele hordaland og betaler skatt med den største glede. Hvorfor kan ikke Rimi-Hagen gjøre det samme? Fordi han ikke har råd? neppe..

 

Når en sosialist sier at vi sitter i samme båt, vil han at DU skal ro.

Lenke til kommentar
PRinsipper er teite, har sjeldent til aldri ført noe godt med seg.

Snakker daglig med kunder på jobb som kjefter og gjør dagen min sur for 10 kroner. - Dette fordi de har vært for sene med å innfri kortene sine, så sier de, jeg veit det ikke er mye penger, men det er et prinsipp.

Jaja, man kan rettferdigjøre mye med "prinsipper". Gah.

 

Da kan du jo bare gi alle pengene dine til felleskassa med en eneste gang da, for pengene ender opp der til slutt. Og siden du synes prinsipper er teite, så synes jeg med at du burde gjøre det uten å mukke. Tviler på at du gjør det.

 

Hagens penger er skattet av flere ganger før, og det er for dumt at lykkejeger og folk som ikke løfter en finger skal få penger han har jobbet hardt for. Stein Erik Hagen har startet en kjede som har skapt flere tusen av arbeidsplasser, og de betaler skatt de som jobber der (med unntak av de som har frikort), og da blir det grådig av sosialister at de vil ha pengene hans.

Så det MÅ være et prinsipp å ikke betale 100% skatt. Javel, hva skal jeg svare? Ihvertfall det TEITESTE jeg har lest på lenge. Men du får gjerne argumentere på den måten, whatever floats your boat. "Siden jeg har masse prinsipper så må jeg være vrang, er ikke noe kult med toleranse og vennlighet ovenfor andre mennesker", det er deg det.

Lenke til kommentar

De fleste kapitalistene tror de har jobbet hardt om de kjøpte en eiendom, den dobler seg i pris og de så selger igjen. Det eneste som har jobbet for dem er den sosialistiske sentralbanken. Sentralbanken har aldri pumpet ut så mye kreditt som i Høyre sin storhetstid på 80 tallet. Den økonomiske politikken som ble ført frem til da, kan sammenlignes med å sulte en person til han nesten dør av sult og anoreksi (i 81 når rentene i USA var 21,5 %), og så gi han en cocktail av masse mat, trening og anabole steroider. (eller dereguleringer og billig kreditt). Noe av problemet i økonomien nå, er at pasienten har blitt enormt overvektig (dvs økonomien) nesten ikke lenger reagerer på stimuli. Gjelden har blitt for stor, og den som tror samme muligheter for å skape seg en formue nå, som fra 1982 når de fleste som har blitt rike alt hadde startet opp lever i en drømmeverden.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...