Gå til innhold

Stein Erik Hagen flagger ut - toppen av grådighet?


Hva mener du om Hagens utflagging?  

164 stemmer

  1. 1. Hva mener du om Hagens utflagging?

    • Grådig
      83
    • Ikke grådig
      81


Anbefalte innlegg

De fleste kapitalistene tror de har jobbet hardt om de kjøpte en eiendom, den dobler seg i pris og de så selger igjen. Det eneste som har jobbet for dem er den sosialistiske sentralbanken. Sentralbanken har aldri pumpet ut så mye kreditt som i Høyre sin storhetstid på 80 tallet.

Med den logikken er Zimbabwe verdens rikeste land. :roll:

 

Hvem er forresten disse kapitalistene? Meg? Jeg eier tross alt bolig, og fordi jeg har planlagt lenger en til neste månedslønn er det ganske gunstig. Sikkert så gunstig at en sosialist ville sett på det som urettferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste kapitalistene tror de har jobbet hardt om de kjøpte en eiendom, den dobler seg i pris og de så selger igjen. Det eneste som har jobbet for dem er den sosialistiske sentralbanken. Sentralbanken har aldri pumpet ut så mye kreditt som i Høyre sin storhetstid på 80 tallet.

Med den logikken er Zimbabwe verdens rikeste land. :roll:

 

Hvem er forresten disse kapitalistene? Meg? Jeg eier tross alt bolig, og fordi jeg har planlagt lenger en til neste månedslønn er det ganske gunstig. Sikkert så gunstig at en sosialist ville sett på det som urettferdig.

 

Disse kapitalistene jeg tenker mest på er de som forveksler det at de tjener penger store penger med at det er en dyktighet inne i bildet som skyldes at de har fortjent det ,mens det egentlig er andre prosesser som står bak.

 

Det jeg mener er at det forut for 80 tallet var bygd stor ineffektivitet inn i systemet og derfor et stort potensiale å ta ut. Det potensialt ble tatt ut og det førte til en stor omfordeling av verdier. Alt ble lagt til rette for at økonomien skulle gå bedre, problemet er at den type politikk der alt gjøres samtidig (lavere renter fra over 20 til nesten 0 %), deregulering, lavere skatter), når sin grense når effektene er tatt ut og det må gå den andre veien. Det som trengs nå er ikke mer høyrepolitikk, men heller at det går den andre veien. Det beste hadde vært en økonomisk politikk som kunne vært stabil over tid, men den er det ingen partier i Norge som står for. En slik periode som på 20 tallet (i USA) eller 80 og 90 tallet trenger heller ikke å komme så ofte. Det kan godt hende at det tar 30-40 år til neste gang det er en ny høyre-bølge. FRP kan love bort oljepengene til folk som "føler de har krav på noe", men jeg greier ikke å forestille meg at de svake politikerne i FRP skal greie å ha noen storhetsperiode i Norge. Denne debatten er bare typisk for svake politikere i FRP: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-20...hp?artid=576924

Endret av festen
Lenke til kommentar
Det som trengs nå er ikke mer høyrepolitikk, men heller at det går den andre veien. Det beste hadde vært en økonomisk politikk som kunne vært stabil over tid, men den er det ingen partier i Norge som står for.

Vi har vel flere dimensjoner å spille på en bare en? Man har mange muligheter som nokså upresist kalles Høyre-politikk. Skal vi gjeninnføre reguleringer er vil det være til fordel for de store som kan tilpasse seg og til hinder for de små.

Lenke til kommentar
Det er ikke de to eneste alternativene. Bedriftseiere har presumptivt så mange ansatte det krever å maksimere inntjeningen deres. Om bedriftseire skattes lavere, så betyr det ikke dermed at de ansetter flere.

De vil ha råd til å ansette flere når bedriften vokser.

 

 

De fleste kapitalistene tror de har jobbet hardt om de kjøpte en eiendom, den dobler seg i pris og de så selger igjen.

De fleste? Jøss. Har du noen konkrete tall å vise til her? Ellers, hva om de IKKE kjøpte denne eiendommen? Da hadde den kanskje ikke blitt bygget, og da hadde vi hatt færre boliger. Og hva gjør de med overskuddet? Kan det være at de gjør nye investeringer, for eksempel får bygget enda flere boliger og/eller skaper enda flere arbeidsplasser?

 

Nei, det kan selvsagt ikke være tilfelle, eller hva? Kapitalister kan da umulig gjøre nytte for seg!

Lenke til kommentar
Det er ikke de to eneste alternativene. Bedriftseiere har presumptivt så mange ansatte det krever å maksimere inntjeningen deres. Om bedriftseire skattes lavere, så betyr det ikke dermed at de ansetter flere.

De vil ha råd til å ansette flere når bedriften vokser.

 

 

De fleste kapitalistene tror de har jobbet hardt om de kjøpte en eiendom, den dobler seg i pris og de så selger igjen.

De fleste? Jøss. Har du noen konkrete tall å vise til her? Ellers, hva om de IKKE kjøpte denne eiendommen? Da hadde den kanskje ikke blitt bygget, og da hadde vi hatt færre boliger. Og hva gjør de med overskuddet? Kan det være at de gjør nye investeringer, for eksempel får bygget enda flere boliger og/eller skaper enda flere arbeidsplasser?

 

 

Alle deler egentlig på pengemengden. Så hvis noen greier å utvide den gjennom å spekulere og flytte papir for å gjøre seg selv rike skapes det ingen verdier, men omfordeler verdier fra det som alt finnes, en form for avansert tyveri fra fellesskapet. Pengepolitikken i landet fører til at enorme summer puttes inn i en pyramide (og skaper en omfordeling av verdier) fremfor at penger investeres i noe levende og dynamisk som kunne gitt verdiskapning for landet. Noen prøver også å skylde det på formueskatten (på eiendom brukes ligningsverdien), og det gjør det attraktivt sammenlignet med banksparing i forhold til skatt. Problemet er ikke formueskatten, men pengepolitikken.

Endret av festen
Lenke til kommentar
Det som trengs nå er ikke mer høyrepolitikk, men heller at det går den andre veien. Det beste hadde vært en økonomisk politikk som kunne vært stabil over tid, men den er det ingen partier i Norge som står for.

Vi har vel flere dimensjoner å spille på en bare en? Man har mange muligheter som nokså upresist kalles Høyre-politikk. Skal vi gjeninnføre reguleringer er vil det være til fordel for de store som kan tilpasse seg og til hinder for de små.

 

den råeste dereguleringen hadde vært om det ble tillatt i Norge med slavelønninger til arbeidskraft fra utlandet, i Norge, samtidig som oljefondet ble brukt heftig og vi levde som konger. Mitt inntrykk er at store deler av de reguleringene som har blitt fjernet etter 82 bare har ført til konsekvenser som på lang sikt egentlig er negative for økonomien i Norge, dersom vi skal ha noe å leve av etter oljen (servicenæringer kan ikke drive Norge etter det er slutt på Olje) .

Endret av festen
Lenke til kommentar
Det som forundrer meg mest er hvorfor alle som er i mot Hagen og andre som har gjort det bra ikke gjør det det samme selv? Bruk tiden deres til å skape noe heller enn å sitte her å klage fordi dere føler at han (og andre) ikke ikke gir dere nok tilbake! ;)

 

Jeg tror kanskje det er mange som gjør det samme selv og allikevel er opptatt av urettferdigheten i systemet. Det er også en av grunnene til at mange rike velger å donere bort hele formuen isteden for å unngå mest mulig skatt og også overføre mest mulig til sine etterkommere.

Endret av festen
Lenke til kommentar
Det som forundrer meg mest er hvorfor alle som er i mot Hagen og andre som har gjort det bra ikke gjør det det samme selv? Bruk tiden deres til å skape noe heller enn å sitte her å klage fordi dere føler at han (og andre) ikke ikke gir dere nok tilbake! ;)

Alle som "er imot hagen" er ikke imot det hagen har gjort, men det han kommer til å gjøre, nemlig melde seg ut av fellesskapets innbetalingspott og overlater mer av arbeidet til oss vanlige folk.

Lenke til kommentar
Det som forundrer meg mest er hvorfor alle som er i mot Hagen og andre som har gjort det bra ikke gjør det det samme selv? Bruk tiden deres til å skape noe heller enn å sitte her å klage fordi dere føler at han (og andre) ikke ikke gir dere nok tilbake! ;)

Alle som "er imot hagen" er ikke imot det hagen har gjort, men det han kommer til å gjøre, nemlig melde seg ut av fellesskapets innbetalingspott og overlater mer av arbeidet til oss vanlige folk.

 

Personlig bryr jeg meg katta om hvorvidt Rimi-Hagen blir i Norge eller flytter til Langtvekkistan. Det jeg først og fremst har reagert på i denne saken her er hvordan Hagen, en av Norges absolutt rikeste og mest ressurssterke personer, forsøker og framstille seg selv som et offer. For å parafrasere prinsesse Ragnhild: Han har nok hatt litt dårlige rådgivere.

Lenke til kommentar
Det som forundrer meg mest er hvorfor alle som er i mot Hagen og andre som har gjort det bra ikke gjør det det samme selv? Bruk tiden deres til å skape noe heller enn å sitte her å klage fordi dere føler at han (og andre) ikke ikke gir dere nok tilbake! ;)

 

Jeg tror kanskje det er mange som gjør det samme selv og allikevel er opptatt av urettferdigheten i systemet. Det er også en av grunnene til at mange rike velger å donere bort hele formuen isteden for å unngå mest mulig skatt og også overføre mest mulig til sine etterkommere.

 

Det er vel ikke sikkert at det er for sent for Hagen heller da, og han har også gitt penger til gode formål allerede.

 

Men det blir jo helt galskap om verdens rikeste samfunn, pga. skatter og avgifter, samtidig er avhengig av personlige bidrag fra de som allerede bidrar mest til statskassen?

 

Leste et innlegg i VG i dag under "Bevilgninger til kreftsaken" i Si Det. I Norge har vi 3 PET skannere hvorav én er donert fra en privatperson... I Sverige har de 20? Alle vet vel hvordan Sveriges økonomi er i forhold til vår?

 

Men munnbind har vi nå heldigvis mange av, i frykt for den latterlige svineinfluensaen.... Foreslår at vi bruker de på politikerene i den pågående valgkampen.

 

I Sverige har de også mat på skolene, vann i bassengene, vei og jernbane og jeg vet ikke hva som faktisk fungerer, til tross for en mye dårligere økonomi...

 

Tipper at Hagen hadde blitt om skattepengene hans ble brukt til noe fornuftig.

 

I et annet innlegg i nevnte avis blir det nevnt at antall uføre unge mennesker har økt betraktelig til tross for at levealderen i Norge også stadig øker... Nå er det visst rundt 17.000,- pr. måned man belønnes med for ikke å bidra med noe som helst?

 

Synes det egentlig er snodig at ikke alle som tjener sine egne penger flytter ut jeg...

 

Anmeldte for noen uker siden en stjålet mobiltelefon hvor jeg ble slått ned i Oslo og fikk beskjed om det var hyggelig at jeg stakk innom, men saken kom nok til å bli henlagt.

 

Hadde jeg kunne tatt med både jobb og penger hadde jeg flyttet utenlands jeg også, for dette møkkalandet er fullstendig ødelagt!

Lenke til kommentar
Det som forundrer meg mest er hvorfor alle som er i mot Hagen og andre som har gjort det bra ikke gjør det det samme selv? Bruk tiden deres til å skape noe heller enn å sitte her å klage fordi dere føler at han (og andre) ikke ikke gir dere nok tilbake! ;)

 

Jeg tror kanskje det er mange som gjør det samme selv og allikevel er opptatt av urettferdigheten i systemet. Det er også en av grunnene til at mange rike velger å donere bort hele formuen isteden for å unngå mest mulig skatt og også overføre mest mulig til sine etterkommere.

 

Det er vel ikke sikkert at det er for sent for Hagen heller da, og han har også gitt penger til gode formål allerede.

 

Men det blir jo helt galskap om verdens rikeste samfunn, pga. skatter og avgifter, samtidig er avhengig av personlige bidrag fra de som allerede bidrar mest til statskassen?

 

Leste et innlegg i VG i dag under "Bevilgninger til kreftsaken" i Si Det. I Norge har vi 3 PET skannere hvorav én er donert fra en privatperson... I Sverige har de 20? Alle vet vel hvordan Sveriges økonomi er i forhold til vår?

 

Men munnbind har vi nå heldigvis mange av, i frykt for den latterlige svineinfluensaen.... Foreslår at vi bruker de på politikerene i den pågående valgkampen.

 

I Sverige har de også mat på skolene, vann i bassengene, vei og jernbane og jeg vet ikke hva som faktisk fungerer, til tross for en mye dårligere økonomi...

 

Tipper at Hagen hadde blitt om skattepengene hans ble brukt til noe fornuftig.

 

I et annet innlegg i nevnte avis blir det nevnt at antall uføre unge mennesker har økt betraktelig til tross for at levealderen i Norge også stadig øker... Nå er det visst rundt 17.000,- pr. måned man belønnes med for ikke å bidra med noe som helst?

 

Synes det egentlig er snodig at ikke alle som tjener sine egne penger flytter ut jeg...

 

Anmeldte for noen uker siden en stjålet mobiltelefon hvor jeg ble slått ned i Oslo og fikk beskjed om det var hyggelig at jeg stakk innom, men saken kom nok til å bli henlagt.

 

Hadde jeg kunne tatt med både jobb og penger hadde jeg flyttet utenlands jeg også, for dette møkkalandet er fullstendig ødelagt!

 

Landet er ødelagt av de prosessene som også for noen også har ført til en enorm rikdom. Derfor greier jeg ikke se på så stor beundring på de som bygde seg opp mens landet ble bygd ned. Slike gaver det er snakk om er fint når det er anonyme gaver, ellers oppfatter jeg det som jåleri :!:

Lenke til kommentar
Det som forundrer meg mest er hvorfor alle som er i mot Hagen og andre som har gjort det bra ikke gjør det det samme selv? Bruk tiden deres til å skape noe heller enn å sitte her å klage fordi dere føler at han (og andre) ikke ikke gir dere nok tilbake! ;)

Alle som "er imot hagen" er ikke imot det hagen har gjort, men det han kommer til å gjøre, nemlig melde seg ut av fellesskapets innbetalingspott og overlater mer av arbeidet til oss vanlige folk.

 

Personlig bryr jeg meg katta om hvorvidt Rimi-Hagen blir i Norge eller flytter til Langtvekkistan. Det jeg først og fremst har reagert på i denne saken her er hvordan Hagen, en av Norges absolutt rikeste og mest ressurssterke personer, forsøker og framstille seg selv som et offer. For å parafrasere prinsesse Ragnhild: Han har nok hatt litt dårlige rådgivere.

 

Bra svar!

Lenke til kommentar

Helt enig med Galiano. Jeg hadde flagga meg til helvete ut av Norge hvis jeg var Hagen - og det for lenge siden. Fyren har betalt mer skatt enn det noen av oss annsynligvis kommer til å gjøre, og at han omsider har fått nok, det er faen ikke rart. Han har jobba ræva av seg for pengene som han har tjent og han har gitt massevis av arbeidsplasser i Norge.

 

Det at han bidrar med så mange arbeidsplasser er i seg selv et bidrag til staten og bør nesten gi skattelette. Istedenfor blir han bøtlagt og skattlegges herifra og til helvete. De virkelige egoistene er de som beskylder Hagen for å være det; fyren bidrar og bidrar og så sitter primitive apemennesker på ræva og klager over at han nå ikke lenger bidrar nok. Jævla svin.

Lenke til kommentar
Det som forundrer meg mest er hvorfor alle som er i mot Hagen og andre som har gjort det bra ikke gjør det det samme selv? Bruk tiden deres til å skape noe heller enn å sitte her å klage fordi dere føler at han (og andre) ikke ikke gir dere nok tilbake! ;)

Alle som "er imot hagen" er ikke imot det hagen har gjort, men det han kommer til å gjøre, nemlig melde seg ut av fellesskapets innbetalingspott og overlater mer av arbeidet til oss vanlige folk.

 

Hagen er også en vanlig fyr.

Lenke til kommentar
Tragisk at dere som synes det er grådig at Hagen flytter, sitter her og vil ha en bit av pengene hans.

 

Han har skapt mange arbeidsplasser - så og si alle som jobber der betaler skatt.

Han har stor suksess - burde han straffes for det?

 

Tror du det har blitt solgt noe mer mat eller blitt fler arbeidsplasser innen mat i Norge fordi vi har hatt hagen?

Det tviler jeg sterkt på. Se heller til vestlandet og de som faktisk greier å eksportere Norske møbler.

Lenke til kommentar
Det som forundrer meg mest er hvorfor alle som er i mot Hagen og andre som har gjort det bra ikke gjør det det samme selv? Bruk tiden deres til å skape noe heller enn å sitte her å klage fordi dere føler at han (og andre) ikke ikke gir dere nok tilbake! ;)

Alle som "er imot hagen" er ikke imot det hagen har gjort, men det han kommer til å gjøre, nemlig melde seg ut av fellesskapets innbetalingspott og overlater mer av arbeidet til oss vanlige folk.

 

Hagen er også en vanlig fyr.

Det er han ikke. Hadde han vært en vanlig fyr så hadde han ikke flyttet formuen til et annet land om han mente skattene var for høye. Han hadde brukt stemmeretten sin, sånn som alle andre.

Lenke til kommentar
Tragisk at dere som synes det er grådig at Hagen flytter, sitter her og vil ha en bit av pengene hans.

 

Han har skapt mange arbeidsplasser - så og si alle som jobber der betaler skatt.

Han har stor suksess - burde han straffes for det?

 

Tror du det har blitt solgt noe mer mat eller blitt fler arbeidsplasser innen mat i Norge fordi vi har hatt hagen?

Det tviler jeg sterkt på. Se heller til vestlandet og de som faktisk greier å eksportere Norske møbler.

 

HAHAHAHAHA.

 

Så det finnes INGEN Rimi butikker i nærområdet ditt?

 

Jeg lo, men vet om jeg skal fortsette å le eller å begynne å gråte.

 

Det som forundrer meg mest er hvorfor alle som er i mot Hagen og andre som har gjort det bra ikke gjør det det samme selv? Bruk tiden deres til å skape noe heller enn å sitte her å klage fordi dere føler at han (og andre) ikke ikke gir dere nok tilbake! ;)

Alle som "er imot hagen" er ikke imot det hagen har gjort, men det han kommer til å gjøre, nemlig melde seg ut av fellesskapets innbetalingspott og overlater mer av arbeidet til oss vanlige folk.

 

Hagen er også en vanlig fyr.

Det er han ikke. Hadde han vært en vanlig fyr så hadde han ikke flyttet formuen til et annet land om han mente skattene var for høye. Han hadde brukt stemmeretten sin, sånn som alle andre.

 

Så han er ikke menneske? Er det kanskje han som er supermann, spiderman eller batman?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...