Gå til innhold

Stein Erik Hagen flagger ut - toppen av grådighet?


Hva mener du om Hagens utflagging?  

164 stemmer

  1. 1. Hva mener du om Hagens utflagging?

    • Grådig
      83
    • Ikke grådig
      81


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner utmerket godt hva du mener, men:

 

Niemöllers dikt beskriver maktesløshet og ansvarsfraskrivelse blant vanlige folk som levde i Nazityskland.

 

Rimi-Hagen og andre rikinger står ikke i fare for å bli kasta i fengsel og/eller undertrykt pga. hvem de er. De slemme sosialiststalinistene i regjeringa har heller ikke planer eller ønsker om å så splittelse og hat i folket. De bare kritiserer sine politiske meningsmotstandere, som er noe helt annet.

 

Du er noe ekstrem i din argumentasjon.

Endret av Thend
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner utmerket godt hva du mener, men:

 

Niemöllers dikt beskriver maktesløshet og ansvarsfraskrivelse blant vanlige folk som levde i Nazityskland.

 

Rimi-Hagen og andre rikinger står ikke i fare for å bli kasta i fengsel og/eller undertrykt pga. hvem de er. De slemme sosialiststalinistene i regjeringa har heller ikke planer eller ønsker om å så splittelse og hat i folket. De bare kritiserer sine politiske meningsmotstandere, som er noe helt annet.

 

Du er noe ekstrem i din argumentasjon.

 

 

Etter det jeg kan se her så forstår du ikke diktet og heller ikke hva jeg mener.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Du er født i 94.

 

nei, unnskyld, det var flåsete sagt.

 

Da kan du kanskje gi meg 'sannheta' i forhold til dikttolkning, da?

 

 

Jeg er ikke født i 94.

Og jeg gidder ikke forklare dette for deg, for selv om jeg skulle gjøre det så ville du likevel ikke forstå.

Du får heller tenke litt over det selv så kanskje du kommer frem til det riktige.

Lenke til kommentar
Det kan jo være verdt å merke seg at hvis ingen forstår deg kan det være minst to mulige årsaker til det... ;)

 

Dette handler ikke om å forstå meg. Men om å forstå diktet til Martin Niemøller, og hvordan det også kan brukes i denne saken.

Det kan selvsagt brukes, men ikke på noen fornuftig måte.

Lenke til kommentar

Haha, han har jo spenn nok til å leve med maksimum levestandard, han kan rett og slett ikke få det bedre enn han har det, likevel føler han at han ikke kan skatte på pengene, det er jo litt gøy da gutta. Han taper jo i praksis ingenting for seg selv ved å skatte, han har jo råd til hva som helst uansett.

 

Derfor er det toppen av grådighet, han merker jo ingenting til skatten utenom noen tall på et ark.

Lenke til kommentar

PRinsipper er teite, har sjeldent til aldri ført noe godt med seg.

Snakker daglig med kunder på jobb som kjefter og gjør dagen min sur for 10 kroner. - Dette fordi de har vært for sene med å innfri kortene sine, så sier de, jeg veit det ikke er mye penger, men det er et prinsipp.

Jaja, man kan rettferdigjøre mye med "prinsipper". Gah.

Lenke til kommentar
Haha, han har jo spenn nok til å leve med maksimum levestandard, han kan rett og slett ikke få det bedre enn han har det, likevel føler han at han ikke kan skatte på pengene

Det er feil. Han har ingen problemer med å betale skatt. Det er formueskatten som er problemet. Da skatter man mange ganger av samme pengesum.

 

Derfor er det toppen av grådighet

Ja, det er toppen av grådighet når man må kutte stillinger på grunn av for høy skatt. Virkelig.

Lenke til kommentar
Ja, det er toppen av grådighet når man må kutte stillinger på grunn av for høy skatt. Virkelig.

 

 

 

Eller hvis bedriften rett og slett kutter stillinger fordi de da kan tjene litt mer. Av den grunnen er det mange som kutter stillinger når det er resesjon, fordi det da er mer politisk korrekt å kunne kvitte seg med daukjøttet. Det er vel det som er vanlig. Eller at de tok ut for mye utbytte mens det gikk godt eller ikke var utbytteskatt og derfor har for lite kontanter når det går dårlig. :thumbup:

Endret av festen
Lenke til kommentar
PRinsipper er teite, har sjeldent til aldri ført noe godt med seg.

Snakker daglig med kunder på jobb som kjefter og gjør dagen min sur for 10 kroner. - Dette fordi de har vært for sene med å innfri kortene sine, så sier de, jeg veit det ikke er mye penger, men det er et prinsipp.

Jaja, man kan rettferdigjøre mye med "prinsipper". Gah.

 

Da kan du jo bare gi alle pengene dine til felleskassa med en eneste gang da, for pengene ender opp der til slutt. Og siden du synes prinsipper er teite, så synes jeg med at du burde gjøre det uten å mukke. Tviler på at du gjør det.

 

Hagens penger er skattet av flere ganger før, og det er for dumt at lykkejeger og folk som ikke løfter en finger skal få penger han har jobbet hardt for. Stein Erik Hagen har startet en kjede som har skapt flere tusen av arbeidsplasser, og de betaler skatt de som jobber der (med unntak av de som har frikort), og da blir det grådig av sosialister at de vil ha pengene hans.

Lenke til kommentar

Jeg ser høyre klager over oppslutningen og mimrer over sin storhet på 80 tallet nå.

 

De mangler så alt for mye, men fremfor alt må det få vært en lang periode med mer sosialistisk politikk, inflasjon og økte renter, slik at grunnlaget for en ny periode høyrepolitikk der det er både deregulering og produktivitetsvekst kan komme.

Lenke til kommentar
Det som skjer er at norske, vellykkede it-selskaper stille og rolig blir solgt, gjerne til utenlandske eiere. Dermed blir Norge et klient- og konsumentland når det gjelder kunnskapsindustri, sier han.

 

Han mener det er et paradoks at regjeringen lar dette skje når de stadig snakker om hvor viktig det er med norsk eierskap i norsk industri.

 

- Eierskapet bør også gjelde kunnskapsindustrien – som er fremtidenes industri, sier han.

 

http://www.dagensit.no/article1726799.ece

 

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...