Gå til innhold

Stein Erik Hagen flagger ut - toppen av grådighet?


Hva mener du om Hagens utflagging?  

164 stemmer

  1. 1. Hva mener du om Hagens utflagging?

    • Grådig
      83
    • Ikke grådig
      81


Anbefalte innlegg

Da har altså mangemilliardæren Stein Erik Hagen bestemt seg for å flytte til Sveits fordi han synes at han betaler for mye skatt. Er det bare jeg som synes dette er latterlig grådig? Mannen har verdier for mangfoldige milliarder, men har likevel ikke råd til å betale skatt til Norge?

 

 

- Tenk deg et land hvor du går ut etter en gruppe mennesker, som da skal legges for hat og skal tas. Hva galt har man gjort? Man har betalt mer skatt enn gjennomsnittsnordmannen, man gir bort mye til veldedighet og forskning og andre ting og man skaper masser av arbeidsplasser.

 

- Og for dette skal man bli en «persona non grata». Da er det bedre å reise til andre land i Europa hvor de står med åpne armer, og gjerne tar deg i mot.

Legges for hat og skal tas? Hva faen er det han snakker om? Han velter rundt i penger, har en helt vanvittig livsstil, og presterer å fremstille seg selv som en slags forfulgt minoritet. Man skulle tro han var en fattig jødeunge i 30-tallets Tyskland slik han sutrer.

 

[edit] Link til artikkel om dette i Aftenposten

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå gikk jo faktisk flere rødgrønne-politikere ut og sa noe slikt som at "de skulle ta" slike som Stein Erik Hagen. Egentlig synes jeg det hele er trist, og dette handler jo ikke om han må betale 10 eller 20 millioner i skatt, men en fornuftig politikk.

Det er irrelevant. Faktum er at han har alle muligheter til å leve et ekstremt priviligert liv i Norge, men flytter fordi han kan leve enda litt bedre i Sveits. Det synes jeg er patetisk av han.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Nei det er ikke irrelevant, opp til flere ganger har rødgrønne politikere gått hardt ut mot Hagen, og nå viser han vel at han ikke gidder mer.

Ikke kom her og tro at det er levestandaren det hele begrunnes med, for det vet vi alle sammen ikke er tilfellet.

Han sier selv at han drar pga. skattepolitikken. Ergo drar han pga. grådighet, enklere kan det ikke bli.

Lenke til kommentar

Så jeg er grådig om jeg bytter telefonabonnement til et billigere ett?

Og hvorfor skal Hagen bo i et land han ikke føler seg velkommen i? Har han noen forpliktelser ovenfor politikere som offentlig kaster dritt om han, eller folk som kaller ham grådig fordi de er misunnelige?

Lenke til kommentar
John Fredriksen gjorde det samme. Den som betaler mer skatt enn man strengt tatt er nødt til, er dum, som de sier. Har ikke så mye med grådighet å gjøre.

Det har alt med grådighet å gjøre, og Jon Fredriksen var like ille. Det er latterlig at man flytter for å spare penger når man har så vanvittig mye. Det er trist at de aller rikeste skal snike seg unna på denne måten når de fleste andre gjerne betaler en vesentlig høyere prosentandel av sin inntekt i skatt.

 

Så jeg er grådig om jeg bytter telefonabonnement til et billigere ett?

Nei, og det er en elendig sammenligning.

 

Har han noen forpliktelser ovenfor politikere som offentlig kaster dritt om han, eller folk som kaller ham grådig fordi de er misunnelige?

Han har ingen forpliktelser til politikerne. Men han er grådig når han forlater det landet som har gjort det mulig for han å bygge sin formue, bare for å dra inn litt ekstra cash. Jeg har aldri kritisert Hagen før dette, selv om det sikkert er en del å ta tak i, slik det ofte er. Dette har ingenting med misunnelse å gjøre.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
John Fredriksen gjorde det samme. Den som betaler mer skatt enn man strengt tatt er nødt til, er dum, som de sier. Har ikke så mye med grådighet å gjøre.

Det har alt med grådighet å gjøre, og Jon Fredriksen var like ille. Det er latterlig at man flytter for å spare penger når man har så vanvittig mye. Det er trist at de aller rikeste skal snike seg unna på denne måten når de fleste andre gjerne betaler en vesentlig høyere prosentandel av sin inntekt i skatt.

 

SKATTELISTEN FOR 2007

 

Stein Erik Hagen

 

INNTEKT - 8.454.622

 

SKATT - 10.042.360

 

Du får si ifra når du betaler mer i % da :)

Lenke til kommentar
SKATTELISTEN FOR 2007

 

Stein Erik Hagen

 

INNTEKT - 8.454.622

 

SKATT - 10.042.360

 

Du får si ifra når du betaler mer i % da

 

Jeg tror du bør lære deg hvordan skattesystemet fungerer for de med litt penger. Den inntekten som er oppgitt i skattelistene samsvarer svært sjeldent med deres faktiske inntekter eller formue.

 

 

Ok, nå skjønner jeg. Denne tråden er ene og alene et resultat av misunnelse.

Pinlig at du må ty til en slik åpenbar stråmann. Jeg har ingenting imot at folk gjør det bra. Det er ene og alene hans avgjørelse om å flagge ut som jeg har kritisert.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
SKATTELISTEN FOR 2007

 

Stein Erik Hagen

 

INNTEKT - 8.454.622

 

SKATT - 10.042.360

 

Du får si ifra når du betaler mer i % da :)

 

Du glemte å ta med formue:

 

FORMUE - 24.000.000.000 (tjuefire milliarder kroner).

 

Har du 24 milliarder kroner i formue er det bare rett og rimelig at du betaler en stor del for å finansiere goder alle har godt av. Alternativet er at noen /andre/ må betale det Hagen skal spare. Hvem er det?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være negativt å være grådig og egoistisk? Grådighet og egoisme er 100 % nødvendig for at hjulene i samfunnet skal gå rundt. Det er sunt og bra for økonomien.

Vennligst forklar og utdyp hvorfor grådighet og egoisme er en bra ting.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Du kritiserer så mye mer enn bare avgjørelesen til Hagen...

 

Jeg forlater tråden, har sett nok drittsnakk om gode forretningsmenn.

Nei, det kan jeg ikke se at jeg har gjort. En dyktig forretningmann er han uten tvil, min kritikk er utelukkende av hans grådige utflagging til Sveits. Helt greit at du ikke har noen flere argumenter å komme med for min del.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor han skal fø på halve Norge når alt han får tilbake for det er drittkasting i media av Norges ledere. Han har all rett til og takke for seg hvis han har lyst til det, han har jobbet hardt for pengene sine og vi har ingen rett til og bare komme og ta de fra ham bare fordi han har mer enn oss andre vanlige mennesker. Hadde nok gjort det samme tilslutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...