Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Hehe, altså ikke mange som har samme avatar som meg kan det tyde på. :D

 

Har ofte tenkt på å bytte, men synes det er så skummelt når folk bytter avatarer, man kjenner dem nesten ikke igjen. ><

 

Vel, hvis man klarer å fullføre serien, that is. :p

Jeg har faktisk ennå til gode å ikke fullføre en serie jeg har startet på, hehe. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@slimba: Det er noen serier som har noen episoder som skiller seg veldig ut. Og serier hvor hver episode fungerer kjempebra uten å ha sett hele serien, som f.eks Cowboy Bepop

Joda, men det blir som å si at et kapittel i en bok er bedre enn et annet kapittel i samme boka. Du får liksom servert en pakke. Man må liksom dømme det etter det helhetlige bildet. Skal man dele det opp mest mulig, er det ingen problemer med å hylle og slakte samme serie. "Verdens beste OG dårligste anime!"

Jeg har faktisk ennå til gode å ikke fullføre en serie jeg har startet på, hehe. :p

Jeg har svært mange. Også vanlige "ekte" serier, som Chuck, House, Scrubs, Boston Legal... Begynner på det, ser noen episoder, går lei.

 

Nei, takke meg til å lese manga. Mye enklere.

Lenke til kommentar

Hehe, tror jeg har VELDIG mye lettere for å bli revet med enn deg. Jeg har nemlig VELDIG lett for å bli revet med og føle med karakterene.

Slett ikke umulig. Jeg klarte ikke å interessere meg for karakterene i f. eks. Angel Beats og Guilty Crown. Begge har blitt publikumsfavoritter. Jeg har et veldig filosofisk syn på hvordan en slice of life serie skal være.

 

"A quintessential culmination of everything which is reality and what it should be"

 

Dette sagt med enklere ord er at handlingen skal være realistisk drevet, men at dramaet som utspiller seg skal være som tatt fra en idealverden.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

50 er kanskje litt mye, men 10 episoder synes jeg er greit, det ser jeg lett på en dag. Dog ser jeg alltid ferdig seriene jeg starter på så det er egentlig ikke en problemstilling som berører meg. ><

 

Jeg har svært mange. Også vanlige "ekte" serier, som Chuck, House, Scrubs, Boston Legal... Begynner på det, ser noen episoder, går lei.

 

Nei, takke meg til å lese manga. Mye enklere.

Det er første gang jeg har sett noen som mener det er enklere å lese manga enn å se en serie. o.o

 

For meg er det motsatt, jeg har vanskelig for å begynne på serier, og må se flere episoder for å bli interessert, er SVÆRT sjelden jeg er hektet på en serie fra episode 1. Kan vel egentlig si det slik at jeg starter med å være lei, og blir mer og mer interessert etter hvert som jeg ser på serien. Derfor jeg liker lange serier, da varer det jeg er interessert i lenger, og jeg trenger ikke bygge opp interesse for noe nytt på en stund. :p Jeg føler også at jeg må se mange episoder på en gang for å bygge opp stemningen og følelsen for serien. Så ser som oftest ca 10-15 episoder per dag når jeg ser en serie.

 

Jeg er for øvrig helt enig med deg i at man må se på serien som helhet, ikke hver enkelt episode. Alle serier har gode og dårlige episoder, kun hvis det blir for mange dårlige episoder at serien blir dårlig. En serie kan også ha nesten bare gode episoder, men være dårlig når man ser på den som helhet. :)

Lenke til kommentar

@Folk som mener man skal se 50 episoder før man bestemmer seg.

Edit: Psj, støtter ikke embed med tid?

Nei, det er en helt ok innstilling. Jeg klarte for eksempel ikke å fullføre Natsume Yuujinchou fordi jeg følte den ble for ensidig og ga opp etter cirka 10 episoder. Men selv om jeg da har lyst til å slakte serien, kan jeg egentlig ikke det, fordi de fleste andre som har fullført den synes at den er bra.

 

Det blir som å si at man har et korrekt inntrykk av One Piece etter de første 10 episodene. Den totale lengden er selvsagt mye lengre enn Clannad, men oppbygningen tar minst 10 episoder også her før den blir noe utenom det vanlige. Helst skal man være ferdig med Baratie Arc for å uttale seg.

 

Jeg har poengtert med at de første 10 episodene handler om Fuko, og at dette ikke er representativt for serien i det hele tatt. Om den hadde vært lik hele tiden, hadde jeg gått med på at den rett og slett ikke falt i smak, men dette skyldes faktisk dårlig tålmodighet og intet annet. :)

Lenke til kommentar

For deg som kun har sett starten, oppleves den som dårlig. Jeg som har fått et dypt forhold til Nagisa x Tomoya, klarer å se tilbake på og verdsette scenene av dem i disse episodene. Første episode har en stor symbolsk mening for resten av serien, ved å gi en kontrast for hvor langt de har kommet i livet fra å være såpass skjøre.

 

Ellers, gode scener:

 

 

Episode 2: Når Tomoya spiller basket i regnet foran den utmattede Nagisa, og ikke klarer å skyte pga hans skadede skulder som følge av å ha blitt slått av faren.

 

Generelt: Køddingen mellom Tomoyo og Sunohara, og practical jokes på Fuko er uerstattelig humor. :green:

 

 

Fuko-epsiodene handler egentlig bare om å gi et grunnlag for Tomoya og Nagisa til å bli kjent med hverandre. De har et felles gjøremål der de hjelper en annen, og dermed også hjelper sitt eget forhold. Greit at det er en forsiktig begynnelse, men den måtte ha vært sånn for at serien skulle bli naturlig. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...