Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde litt lyst på en litt lett serie/anime så begynte å se Minami-ke Okawari da jeg likte første sesong (Minami-ke) ganske godt. Ikke i nærheten av første sesong, og kan virke som om det er mye pga. muligens mindre budsjett.

 

Hovedproblemene er at det føles ut som om det er ingen finpuss og at tegningene er mye dårligere gjennomført enn i den første. F. eks så er det ofte ikke tegnet ansiktet på andre enn hovedpersonene om de er ute i public, det er bare svarte fjes. Det ser latterlig ut. Dette gjelder også for random personer som man kanskje bare ser en gang som snakker, så da er det bare en kjeft som åpner seg i et svart hode.

 

Tenkte kanskje dette var en tegnestil eller noe slikt, men det ser bare for dumt ut til at det kan stemme. Hvis det kun hadde vært for personer som aldri snakket f. eks så hadde jeg forstått det, men de svarte personene snakker også :|

 

Bevegelsene er også dårligere gjennomført og det hender flere ganger at f. eks det brukes igjen tegninger, som i at kanskje person A sitter ved en pult og snakket med person B, og så snakker deretter person A senere med person C og man ser at person A sitter -helt- likt selv om det er et annet tidspunkt. I tillegg så sitter person A rart med hendene, derfor jeg la merke til det..

 

Historiene er også hittil kjipere og jeg føler endringene de har gjort på karakterene er til det værre. Meh!

Eksempel på svarte tryner:

 

d3j8s.png

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Det gjør det, og er et stort irritasjonsmoment da det er ikke så rent sjeldent det skjer heller i enkelte av episodene. Men animeen har fortsatt en grei underholdningsverdi selv om det ikke føles ut som en god produksjon. Dropper den ikke, er ikke så ille :) Har allerede sett 7/13.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg sett Clannad og (dvs. første sesong). Utrolig god anime med herlige karakterer og glorious animasjon (bortsett fra øynene og ders pupiller, det ser tilbakestående ut). Dessverre vant ikke best girl, menmen. Ble endel bitchtears må jeg innrømme, veldig gripende historie mye grunnet fantastiske karakterer.

 

Also, relevant. Hurr.

 

Y6aF7.jpg

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Jeg foelger med for tiden paa Tower of God.

 

Maa bare applaudere for hvor gjennomfoert den er. Det er en manhwa men jeg haaper at dere tilgir meg for det. I tillegg til informasjonen du faar gjennom selve tegneserien, saa blogger forfatteren om serien, gir ekstra informasjon om hva slags verden serien er i, han chatter ogsaa med fans og svarer paa spm.

 

Det er utrolig mange hint i serien og symboler som har betydning senere i historien, for ikke aa snakke om en meget gripende historie. Anbefales paa det meste!

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen har fått med seg eller sett Sakamichi no Apollon, helt fantastisk serie, lenge siden jeg har sett noe som har limt meg til skjermen som denne!

 

Ikke det at serien er superunik eller noe slikt, men den blander en haug av allerede veldig gode elementer og gjør det til en fantastisk miks av musikk, romantikk, komedie og drama som bare må ses :)

Er nok ikke sikkert at denne typen serie vil falle i smak hos alle, men prøv ihvertfall, en ting som ihvertfall ikke skuffer er musikken:

 

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med Clannad After Story og. Ble genuint sliten pga. hvor trist den var mot slutten, god damn. Forøvrig likte jeg ikke vendingen helt på slutten, føltes ikke ut som noen happy ending uten å gå inn på detaljer (spoilers), føltes fortsatt ut som en trist ending.

 

Rett og slett et masterpiece.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, tror de hadde fått endel sure folk om det hadde endt når alt var på det værste ja :p Forøvrig hjalp det litt å se recap'en. Veit ikke om den følger med i alle releases men var med i releasen til Doki 1080p Flac i alle fall. Her forteller Tomoya hvordan han og Nagisa møttes til Ushio, og da føltes slutten litt mer ekte ut.

Lenke til kommentar

Jeg husker at jeg var helt satt ut i en uke etter å ha fullført Clannad ~After Story~. Den ytret en slik umulig godhet kombinert med det mest brutale scenarioet et menneske kan oppleve. To ekstreme kontraster, resonans med kraften til en tsunami skyllende over en. Hadde bare universet inneholdt likeledes folk med samme holdninger og godhet... :)

 

~ Store spoilere for de som ikke har sett serien!! ~

 

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...