Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Joda, men det er fordi jeg synes opplevelsen er bedre i anime. Animasjonene, fargene, stemmene, og ikke minst musikken du får i animeen synes jeg skaper en mye bedre opplevelse, og spenningen blir for meg mye høyere. Klarer ikke å få samme spenningen fra manga. Så hvis historien i animeen ikke spriker veldig fra den i mangaen, så foretrekker jeg animeen.

 

Siden jeg bare får spenningen en gang så må jeg velge mellom manga eller anime (med mindre jeg ser/leser den andre mye senere), og da faller valget som oftest på anime.

 

Kanskje jeg burde sagt det på en annen måte for å få meningen litt bedre frem. Mente egentlig at jeg ikke skjønner hvofor de gidder å se animeen i det hele tatt, når de allerede har lest mangaen. Og fra mitt synspunkt så ville jeg heller valgt animeen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et interessant synspunkt. Jeg har faktisk aldri tenkt på den måten. Altså at å lese mangaen kanskje er utslagsgivende for om jeg liker anime-adapsjonen. Kanskje det var det som gjorde at Bleach ble en såpass trøtt affære for meg etter Soul Society, når jeg fortsatte med mangaen heller. Eller at One Piece føles så veldig annerledes nå enn det den gjorde før i anime format...

 

Samtidig er mangaen så spennende akkurat nå, at det skal mye til før jeg bare dropper den og venter et år på at anime-utgaven tar den igjen. :p

Lenke til kommentar

Husker Umineko-serien var en anime som måtte sees før du leste mangaen eller spillene den var basert på. Jeg likte animeen da jeg først så den, men når jeg ser den etter å ha lest de andre tingene, ser jeg ikke annet enn feil og ting de burde gjort bedre. Ellers liker jeg ofte manga bedre enn anime, fordi det er et raskere tempo, så jeg finner fortere ut om det er en bra serie eller ikke. Dessuten er det jo noen mangaer, spesielt de hvor er det mange filosofiske betraktninger o.l, som er bedre å lese enn å høre.

Lenke til kommentar

Så ferdig Nisemonogatari i går, var vel, en litt mer spenstig opplevelse enn Bakemonogatari. Uansett likte jeg den godt. Tenkte bare å nevne at vi kommer nok til å se mer fra monogatari-serien for de som ikke har fått det med seg: Anime of All of NisiOisin's Monogatari Novels 'Officially' Green-Lit (inb4 old)

 

Klippet også sammen et full-size bilde av Karen Araragi fra HorribleSubs sin release av Nisemonogatari i 1080p (sannsynligvis upscale fra 1440x900 eller 1600x900). Elsker tegningene i både Bake- og Nisemonogatari! :---D Bilde ligger i spoiler pga. det er stort.

 

 

 

eYVSg.jpg

 

 

 

Her er også et par screenshots fra en annen scene, funker fjell som wallpapers :>

Senjogahara - Koyomi

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Deilig med litt mer voksne serier av typen Bakemonogatari. Jeg har blandete følelser for Nisemonogatari - på et nivå er jeg glad de turte å gjøre noe nytt, mens samtidig synes jeg plottet ble litt for intetsigende etter hvert.

 

Såvidt jeg har hørt gjenstår derimot det beste av serien. ;)

Lenke til kommentar

Selv om det er noen ting som er irriterende i Nisemonogatari uten å gå inn på detaljer, så bryr jeg meg egentlig ikke så veldig om det da underholdningsverdien for meg er uansett veldig høy smile.png

Og det gjenstår bare å se om de neste delene blir bedre. Håper det fortsetter litt mer i samme stil som Bakemonogatari da jeg ikke følte historien var like godt gjennomført i Nisemonogatari. Men nok om det, dette er ikke tråden for reviews heller tongue.png

Litt usikker på hva jeg skal se neste. Merker jeg har lyst å se noe annet fra SHAFT etter Bake- og Nisemonogatari.

Endret av Occi
Lenke til kommentar
Litt usikker på hva jeg skal se neste. Merker jeg har lyst å se noe annet fra SHAFT etter Bake- og Nisemonogatari, men har ingen animeer på listen min som er fra de.

Slik jeg ser det er Ef den eneste serien fra SHAFT som er på nivå med Bakemonogatari. Ellers ville jeg trolig rangert Sayounara Zetsubou Sensei over Nisemonogatari, fordi den trolig er det mest kreative jeg har sett noensinne. :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...