Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Ef prologen er en 3-4 minutt visning av scener fra 1. sesong.

Stund siden jeg så den, så husker ikke 100% hva den inneholdt, men mener å huske at det bare var klippet ut noen scener fra 1. sesong angående historien.

 

Om du er usikker på animasjonen eller lignende, så kan du se den, men om du skal se serien uansett, så ville jeg hoppet over den, og begynt direkte på sesong 1. Du mister ikke noe av å ikke se den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har enda ikke droppet en serie jeg har begynt å se på, ser alltid ferdig sesongen om jeg først har begynt om ikke annet. Om den blir anbefalt så kan den nok ikke være så dårlig, samt første sesongen om man kan kalle den det - er ikke på mer enn 12 episoder á 24min :)

 

Begynte å se på Suzumiya Haruhi no Yuuutsu pga. jeg har ikke fått rotet meg til å skaffe andre nevnte serier enda. Var ikke den jeg hadde tenkt å se først, men hittil (4 episoder) så er den ganske bra :)

Lenke til kommentar

Hehe, ja. :p Jeg snakker altså om serier som på et eller annet vis har endret moraler, verdier og innstillinger til livet generelt. Det er sikkert over 100 serier jeg har hygget meg igjennom, jeg også, men snakker vi nevneverdige minner er det nok avgrenset til de gyldne 20.

 

Agentspoons innflytelsesliste (delvis urangert)

  1. Clannad
  2. NANA
  3. Ghost in The Shell
  4. Black Lagoon
  5. Slam Dunk
  6. Eden of The East
  7. Death Note
  8. Planetes
  9. Dragon Ball
  10. Honey & Clover
  11. Darker than Black
  12. Bakemonogatari
  13. Detective Conan
  14. One Piece
  15. Bleach
  16. Macross Frontier
  17. Hajime no Ippo
  18. Great Teacher Onizuka
  19. Pokemon
  20. K-ON

Man legger fint merke til at det mangler mesterverk som Baccano, Code Geass, Monster, Neon Genesis Evangelion,Toradora etc. Det er fordi at mens de uten tvil har underholdt meg grenseløst, har de ikke nødvendigvis formet meg noe særlig - i hvert fall ikke i den grad at jeg har fått lyst til å bli som noen av karakterene. :)

 

Føler at jeg ikke kan si hva det er som gjør at disse skiller seg ut, uten å røpe noe av handlingen; men om det er enkeltserier folk lurer på kan jeg gjerne svare med en spoiler. ;)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Om du gir meg listen din, kan jeg plukke ut de som definitivt er verdt å se. Egentlig er det ikke såååå mange anime som virkelig tilføyer noe viktig til livet ditt. :p

Linket den litt tilbake i tråden her, men her er den i alle fall igjen.

 

Agentspoons innflytelsesliste (delvis urangert)

 

 

  1. Clannad
  2. NANA
  3. Ghost in The Shell
  4. Black Lagoon
  5. Slam Dunk
  6. Eden of The East
  7. Death Note
  8. Planetes
  9. Dragon Ball
  10. Honey & Clover
  11. Darker than Black
  12. Bakemonogatari
  13. Detective Conan
  14. One Piece
  15. Bleach
  16. Macross Frontier
  17. Hajime no Ippo
  18. Great Teacher Onizuka
  19. Pokemon
  20. K-ON

 

 

Har ikke sett en eneste episode med Dragonball, men ser jo veldig tørt ut og er hatet av mange innen animemiljøet virker det som. Hvorfor er det på din toppliste?

 

Og K-On! er greit liksom, men følte ikke det var noe mer enn det :p Jeg forventet at karakterene ville vokse mer men etter at de hadde lært noe så gjorde de de samme idiotiske tingene rett etterpå :| Morsomme/fine var de dog :f

 

Selv har jeg ikke sett så mange, men føler som om jeg har truffet ganske godt med valgene mine hittil uansett. Men top 3 er vel Death Note, Bakemonogatari og Elfen Lied.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Dragon Ball er der av den ene grunn at den alene kunne trumfe Pokemon som barndomsserie. Selv om jeg selvsagt ikke ville hatt noe interesse for den i dag, var jeg blodfan i en lang årrekke av livet mitt. K-ON! er på samme vis en retur til barndommen. Litt som at Robert Langdon har på seg et MikkeMus armbåndsur i Dan Brown sine bøker for å minne seg på å ikke ta verden så høytidelig, representerer K-ON på en måte Hakuna Matata, karpe diem og alt på likt. Den er blant de mest ekte godfølte seriene.

Lenke til kommentar

Jeg synes martial arts-action ala Dragonball er langt kulere enn en gjeng tenåringer som bruker dyr til å slåss for seg. Dessverre er Dragonball, i det minste fra Z-serien fremover, helt ødelagt av uthaling og fillere i inntjeningens navn. Det kunne vært en suveren serie om man fulgte mangaen hele veien.

Lenke til kommentar

Dragon Ball er martial arts action? Spartapus, se de nye Birdy seriene eller Casshern Sins, det er samme typen over the top supermennesker som slåss, men animasjonen er såpass mye bedre at det blir helt feil å sammenlikne dem. Om du vil ha litt mer tonet ned, men enda bra animert hand to hand slåssing er Kurenai og Seirei no Moribito begge veldig fine. Også en rekke chanbara titler som kan falle i smak. Stranger er en vanlig anbefaling fra min side.

Lenke til kommentar

Nevn de! :D

Uffda, det blir vanskelig. Min liste forteller meg at jeg har sett over 4000 episoder med anime, men bare 126 forskjellige i completed seksjonen. Så å nevne 150 blir vanskelig gitt. Kan selvfølgelig jukse litt og copy paste top 150 fra MAL. :p

 

Jeg ser du mente noe litt annerledes enn det jeg trodde du mente. Serier som har formet meg på en eller annen måte, hmmmm, den var vanskelig. Eneste jeg kan komme på nå er Pokémon. Muligens også D.Gray-Man til en viss grad. Og kanskje litt Clannad, siden Akio Furukawa er det nærmete eg kommer en rollemodell fra anime.

 

@Sekai-ichi: Har faktisk akkurat startet å se Casshern Sins. Fant den i intet mindre enn 1080p. :D Og Seirei no Moribito støttes.. ^^

 

Og hvem har vel ikke Azu-nyan som rollemodell. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...