Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Clannad tror jeg har den flotteste OSTen sånn overall. Den lager perfekt stemning i scenene. Etter det vil jeg framheve Detective Conan, Death Note og faktisk Bleach til en viss grad. :)

Enig der. Ikke sett Detective Conan, men enig i de andre. :) Enig i at Clannad OST er fin, men ikke at den er den beste. :p De intense scenene i Death Note gir meg fremdeles gåsehud (f.eks slutten av episode 2). Og med Bleach regner jeg med du mener slikt som dette?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som ikke klarer å like Bleach? Jeg har forsøkt gang på gang å se den animen men blir alltid fryktelig irritert over hvor forutsigbart alt er. For eksempel så kunne jeg nesten forutse alt som skjedde under 'Espada' perioden av animen. Man vet alltid hver som vinner og dør.. Det er ingen overraskelser.

Lenke til kommentar

@ Symmetrical: Jeg er cirka en million ganger mer begeistret for Bleach til og med Soul Society arc, enn det jeg er etter. Etter min mening burde enhver mangaka som har oppnådd såpass stor suksess, få lov til å avslutte serien på topp. Alle disse tullesesongene virker helt unaturlige i forhold seriens originale innhold.

 

Clannad tror jeg har den flotteste OSTen sånn overall. Den lager perfekt stemning i scenene. Etter det vil jeg framheve Detective Conan, Death Note og faktisk Bleach til en viss grad. :)

Enig der. Ikke sett Detective Conan, men enig i de andre. :) Enig i at Clannad OST er fin, men ikke at den er den beste. :p De intense scenene i Death Note gir meg fremdeles gåsehud (f.eks slutten av episode 2). Og med Bleach regner jeg med du mener slikt som dette?

 

 

Detective Conan er en gammel serie, og litt som at musikk var bedre i gamledager, så stemmer det også her. Tunge jazzdrevne sanger som tygger direkte på hjerteroten og legger seg på minne. :p

 

Jeg synes Clannad har så mange melodier som enten kan virke beroligende eller gjøre en trist scene helt uutholdelig. ^^' For eksempel i Miyazawa sin arc, der hun casually drikker te med den muntre stemningen, og så blir det helt for jævlig i hennes siste episode og slusene bare åpner seg, lol.

 

Ellers er jeg enig i de sangene du valgte! Vil i tillegg si at jeg elsker disse to:

 

 

Lenke til kommentar

Kan'ke noe for det. Bare digger Berserk animeèn. Hvorfor må det liksom være mer? Jeg er iaff mer enn tilfredstilt av serien. Kan tenke meg å lese mangaen, men det er ikke noe must. Annet en at jeg vil vite hva som skjer etter eklipsen. Har lest litt i wikien og sånt, og vet noe om bl.a femto, casca og guts.

 

 

 

Det som blir spennende å se er om filmene går forbi eklipsen. Jeg vil tro det, da det i trailer av film 2 (som finnes i berserk-film tråden her på forumet), alt er ganske langt inn i fortellingen.

 

*Fingers crosses*

 

Jeg synes nå Berserk-animen er en av de beste, spesielt blant anime rettet mot et voksent publikum, selv om mangaen har mer å by på. Det er tross alt ikke så mye å velge mellom når det kommer til anime med en mer kynisk og dystopisk atmosfære.

 

:hm:

Anbefaler virkelig å lese mangaen, kan ikke si det nok! Kan garantere at det ikke er bortkastet tid! Mangaen er 100 ganger bedre, mørkere, dypere (både storyen og karakterene), brutal og mer detaljert enn Anime'en.

Mangaen er også utrolig bra tegnet og detaljert på landskap og karakterer, rene kunstverket, skulle tru at Kentaro Miura bruker flere veker på en tegning (derav den lange ventetiden for et nytt chapter).

Misforstå ikke, jeg er veldig glad i anime'en mest fordi den fikk meg til å lese mangaen og har stemningsfull soundtrack (ikke når det kommer til OP sangen, den skulle vært "Forces" av Susumu Hirasawa).

 

Jeg hadde en slags fobi for manga før, men den forsvant så fort jeg satt meg ned med berserk, dere må ikke sammenligne Manga og bøker slik jeg gjorde, før jeg faktisk gav manga en sjanse!! :wee:

 

Når det kommer til de nye anime filmene synest jeg at cgi effektene gjør at det blir litt merkelige bevegelser på "folk", men det kan godt være at dette bare er en vanesak. Vet ikke hvor sensurert Anime'en er i forhold til mangaen, men tviler på at alt det brutale fra mangaen blir tatt med. vet ikke hvor tett anime'en følger opp mangaen, men det er sikkert noen detaljer, karakterer og fortellinger som er utelatt.

Synet også Gatts ser litt annerledes ut en i mangaen.

 

Sånn! Føler bare at jeg må si noe når folk nemner at de har sett Anime'en og likte den, men ikke har lest mangaen! Dere Kommer ikke til å angre :) (likte dere Anime'en, kommer dere til å elske Mangaen).

 

Legger til noen klipp fra mangaen (ikke noe spoiler), såkalt MMV

 

http://www.youtube.com/watch?v=y-Uvc2-JIFc&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=-PE22PP4lKw

 

Og til slutt, min favoritt!

 

http://www.youtube.com/watch?v=-pk3IBlxBaw

Lenke til kommentar

Syntes du ærlig talt at serien var noe spennende? Jeg klarte rett og slett bare ikke å fortsette på sesong 1 etter 7-8 episoder. Det var så grufullt intetsigende og sært. Skrekkfaktoren gikk aldri helt opp for meg heller. =/

Var det ment til meg eller Symmetrical? visst det var til Symmetrical, sorry for at jeg akkurat kom imellom! lol. Endret av Jaukim
Lenke til kommentar

For de som liker soundtracket i tidige Bleach episoder burde jeg peke ut komponisten Shiro Sagisu, og nevne at all musikken i Bleach var originalt komponert for film-adaptasjonen av Casshern, men enten han sev, eller film-direktøren mente det ikke var bra nok (Ikke bare det at det ikke kom med i filmen, de sangene var enda på soundtracket), så han solgte dem til Bleach, siden de ikke var eid av Warner. Når han virkelig prøver å matche mooden og blir inspirert er det noe helt annet. Anbefaler å være på utkikk etter navnet hans.

 

Angående emosjonell musikk og komponister, så er Michiru Oshima veldig flink. Hun lagde blant annet musikken i Xam'd, Ico, Twilight Princess, Le Chevalier D'Eon, en rekke av Gojira-filmene og nå driver hun med musikken i Buddha(!).

Lenke til kommentar

Jeg elsket Fullmetal Alchemist og har nå startet med Fullmetal Alchemist Brotherhood. Lover veldig godt, men jeg hater de for og ha bukt Yui's "Again" som intro. Går jo ikke ann å sple forbi introen. Må bare høre. Fenomenal låt! :(

Lenke til kommentar

Syntes du ærlig talt at serien var noe spennende? Jeg klarte rett og slett bare ikke å fortsette på sesong 1 etter 7-8 episoder. Det var så grufullt intetsigende og sært. Skrekkfaktoren gikk aldri helt opp for meg heller. =/

Var det ment til meg eller Symmetrical? visst det var til Symmetrical, sorry for at jeg akkurat kom imellom! lol.

Symmetrical. Altså When They Cry. :p

Lenke til kommentar

Syntes du ærlig talt at serien var noe spennende? Jeg klarte rett og slett bare ikke å fortsette på sesong 1 etter 7-8 episoder. Det var så grufullt intetsigende og sært. Skrekkfaktoren gikk aldri helt opp for meg heller. =/

 

Det er altså mange år siden jeg så den Animen. Tror jeg ble litt tent på det voldelige.. Neida xD.. Jeg liker psykologiske Animer som ofte kan være litt tungt for hodet derav blant annet Monster. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...