Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

For min del varierer det fra serie til serie. Noen ting liker jeg best å se i et kjør. Mens andre serier er mer gøy med pauser i mellom. Ofte komedier og serier det er vanskelig å følge med på, eller som poser mye man skal egentlig reflektere over er best med pauser. Mens en spenning serie, eller noe med mysterier og slikt hvor man bare må se hva som skjer videre ville jeg maraton-et.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, jeg forstår godt drivet deres med å se alt mulig kjappest mulig, men resultatet da er at dere er tomt for serier rimelig kjapt. Derfor jeg anbefaler å ta det over litt lengre tidsrom. Jeg så selv Code Geass-sesongene i løpet av to dager, og da var en kjempegod (og lang) serie ferdig på to dager fremfor, tja, en hel måned.

Lenke til kommentar

Kan anbefale dere å se anime over et lengre tidsrom, og ikke alle episodene på en gang.

 

Etter min mening så kan lange mellomrom mellom episoder resultere i at jeg mister lysten til å se den spesifikke Animen. Det er som å stoppe en film og se resten en uke senere. Dette fører ofte til at spenningen avtar dramatisk. Det er nok ikke enkelt å se en Anime med 100+ episoder på en gang men dersom man har muligheten til å se til et punkt hvor man er fornøyd - så er det perfekt.

Lenke til kommentar

(og lang) serie

Nå vel, fra mitt synspunkt så ser jeg ikke på Code Geass som en lang serie. Når du kommer opp i 100+ episoder, da har du en lang serie. Code Geass er heller ikke et godt eksempel på en serie d kan se over tid. Både den, og spesielt Death Note var serier hvor jeg satt på kanten av stolen med øynene klistret, og hver episode sluttet med så høyt spenningsnivå at jeg måtte vite hva som sjedde i neste episode.

 

Personlig er jeg uenig der.

Jeg liker heller å se flere episoder hver dag/alt på en gang om serien er kort, enn å drøye den utover en lengre periode.

 

Om jeg drøyer den, mister jeg på en måte den følelsen jeg hadde da jeg stoppet.

Om noe trist skjer, liker jeg heller å fortsette å se videre, da med den triste følelsen, enn å vente noen dager for å så fortsette.

Enig med deg.

 

En 100 episoders anime kan som regel sees på cirka 2 uker. Da ser man gjerne litt færre enn 7 episoder til dagen i begynnelsen, og litt flere i slutten etterhvert som spenningen stiger. :)

Ja det er ikke akkurat superraskt. Det raskeste jeg har sett er 440 episoder (Naruto + Shippuuden) på en måned. Var selvfølgelig noen dager inni der jeg ikke fikk sett noe.

Lenke til kommentar

Har litt lyst på en følsom serie av typen Clannad. Altså innenfor uskyldig, men ektefølt romanse. Ellers kan man ekskludere disse lignende seriene som allerede er sett:

- Air

- Kanon

- Angel Beats

- Toradora

- Kare Kano

- Honey & Clover

- NANA

- 5CM Per Second

- Ef

- Ano Hana

- Kimi ni Todoke

 

Hva er de beste utenom disse? Manga fungerer også (bortsett fra Pastel, Parallell, Ane Doki, Watashitachi no Shiawase na Jikan). :hmm:

Lenke til kommentar

Amagami SS glemte jeg bare å nevne. Jeg synes den ble litt overfladisk, med den samme oppbygningen i hver 4-episoders arc, ecchi som høydepunkt osv. Jeg vil helst ha noen med litt dybde. :) På tilsvarende vis blir Kimi no Nozomu no Eien litt FOR pågående med tanke på at den skulle være en romanse. Har ikke sett de andre, men hadde vært fint å få bekreftet om de tilfredsstiller disse ekstra poengene. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

I løpet av helgen så har jeg sett great teacher onizuka, en film som heter Toaru Hikuushi e no Tsuioku- http://www.animecrazy.net/toaru-hikuushi-e-no-tsuioku-movie/ som er en fin film :)) + en sesong av prison break. Driver nå på monster, er på episode 16. Begynte i går kveld, satt oppe så lenge at jeg kom en time forsent til tentamen. sitter ca. 4-5 timer gjennomsnitt om dagen, i helgene pleier jeg å sitte ganske mye, 25-30 timer.

 

når jeg begynner på en serie så ser jeg den ferdig uten noen pauser, jeg tar ikke pauser :)

Lenke til kommentar

Seriøst, hva er den beste slice of life serien jeg ikke har sett til nå? Sorry hvis jeg virker nedslående på forslag, men jeg er en kresen krakk som livnærer seg på det gode selskap kun. :D

 

Edit: Om det er noen tvil om smaken min, så er de jeg har sett rangert slik.

 

1. Clannad = Nana

2. Honey & Clover

3. Toradora

4. Kimi ni Todoke

5. Ef

6. Air

7. Ano Hana

8. Kare Kano

9. Kanon

10. 5CM Per Second

11. Angel Beats

12. Amagami SS

13. Kimi no Nozomu no Eien

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Hehe, betyr det at jeg har sett alt det beste som er å oppdrive? :( Alt på høyde med 5CM Per Second tar jeg imot med åpne armer. Hadde i hvert fall trodd det var en del kandidater på manga siden, fordi det her finnes mange flere "ukjente" juveler (ikke mange har f. eks. lest Pastel, som er kanskje en av verdens mest koselige serier, hehe :) ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...