Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Seriøst, hva er den beste slice of life serien jeg ikke har sett til nå? Sorry hvis jeg virker nedslående på forslag, men jeg er en kresen krakk som livnærer seg på det gode selskap kun. :D

Hehe, såpass har jeg forstått alerede, du er garantert mye mer kresen enn meg. :p Beklager at jeg ikke har så mange gode forslag å komme med, det er rett og slett fordi jeg har sett fryktelig lite slice of life/romance serier. Liker bedre serier hvor den uskyldige romansen er et positivt tillegg til serien, og ikke det hele serien dreier seg om. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp, noe i den duren. Eller for å nevne en favoritt som har høy stjerne i min bok, Ah! My Goddess. En del overnaturlige ting som skjer, men fokuset er godt rettet mot humor og romanse. Skikkelig Feel good serie. Blir glad hver gang jeg ser på den. :p

 

Første OP synes jeg er god indikasjon på at det er feel good.

 

 

 

Eureka Seven og D.N.Angel treffer også innen den kategorien.

 

On another note. Jeg har akkurat kommet up to date med Fairy Tail, og jeg skjønner virkelig hvorfor folk sier den er lik One Piece. Ekstremt like, men fokuserer også på litt forskjellige ting, så noen ting gjør den ene bedre enn den andre og andre ting er det motsatt igjen. Kjempebra serier begge to, scorer nokså likt hos meg, kanskje One Piece er hakket vassere.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Hiro Mashima (mangaka bak Fairy Tail) og Oda-sensei har blitt inspirert av Akira Toriyama (mangaka bak Dragon Ball). Førstnevnte har imotsetning til det mange tror, IKKE jobbet som assistent for Eiichiro Oda, men det er helt klart at han har trent på samme tegneteknikk i lang tid.

 

På historiebiten synes jeg at One Piece har et atskillig bredere univers, mens Fairy Tail handler mer om konsept. Begge har god underholdningsverdi, men det er ikke til å komme utenom hvem som er lillebror blant de to. :)

Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg mener med at de har litt forskjellig fokus. One Piece har en mer lineær historie hvor du følger Luffy og co på eventyr fra start til slutt, mens Fairy Tail ligner mer en samling historier om en gruppe Nakama med samme lidenskap. Og der One Piece haler ut hendelser over utallige episoder for å fremheve det så kan Fairy Tail ta seg frihet til å gå kjapt gjennom en story arc. Men skal sies at Fairy Tail har en del rørende scener den også.

 

Synes det er bra at de er litt forskjellige også. Noen ting liker jeg best med One Piece, mens andre ting liker jeg best med Fairy Tail.

 

Jeg la ikke merke til at tegnestilen er så lik, så den ekstreme likheten kan det ikke være. Nå gjør det meg ingenting om de er like så lenge det ser bra ut. Er jo grenser for hvor forskjellig en animeperson kan tegnes og fremdeles se ut som en animeperson.

Lenke til kommentar

hvem gidder å henge over skjermen og lese pdf? det er hvertfall lamt. skal det leses så leser du bok, det gjør hvert fall jeg og er sikker på at flere som gjør det.

 

kanskje bedre svar i morgen når de seriøse gutta har våkna :p

 

Syntes jeg var ganske seriøs. :hm:

 

Når jeg kjøper Manga/Anime så gjør jeg det via Outland i Oslo. De har et stort utvalg av Manga og Anime. Kan selvsagt kjøpe via nettet men pleier som oftest ikke det.

Lenke til kommentar

Er det på norsk?

 

Noen men de fleste er på Engelsk.

 

Gi meg en kilde som lovlig oversetter manga og anime like fort som vanlige scanlators, og jeg skal hive meg på bølgen med betalende. Det er tilgjengeligheten, ikke prisen, som setter stopperen her.

 

Fra Japansk til Engelsk er som regel raskt men det tar flere måneder før det blir tilgjengelig på norsk. Har nesten aldri lest Manga på noe annet språk enn Engelsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå hverken leser eller kjøper jeg så mye manga da, men det jeg kjøper kjøper jeg fra Amazon.com. Liker heller ikke å lese scans, synes det gjør at jeg mister følelsen av det å lese.

 

Men Outland funker nok fint det, kanskje jeg vurderer det hvis de har nettbutikk også. Bor for langt unna Oslo til å dra dit for å kjøpe. Liker også best nettbutikker. :p

Lenke til kommentar

Er det på norsk?

 

Noen men de fleste er på Engelsk.

 

Gi meg en kilde som lovlig oversetter manga og anime like fort som vanlige scanlators, og jeg skal hive meg på bølgen med betalende. Det er tilgjengeligheten, ikke prisen, som setter stopperen her.

 

Fra Japansk til Engelsk er som regel raskt men det tar flere måneder før det blir tilgjengelig på norsk. Har nesten aldri lest Manga på noe annet språk enn Engelsk.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe mer manga på norsk etter den håpløse oversettelsen av Love Hina.. Er vel 2-3 større leifer pr side.. Samt en noe håpløs setting... Mistenker at den er oversatt fra den engelske. Man mister jo fort 10-20% av sammenhengen av en tekst når man oversetter mellom språk, og da spesielt når man oversetter to så forskjellige som japansk og engelsk og igjen skal over til norsk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...