Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hender jeg glemmer meg, og føler meg paaaasse teit når personen bak kassa må lene seg fremover for å putte penger oppi der.

 

Hehe, går nok bra, vi er vant til det. ;)

Men det morsomste med den boksen er vel

den gangen en litt eldre dame prøvde å

stikke bankkortet sitt opp der. :whistle:

 

Føler deg ikke så teit lenger nå? :tease:

  • Liker 5
Skrevet

Har aldri glemt å putte penger der, men er ofte jeg står og ser dumt på h*n bak kassa, og lurer på hvorfor pokker jeg ikke får igjen noe penger...

 

Fordi du betalte akkurat det h*n skulle ha? Takk for det :thumbup:

Skrevet (endret)

Som tidligere selger har jeg fått relativt mange rare spørsmål. Jeg jobbet på hvitevare (som også inkluderer småvare) på ettt stort varehus og som dere sikkert kan tenke dere er det relativt mange produkter der (for å si det mildt). Allikevel forventer noen kunder at du skal kunne svaret på alt. Og hvis jeg ikke kunne det og sa rett ut at det visste jeg faktisk ikke men at jeg kunne sjekke det opp eller få en annen selger til å hjelpe til fikk jeg som standard svar: jammen, du jobber jo her. Du må jo vite det?! Også står de gjerne samtidig med det mest oppgitte trynet og det ser mest ut som de tror at du er en idiot.

Vi fikk også utallige forespørsler om alle mulig slags deler til alt mulig. Støvsugere var en gjenganger. Da skulle de gjerne ha en eller annen latterlig liten del som de har klart å ødelegge. Når jeg så informerte om at vi dessverre ikke selger deler til den støvsugeren og at det vil være både billigere og kjappere for kunden om h*n bestiller det direkte fra produsent gikk spesielt ett svar igjen: Jeg kjøpte den jo her for x år siden (gjerne 4 eller mer). Hvordan kan dere ikke ha deler til en støvsuger dere har solgt meg? De blir gjerne litt sure også. De skjønner ikke at hvis vi skulle hatt alle delene til alt vi noengang har solgt så vill det lageret vært mye større enn hele butikken!

Endret av Kimma16
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte den jo her for x år siden (gjerne 4 eller)

Gjenganger for printerer på Expert butikken jeg jobber i, folk som har kjøpt printere for 3-4 år siden og skal ha nye blekkpatroner.

Skrevet

Sikkert frustrerende for dere som jobber der, men det er da ikke så rart da. For folk flest vil det jo være den mest naturlige plassen å oppsøke når man trenger nye blekkpatroner.

  • Liker 2
Skrevet

Joda, greit nok det. Men når du står der med en støvsuger (som i mitt eksempel) og den ble kjøpt for 499,- for fem år siden, så kan man vel nesten ikke forvente at vi skal ha alle mulige deler på lager?

  • Liker 1
Skrevet

Ikke alle deler, men forbruksvarer (periferiprodukter) som blekkpatroner og støvsugerposer må man kunne forvente å få.

Det er jeg faktisk uenig i. En støvsuger som koster 499,- er ikke forventet å vare mer enn 2 år (som også er reklamasjonstiden på en støvsuger som koster under 1000,-). Da mener jeg det er feil å forvente at man skal finne ting til den 5 år senere.

Skrevet

Hadde ei gammel dame innom her om dagen som så etter en slags slange med en dyse på til en saftkoker som jeg vedder en NYRE på at var over 50 år gammel. :ohmy: Tilogmed bruksanvisningen så ut som en gammel og støvete bok, selve bollen så ut som en messingbolle som de brukte før i tiden!

Skrevet

Ikke alle deler, men forbruksvarer (periferiprodukter) som blekkpatroner og støvsugerposer må man kunne forvente å få.

Det er jeg faktisk uenig i. En støvsuger som koster 499,- er ikke forventet å vare mer enn 2 år (som også er reklamasjonstiden på en støvsuger som koster under 1000,-). Da mener jeg det er feil å forvente at man skal finne ting til den 5 år senere.

 

Forventa levetid og reklamasjonstid er ikke det samme. Reklamasjonstiden er som en garanti på at den holder i minst 2 år, de aller fleste støvsugere lever lenger enn det. Forbruksvarer burde være mulig å få tak, men deler blir for dumt.

Skrevet (endret)

Det er jeg faktisk uenig i. En støvsuger som koster 499,- er ikke forventet å vare mer enn 2 år (som også er reklamasjonstiden på en støvsuger som koster under 1000,-). Da mener jeg det er feil å forvente at man skal finne ting til den 5 år senere.

Jo, jeg ser den. Jeg håper i det minste det er mulig å få tak i ved rask bestilling og levering. Nå vet jeg samtidig hvordan de store elektronikkbutikkene opererer med kampanjemodeller og priser og alt jeg sier er at det er sivilisert mafia de bedriver.

 

Men jeg vet for mye så jeg tørr ikke poste. :ph34r:

Endret av Hyperio
  • Liker 1
Skrevet

Ang støvsugerposer så har produsenter brukt samme støvpose standard i samme serie (som oftest), så selv om støvsugeren er 10 år gammel så er det ikke umulig at du finner pose til den, mest fordi serien fortsatt lages, eller standarden har blitt videreført til en ny serie. Sjelden jeg ikke fant støvsugerposer (bortsett fra når vi var utsolgt), selv på en støvsuger som var 15 år gammel!

 

Blekkpatroner er en annen sak, jeg vet det at Binders i Bodø har (mener de har fremdeles) en hel VEGG med blekkpatroner, har ikke sett så mange før. Og de kunne sikkert skaffe enda flere typer. Er sjuk hvor vanskelig produsentene skal gjøre det for forbrukeren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...