Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen kunder er så utrolig...hvordan skal jeg si det? Idioter, kort og greit. Dette skjedde ikke på jobben min, men jeg var nettopp ute å handlet og opplevde dette:

 

Matbutikken her har to kasser, men bruker kun to når det er mye folk, slik at de frigjør ansatt som kan gjøre andre ting i butikken. Når jeg skal betale så begynner det å bli litt kø, og bak meg kjenner jeg at det står et veldig rastløst kvinnemenneske. Fyren i kassa merker at det begynner å danne seg lengre kø, og plinger slik at det skal komme noen i den andre kassen. Hun rastløse dama bak meg løper selvfølgelig rett dit, så hun er først i køen.

 

Uansett, det kommer ingen, og køen i kassen som er operativ minker. Så kommer det fra dama: "Kan du ta å plinge eller? Æ har det travelt for æ ska i et party, sjø!". Fyren ringer på igjen, og fortsetter med kundene. I bakgrunnen hører jeg hun dama bable om at hun har det så travelt og at dette var dårlig av butikken som ikke hadde ledig kasse til henne, og masse bullshit.

 

Når jeg står fremst i køen, så kommer det fra dama: "Kan itj æ bare snik litt foran dæ æ, har det travelt sjø!". "Nei" sa jeg, og betalte. Endte med at hun fikk går foran kunden bak meg igjen. Hun sparte altså null tid på det hun holdt på med, og i tillegg klarte hun å drite seg ut så til de grader.

 

Er det mulig?

 

Hahaha! Så komisk! Skjønner ikke hva som feiler sånne folk.

Lenke til kommentar

Forresten. Hvor kan de som har en bil full av flasker fra en militærleir gå for å pante disse, uten å plage en uskyldig matbutikk?

Vi har en folkehøgskole rett ved matbutikken jeg jobber i. Når de skal pante store mengder, avtaler vi med de på forhånd. Også setter de til og med i kasser selv før vi teller opp. Det er ganske awesome.

Lenke til kommentar

Noen kunder er så utrolig...hvordan skal jeg si det? Idioter, kort og greit. Dette skjedde ikke på jobben min, men jeg var nettopp ute å handlet og opplevde dette:

 

Matbutikken her har to kasser, men bruker kun to når det er mye folk, slik at de frigjør ansatt som kan gjøre andre ting i butikken. Når jeg skal betale så begynner det å bli litt kø, og bak meg kjenner jeg at det står et veldig rastløst kvinnemenneske. Fyren i kassa merker at det begynner å danne seg lengre kø, og plinger slik at det skal komme noen i den andre kassen. Hun rastløse dama bak meg løper selvfølgelig rett dit, så hun er først i køen.

 

Uansett, det kommer ingen, og køen i kassen som er operativ minker. Så kommer det fra dama: "Kan du ta å plinge eller? Æ har det travelt for æ ska i et party, sjø!". Fyren ringer på igjen, og fortsetter med kundene. I bakgrunnen hører jeg hun dama bable om at hun har det så travelt og at dette var dårlig av butikken som ikke hadde ledig kasse til henne, og masse bullshit.

 

Når jeg står fremst i køen, så kommer det fra dama: "Kan itj æ bare snik litt foran dæ æ, har det travelt sjø!". "Nei" sa jeg, og betalte. Endte med at hun fikk går foran kunden bak meg igjen. Hun sparte altså null tid på det hun holdt på med, og i tillegg klarte hun å drite seg ut så til de grader.

 

Er det mulig?

 

Jeg fatter ikke at det er mulig. Jeg jobber på en kiosk, og i tilegg til idiotene jeg nevnte i tidligere post, så kommer også folk med null køkultur. Når jeg er alene på jobb så stenger jeg ene kassen mens vi er åpen, slik at det blir mindre å telle på slutten av dagen naturligvis, jeg setter opp et stort skilt som sier "VENNLIGST BENYTT NESTE KASSE". Tror du ikke at noen folk bare går rett forbi køen, stiller seg i en stengt kasse, og med en gang jeg er ferdig med kunden jeg holder på med (og det står 3-4 stykker som har stått i riktig kø lengre en nyankommende viktigpetter) så hører jeg et rølpende braut "hoi, hoi nå er det min tur du". Stakkars folk altså.

 

Så har du de som kommer løpende inn "bussen min går no, bare eksepder meg kjapt, så eg får kjøpe meg noen drops". Jeg nekter naturligvis å ekspedere dem før det er deres tur, og de blir fly forbanna på meg fordi de mistet bussen forgie gang de stod i kø. Til alle som er sånn, lær dere å planlegge, dersom bussen går om ett minutt har du to valg a) rekke bussen, droppe drops( droppe drops hehe) og b) kjøpe drops og miste bussen. Skal du ha både buss og drops, kom 10 minutter før neste gang. Har også ofte sett at folk lyger om at de har dårlig tid i håp om en lettlurt kassebetjent. Noen av mine tidligere kollegaer ble gjerne slitt skremt av den aggresive og frekke tonen og ekspederte de som tilsynelatende hadde dårlig tid, etterpå kunne vedkomende som hadde det travelt stå utenfor å henge i 30 min fordi de møtte en gammel kjenning de kunne stå å snakke om været med, før de sullet seg videre.

 

Er ikke begeistret for de som står og fyller ut rikstoto kuponger og absolutt skal bort å levere 1 min før spillet stenger, så tror de at de slipper køen om de brøler "spillet mitt stenger nå! Ta å kjør disse kupongene først, ellers går de ikke gjennom!". Glem det, jeg driter fint i om rikstoto taper penger på at de ikke får levert sine spill, vi taper mer penger i annet salg dersom vi fornærmer kundene våre ved å slippe til folk som sniker i køen. Sier høflig at "Du må nok vente på tur som alle andre, og heller stille deg i køen 10 minutter før neste gang".

 

Ærlig talt kjønner jeg ikke hvilken opdragelse mange voksne mennesker har. Eier de ingen skam ? Jeg hadde aldri turd å drite meg ut på den måten i en butikk eller lignende, og jeg får meg ikke til å kunne oppføre meg så frekt ovenfor menensker jeg ikke kjenner. Akkurat når det kommer til kø sniking, så kjører jeg et jerngrep i min kjappe. Ikke bare fordi jeg bryr meg om at de andre kundene skal slippe å vente unødvendig, mer fordi jeg avskyr holdningen til de som tror at de er Kongen og tror de kan komme frem her i verden ved å være frekk, brautende eller aggresiv. Jeg nekter å ekspedere dem intill de stiller seg bakerst i riktig kø og sier høflig til dem "Det var ikke din tur nå, du må vente til etter de neste 3 kundene er ekspedert, de har alle ventet lengre enn deg!"

Endret av Ceburger
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Morsomme svar :) Jobber også i butikk og de aller fleste er hyggelig, men noen får noen fikse ideer for seg.

 

Vi selger mange forskjellige varer fra mange forskjellige leverandører (som alle andre butikker), men noen av disse leverandørene har jo sine egne utsalg. Sist jeg var på jobb kom en kunde og spurte om en vare kostet 199 kr hos oss. Jeg sa at nei, det produktet hadde vi ikke kampanje på. Og da sier kunden, jo han hadde fått slik kampanjeavis i posten som han hadde med.. Jeg spurte om jeg fikk se kampanjeavisen og joda, leverandøren av produktet hadde tilbud på det produktet i deres lagerutsalg.. Og siden vi selger det produktet så må jo vi selvfølgelig ha samme pris??

 

Blir som om Rema 1000 skal ha samme pris på sjokoladen som Nidar-lagerutsalget. Rett og slett for dumt.

Lenke til kommentar

Husker jeg hadde engang en kunde som skulle ha en film som sto i annonsen. Den hadde ikke release før om 2 dager, men det hadde de desverre ikke skrevet i annonsen. Jeg forklarte han dette og at jeg faktisk ikke har lov til å selge han den, itilleggtil det sa jeg at vi også tok forbehold om trykkfeil, men da begynte han bare å syte og klage over at han måtte få med filmen idag fordi den sto i annonsen, og det var dårlig at vi ikke hadde filmen inne på lager da vi i annonsen garanterte at du får kjøpt det innen tre dager(noe vi hadde, men jeg kunne ikke selge han den), men etter mer krangling gikk han og det endte med at det var dårlig service :roll:

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Løsning: Si til han at du ikke kan selge den i dag, men at siden det er feil i annonsen så skal han få den gratis, men må hente ut på releasedato :)

 

Fin løsning egentlig hvis jeg skulle gitt god kundeservice, men personlig har jeg lite lyst til å gi en slik belønnig til så sær person, og på det tidspunktet hadde jeg uannsett ikke lov til å slå inn ting til gratis

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Løsning: Si til han at du ikke kan selge den i dag, men at siden det er feil i annonsen så skal han få den gratis, men må hente ut på releasedato :)

 

Fin løsning egentlig hvis jeg skulle gitt god kundeservice, men personlig har jeg lite lyst til å gi en slik belønnig til så sær person, og på det tidspunktet hadde jeg uannsett ikke lov til å slå inn ting til gratis

Tenk, det får Elkjøp-ansatte lov til fra dag én på jobb! ...hvor lurt det er, er en annen sak... ;)

 

...men er enig med deg. Sære kunder som krever alt mulig har man lite lyst til å glede. Et gammelt ektepar som blir litt skuffa, men viser forståelse - de har man lyst til å fikse slikt for!

Lenke til kommentar

Løsning: Si til han at du ikke kan selge den i dag, men at siden det er feil i annonsen så skal han få den gratis, men må hente ut på releasedato :)

 

Fin løsning egentlig hvis jeg skulle gitt god kundeservice, men personlig har jeg lite lyst til å gi en slik belønnig til så sær person, og på det tidspunktet hadde jeg uannsett ikke lov til å slå inn ting til gratis

Tenk, det får Elkjøp-ansatte lov til fra dag én på jobb! ...hvor lurt det er, er en annen sak... ;)

 

...men er enig med deg. Sære kunder som krever alt mulig har man lite lyst til å glede. Et gammelt ektepar som blir litt skuffa, men viser forståelse - de har man lyst til å fikse slikt for!

 

Veldig sant, trodde ihvertfall jeg ikke hadde lov der og da der jeg jobbet men hadde visst det, men hadde nok ikke gjort det uansett :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Absolutt,

 

Alle som jobber hos elkjøp har et ansvar for å ta vare på kundene, og for enkelte er det knall å få ting med på kjøpet, eller et gavekort til senere bruk.

 

Har selv vært flittig bruker av disse løsningen i enkelte situasjoner (film etc) for å gjøre kunder fornøyd hvor det har vært påkrevd, hvor enten sjappa eller verksted(feks) har tabba seg ut. Da må noen rette på saken!

 

Noen kunder blir overlykkelige om de får velge seg en gratis film for tort og svie, mens andre følte jeg at kunne få mer, da som regel gavekort.

 

Veldig situasjonsavhengi, men man står ikke der og gir bort ting gratis for morro skyld :D

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Etter 4 år som ekstrahjelp i en liten lokal Expertbutikk i hjertet av østlandet har jeg sett mye rart...

 

- Daglige besøk av en klart pedofil mann, som kom inn bare for å snakke med den yngste (som da var nylig 14)

 

- Folk som kjører helt fra Trondheim bare for å få en iPhone 3gs.. det er over 430km det!

 

- Folk som prøver å stjele, selv om de nettopp har gitt fra seg all personlig info fordi de skulle søke om betalingsutsettelse

 

- Idioter som gjør alt de kan for å ødelegge humøret til både kunder og selgere bare fordi de ikke kunne legitimere seg da de skulle kjøpe både TV og mobil abonnement

 

- Tulling som dro fram en feit joint og begynte å røyke mens han så på TVer

 

- Gamle folk som på død og liv skal ha de mest avanserte produktene, men ikke engang klarer å bruke den 20år gamle dritten de har fra før, for så å komme tilbake 3-4mnd etter kjøp og kreve både penger og kompensasjon

 

- Folk som ikke forstod og sa de skulle melde oss til forbrukerombudet, fordi vi krevde penger for å ha brukt timevis på å fikse mobiler og datautstyr

 

- Samme jævla familien som konstant hadde noe å klage på og var innom minst 3-4 ganger i uka... De sa hver gang at de aldri skulle handle hos oss igjen og anmelde oss, men de kom tilbake hver gang og kjøpte mer, som de klagde på enten det var vår, demmes eller andres feil.. Men det er vel naturlig at den bak kassa som får kjeften, selv om det i 90+% av tilfellene er kjøpers feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...