Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Kan dessverre ikke tilby noen gode historier om kunder som har blitt rasende på meg, da jeg ikke jobber i det hele tatt, men jeg kan si at jeg har sannelig sett mange av de forskjellige type kunder som folk her har fortalt om :p

 

Skjønnet i blant ikke hvordan dere kassadamer/menn holder ut D:

 

Jeg jobber bare deltid, ved siden av studier. Jeg bruker deltidsjobben min i kassen som motivasjon for å lese hardere i studiene. "Nå må du lese Ceburger, ellers ender du opp her resten av dit liv!" Hehe neida, er veldig engasjert for skolen uansett, men for meg er det bare en mellomstasjon i studietiden. Har faktisk sagt opp jobben høsten, ettersom jeg skal begynne på mastergrad til høsten og heller jobbe litt på universitetet.

 

Alikevel føler jeg at jeg har hatt godt av å jobbe i et sånt yrke, til tross for kjipe kunder. Jeg har aldri vært en kjip kunde (med untak kansje når jeg var 12-16 år og trodde jeg alltid viste best :blush: ). Har lært meg vertfall den harde veien hva som kundebehandlere ikke liker, slik at jeg selv kan være en bedre kunde ovenfor andre :)

Endret av Ceburger
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha kom en spesiell fyr som kommer innom jobben vår. Han var der i går da jeg jobbet.

 

En litt speisell fyr som tror på absolutt alle konspirasjonsteorier, og legger gjerne ut til meg om sine egne varianter av dem. Han tror blant annet at Stoltenberg og Obama har en hemmelig klubb som skal utrydde mennesker slik at det blir mer ressurser på hver mann. Han påstår at forskere har oppfunnet evig energikilder flere ganger, men at statoil har fått de kverket fordi de vil beskytte oljeindustrien mot konkurerende energikilder. Han tror selvsagt på 9/11 konspirasjoner. Han tror at svineinfluensa, AIDS osv osv er USA-skapte våpen. Han tror selvsagt på verdens undergang 2012. Han sluker ABSOLUTT ALT rått, det er helt facinerende.

 

Fyren tar seg ofte 1 time inne i butikken(av og til mye mer enn en time) der han i pausene mellom andre kunder forteller sine teorier. Det kan ofte ta mer en 20 minutter før det ikke er andre kunder, men han venter tålmodig for å fortelle nyeste teori. Faktisk syntes jeg det er litt underholdene å høre på, selv om fyren lever i sin egen drømmeverden og alt han sier er svada, men han er en av de "spesielle" kundene jeg har sansen for! Han er vertfall høflig og grei.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Synes det er festlig når jeg eller andre sitter i kassen, det er kø og man ringer etter hjelp. Vi har 3 kasser der jeg jobber. Den "smarteste" kunden går da til den kassen i midten og begynner å lasse opp alle sine varer, bare for å se at den som kommer setter seg i kasse 3(den ytterste). Er like festlig hver gang å se uttrykket til folk da. Hadde en slik en gang og han ville ikke gå i den andre kassen siden han allerede hadde lagt varene sine i den ene kassen.

 

Ellers er det de som blir hissige når de ikke får ta ut 1000 kr eller noe slik 2 min etter du har kommet deg på jobb og vedkommende er første kunden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers er det de som blir hissige når de ikke får ta ut 1000 kr eller noe slik 2 min etter du har kommet deg på jobb og vedkommende er første kunden.

 

Hadde en fyr som hadde vunnet 9 tusen kroner på uregistret rikstoto spill og ville hente dem litt over 9 en lørdags morgen ( har vært åpen i noen minutter), hadde kansje 1000 kr i sedler, resten i mynt. Han hadde vanskelighet å forstå at jeg ikke kunne skaffe han 9 tusen, ble ikke særlig blid da. Snakket om dårlig service og hvordan han alltid fikk hjelp før i tiden, før kioskene ble så "komersielle"...

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

En jeg kom på fra min tid i kassa hos Meny: Det var 16. Mai, og laaaange køer. En jeg tilfeldigvis hadde gått i klasse med, står tilfeldigvis i min kø. Han kommer plutselig bort, mens jeg slår inn varer for en annen kunde (med stooor handlevogn), og forklarer kunden at han må rekke en buss, og spør om det er greit at jeg slår inn six-packen hans sammen med den andre kundens varer, mot at han gir han penger.

 

Det var greit for kunden, så da var det greit for meg også :p

Lenke til kommentar

Men man får jo ikke ut mer en 1000kr hos kommisjonæren?

 

Hmm, jeg gir ofte ut 4 og 5 tusen, når vi har vel og merke. Det er ingenting som stopper kassene, for verken tippekassen eller vanlig kassen. Det er bare sånn at når man tar ut mer enn tusen må man signere dersom det er fra tipping. Har også gitt ut 3 - 4 tusen på bank kort, ingen besjed fra kassen om at dette ikke skal gjøres eller noe.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Etter 4 år som ekstrahjelp i en liten lokal Expertbutikk i hjertet av østlandet har jeg sett mye rart...

 

- Daglige besøk av en klart pedofil mann, som kom inn bare for å snakke med den yngste (som da var nylig 14)

 

- Folk som kjører helt fra Trondheim bare for å få en iPhone 3gs.. det er over 430km det!

 

- Folk som prøver å stjele, selv om de nettopp har gitt fra seg all personlig info fordi de skulle søke om betalingsutsettelse

 

- Idioter som gjør alt de kan for å ødelegge humøret til både kunder og selgere bare fordi de ikke kunne legitimere seg da de skulle kjøpe både TV og mobil abonnement

 

- Tulling som dro fram en feit joint og begynte å røyke mens han så på TVer

 

- Gamle folk som på død og liv skal ha de mest avanserte produktene, men ikke engang klarer å bruke den 20år gamle dritten de har fra før, for så å komme tilbake 3-4mnd etter kjøp og kreve både penger og kompensasjon

 

- Folk som ikke forstod og sa de skulle melde oss til forbrukerombudet, fordi vi krevde penger for å ha brukt timevis på å fikse mobiler og datautstyr

 

- Samme jævla familien som konstant hadde noe å klage på og var innom minst 3-4 ganger i uka... De sa hver gang at de aldri skulle handle hos oss igjen og anmelde oss, men de kom tilbake hver gang og kjøpte mer, som de klagde på enten det var vår, demmes eller andres feil.. Men det er vel naturlig at den bak kassa som får kjeften, selv om det i 90+% av tilfellene er kjøpers feil...

 

Men det er jo litt av sjarmen ved å jobbe på små expert butikker da ^^

Elsker jobben selv, har blitt både skjellt ut og tilbedt så mange ganger nå.

Lenke til kommentar

Men man får jo ikke ut mer en 1000kr hos kommisjonæren?

 

Hmm, jeg gir ofte ut 4 og 5 tusen, når vi har vel og merke. Det er ingenting som stopper kassene, for verken tippekassen eller vanlig kassen. Det er bare sånn at når man tar ut mer enn tusen må man signere dersom det er fra tipping. Har også gitt ut 3 - 4 tusen på bank kort, ingen besjed fra kassen om at dette ikke skal gjøres eller noe.

1000kr gjelder vel bare på loddsalg, om jeg ikke husker feil. Når det gjelder å ta ut penger fra spillekort etc, så er det ingen grense hos oss heller. Dog, det er grenser for hvor mye en kune kan få tatt ut med tanke på hvor mye vi har i kassa til en hver tid. Vi har også en grense på maks uttak fra kort på 1500,- så jeg gir aldri ut noe mer enn det, uansett.

 

Angående norsk tipping er det vel også mulig å overføre større summer til bankkontoen man registrerer seg med? Vet hvertfall med meg selv at om jeg hadde vunnet 4000kr, så ville jeg neppe tatt de ut og gått med så mye kontanter på meg.

Lenke til kommentar

Angående norsk tipping er det vel også mulig å overføre større summer til bankkontoen man registrerer seg med? Vet hvertfall med meg selv at om jeg hadde vunnet 4000kr, så ville jeg neppe tatt de ut og gått med så mye kontanter på meg.

 

Nei ikke jeg heller, men det er mye tvilsomme folk som spiller både rikstoto og norsk tipping. Du vet aldri hva de bruker penger på. De fleste som ser oppegående og normale ut holder pengene sin på konto. Var en som trodde han kunne få ut 10 000 han hadde vunnet på flax lodd. Det går jo ikke ann fra systemet sin side og han ble fly forbanna for nå måtte han sikkert skatte av det.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Hadde en gammel mann som kom til kassa mi og satt kurven sin oppå kassabåndet. Jeg svarte "hei hei" som jeg alltid gjør. Istedet for å legge varene oppå båndet så jeg kan starte å scanne dem inn så tar han og stirrer på meg i helt minutt. Siden det ikke var kø så gjorde jeg ingenting, bare satt der. Etter å ha stirret på meg i et minutt så utbryter han "Er du klar nå?"

 

Merkelig situasjon...

Lenke til kommentar

Fascinerende med slike kunder. :3

 

Jeg jobbet nattskiftet både i går og natt til i dag. Alltid en del særinger innom. Og om de ikke er sære nok i ederu tilstand.. så ja. xD Uansett.

 

I går hadde jeg en kar som skulle kjøpe røyk. Han jeg jobbet med scannet inn røyken, tok i mot pengene og slikt. Som man gjør med de fleste kunder. Etterpå ble kunden bare stående der. Jeg spurte pent om det var noe mer han skulle ha. Nei, det var det ikke. Ikke noe jeg kunne hjelpe han med heller. Han bare sto rett opp og ned forran kassa og så på oss. Så jeg spurte igjen om det var noe jeg kunne hjelpe han med, og da brøt han ut. "JA, HVOR ER RØYKEN MIN?" Jeg gikk bare rolig bort til kassa, løftet opp pakka som lå rett forran han på disken og sa. "her."

 

Ellers skal det nevnes at det finnes tider hvor jeg får lyst til å vri om nakken på enkelte kunder. Er sinnsykt hvor liten forståelse enkelte kan ha til tider. "Desverre, det kom nettop en kunde som kjøpte de fire siste pizzabitene, men jeg skal steke mere nå." "JAMMEN JEG SKAL HA DEN **** PIZZAEN NÅ, BARE FIKS DET!"

 

Det er også veldig fascinerende å se på den totale fraværelsen av køkultur hos en del nordmenn. Og om den ikke var fraværende fra før av, blir den det garantert når alkoholinntaket er høyt. Hender til tider at jeg har hele butikken stappfull av folk som skal ha forskjellige ting. Og allikevel kommer det folk ruslende rett forbi og sier. "Jeg skal bare ha to pizzabiter og en panini jeg!" Eller når jeg begynner å ekspedere en kunde, så kommer det gjerne en eller to som hopper forran og bare. "Hei, 20 rød prince!" Mange har tydeligvis også vanskelig for å forstå det når jeg sier at det stod folk i kø forran de..

 

 

Og til slutt, en liten ting jeg bare ikke forstår. Hvorfor skal norsk tipping kunder alltid stelle seg ved tippekassa når det er lang kø, og så stå å uffe seg over at de må vente så lenge? Eller enda bedre. Kunder som skal ha kuleis som NEKTER å gå bort til kassa for å bestille. De skal stå i en egen kø, velge is og betale ved isdisken. Yeeeey. :wee:

 

/random rant. :3

Lenke til kommentar

Hmm, tippet først 7-11 fordi deli ikke har pizza, men 7-1 har da ikke egen isdisk, men det har deli de luca. Der var det i hvert fall mange som stilte seg opp foran isdisken og trodde folk skulle komme dit og hjelpe dem, når det stod folk i kø ved kassene. Folk er dumme.

Lenke til kommentar

Angående norsk tipping er det vel også mulig å overføre større summer til bankkontoen man registrerer seg med? Vet hvertfall med meg selv at om jeg hadde vunnet 4000kr, så ville jeg neppe tatt de ut og gått med så mye kontanter på meg.

Kan overføre alt til bankkontoen, uansett hvor lite beløpet er, om jeg ikke husker feil. Det kunne en jo tidligere óg, når en kunne spille uregistrert.

Lenke til kommentar

Så noen sider tilbake om kunder som pruter. Det jeg bruker å si er at, nei, dessverre lar ikke dette produktet presse seg lenger ned i pris, beklager. Men Elkjøp har prisgaranti, og finner du den billigere skal du får igjen hvert øre for varen, det lover jeg.

 

Dette har enda ikke skjedd.

 

Njeways, hadde en pussig type innom for en måneds tid tilbake. Først fortalte han meg at han hadde ødelagt pc'en sin. Senere kom det frem at han hadde lånt bort pc'en til en kompis som skulle formatere den for ham. Denne "kompisen" hadde lånt bort pc'en videre til en innvandrer som nå hadde stukket av med pc'en hans. Jeg fant bilaget, en pc som hadde 5 års forsikring på en verdi rundt, tja, 14000kr. Det var først nå gjøken fortalte meg at han hadde gitt bort pc'en til denne såkalte kompisen sin.

 

Kunden hadde nå to problemer, forsikringen dekker ikke tap og tyveri og pc'en var kjøpt i 2002. Jeg fortalte ham at uansett om det hadde vært innenfor forsikringstiden så hadde han ikke fått igjen en tilsvarende modell fordi forsikringen ikke dekket dette. Hvorfor er det slik, spurte han? Jeg svarte at det er fordi om du ikke kan presentere den skadde varen, kan det like gjerne være slik at du lyver for oss, noe som førte til at han begynte å bable om tillit, noe som vi tydligvis skulle bety at siden han hadde handlet så mye hos oss, så skulle vi se gjennom fingerene for ham.

 

Fyren var riktig nok ikke av det kranglete kaliberet, en svett, usikker fyr rundt 20-åra som fremdeles bor sammen med sin mor, og han ga seg ganske kjapt når jeg forklarte at det er mot vår policy og prøvde veldig hardt på å være så høflig som mulig. Så spør han meg hva han skal gjøre nå?

 

Meg: Ringe kompisen din og be ham få tilbake pc'en.

Kunde: Det går ikke, for vennen min har nemlig ikke telefon.

Meg: ........

Kunde: Hva burde jeg gjøre? Burde jeg gå til politiet?

Meg: Har du ikke gått til politiet engang? Hvor lenge har pcen vært borte.

Kunde: Et halvt år.

 

W T F?! IKKE TELEFON I 2010??! Og dette er en mann som forventet at vi skulle ha tillit til ham? Fyren var helt åpenbart full av shit, så jeg callet bluffen hans mens han sto der og svetta. Jeg skrev ut bilaget og sendte han rett til politiet og ba ham rydde opp der istedet. Han spurte meg også om vi hadde et nummer eller noe informasjon om pc'en som gjorde at vi kunne spore den opp over nett. NEI.

 

Uansett, jeg aner ikke hvordan det endte, så han på byen her om dagen. Han gikk fort forbi. Dust.

 

Edit: Vennligst se bortifra at jeg brukte ordet "fyr" og de passende bøyningsformene av

ordet et par ganger for mye iløpet av det innlegget.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du har det fra. Elkjøp er den største forhandleren av elektronikk i Norge, har flest kunder, og da er det også naturlig at man kanskje har flest misfornøyde kunder. Men prosentmessig tror jeg de ligger bra ann i forhold til mange av de mindre elektrokjedene. Sjekk erfaringer på forhandlere som f.eks Pixmania på Prisguide, så kan jeg gi deg et eksempel på sviktende kundeservice.

 

 

Jeg har tilsvarende erfaringer. Jeg tenker da ikke på service ved feil. Det har jeg opplevd lite av hos Elkjøp. Rett og slett fordi jeg sjelden kommer så langt at jeg handler der. Det er ikke allverdens tillitsvekkende at en 19-åring anbefaler den og den vaskemaskinen fordi "det har han fått beskjed om". Expert tjente litt på den.

 

Lefdal, med samme eier, er imidlertid på samme nivå til tider.

Spurte om å få se en løs harddisk fysisk. Det gir litt bedre inntrykk av byggekvalitet. Svaret var at jeg fikk klare meg med bildet på pakken. Elkjøp tjente på den også.

Lenke til kommentar

Jobber i catering-bransjen for øyeblikket, og hadde en utrolig merkelig opplevelse i dag. Hadde en bestilling på en stor mengde varm mat, og ringte på til huset jeg hadde fått beskjed om å levere til. Mannen som svarte døra himlet med øynene da jeg sa hva jeg var der for, og fortalte meg at adressen jeg skulle levere til lå et hus bortenfor hans. Han sa at den merkelige fyren som bodde der konstant oppga naboens addresse i og med at han var redd for å bli lagret i politiets arkiv (!?). Så jeg prøvde igjen hos naboen, og joda, han ventet bestillingen. Merkelig type, han bød meg på litt av hvert av ulovlige stoffer før han betalte, og det endte med at jeg fikk en Tuborg-to-go, hehe. Det virket som om han var helt alene i huset også, lurer på hva i all verden han hadde bestilt catering-mat for!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du har det fra. Elkjøp er den største forhandleren av elektronikk i Norge, har flest kunder, og da er det også naturlig at man kanskje har flest misfornøyde kunder. Men prosentmessig tror jeg de ligger bra ann i forhold til mange av de mindre elektrokjedene. Sjekk erfaringer på forhandlere som f.eks Pixmania på Prisguide, så kan jeg gi deg et eksempel på sviktende kundeservice.

 

 

Jeg har tilsvarende erfaringer. Jeg tenker da ikke på service ved feil. Det har jeg opplevd lite av hos Elkjøp. Rett og slett fordi jeg sjelden kommer så langt at jeg handler der. Det er ikke allverdens tillitsvekkende at en 19-åring anbefaler den og den vaskemaskinen fordi "det har han fått beskjed om". Expert tjente litt på den.

 

Lefdal, med samme eier, er imidlertid på samme nivå til tider.

Spurte om å få se en løs harddisk fysisk. Det gir litt bedre inntrykk av byggekvalitet. Svaret var at jeg fikk klare meg med bildet på pakken. Elkjøp tjente på den også.

 

Haha sorry for å si det, men hvis de faktisk må pakke opp en hardisk for å så senere muligens selge den med tap kun for å du skal få se en fuckings HARDDISK, så er du desverre for kravstor :roll:

Endret av MrLG
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...