Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nesten han må ha ment en ekstern hardisk - der kan man jo få et visst inntrykk av å se/kjenne på den.

 

Om det var ein eksternhardisk det var snakk om så forstår eg veldig godt at han ville sjå på det fysiske produktet.

Det er den einaste måten å sjekke etter irriterande LED lys sidan det aldri står å finne på pakken eller illustrasjonsbiletet.

 

Og sjølv om du ikkje finner LED lysa så er det ingen garanti for at det ikkje er knallsterke LED lyse skjult inne i produktet.

 

Sjølv er eg av den oppfattninga at det å ha muligheita til å sjå og kjenne på det fysiske produktet er det sterkaste kortet som elektronikkbuttikane har ovanfor nettbuttikkar.

Lenke til kommentar

Jobber i catering-bransjen for øyeblikket, og hadde en utrolig merkelig opplevelse i dag. Hadde en bestilling på en stor mengde varm mat, og ringte på til huset jeg hadde fått beskjed om å levere til. Mannen som svarte døra himlet med øynene da jeg sa hva jeg var der for, og fortalte meg at adressen jeg skulle levere til lå et hus bortenfor hans. Han sa at den merkelige fyren som bodde der konstant oppga naboens addresse i og med at han var redd for å bli lagret i politiets arkiv (!?). Så jeg prøvde igjen hos naboen, og joda, han ventet bestillingen. Merkelig type, han bød meg på litt av hvert av ulovlige stoffer før han betalte, og det endte med at jeg fikk en Tuborg-to-go, hehe. Det virket som om han var helt alene i huset også, lurer på hva i all verden han hadde bestilt catering-mat for!

Trivelig med sånne folk da. :3 Kanskje han skulle ha fest senere, eller bare var veldig sulten. :wee:

 

Når vi snakker om ulovlige stoffer. Vet ikke om jeg har skrevet om det her før. Men hadde en britisk kar innom en gang jeg jobbet nattskiftet. Han bare. "Uhm. I got a question. You know where I can get some weed around here?" Jeg så bare litt dumt på han og svarte "You know, it's illegal in Norway." så så han litt ned i gulvet og bare "Yeah. I know. It is in England too." Snål type, og spess å spørre i en butikk om. Hvertfall siden hele sjappa var stappfull av folk. :wee:

 

Ellers er det jo koselig med alle folkene på kvelden som kommer inn og spør om vi har øl da. Jeg må innrømme at det hadde vært veldig gøy med en tappekran ved disken fremfor å ha loddsalg, selv om jeg ikke tror det skjer med det første. xD

Lenke til kommentar

Jeg jobber i Nidarosdomen, og bare fordi jeg jobber i katedral er det mange turister som tror jeg er a) en prest (enkelte har bedt meg om forlatelse for deres synder) b) en munk c) altergutt eller d), som kanskje er min favoritt - Jesus/Gud (blir spurt oftest av små barn, det er ganske sjarmerende i grunn)

 

Det er egentlig ikke så frustrerende, heller litt komisk for oss som jobber der. En fin jobb, trives definitivt bedre der enn på Shell.

Lenke til kommentar

Er publikumsvert, i hovedsak så tar jeg med turister opp i tårnet hver time (står også i døra og sjekker billetter). Jobber sammen med en annen, og vi bytter på å ta med turister, så jeg tar med turistene hver hele time, og den andre tar de med hver halve. Når han er med turistene sitter jeg og spiller på telefonen eller gjør noe annet.

 

Ganske chill jobb i grunn, pluss at det er en grei treningsøkt å løpe opp de trappene :p

Lenke til kommentar

jobber ikke der selv, men så en eldre kar som skulle ha noe varer i en remabutikk. men han hadde glemt lommeboka, så siden han selvfølgelig ikke fikk lov til å komme tilbake og betale senere uen å identifisere seg, begynte han å dælje løs på den maskinen man putter kronestykker i med stokken. Det gikk voldsom for seg, men han ble stoppet av mannen bak kassa gankse fort :p

Lenke til kommentar

En gang jeg jobbet i cafèen på et hotell, kom det hver dag en gammel mann inn, og ga meg 1kr i tips, med kommentaren "Ikke bruk dem på noe tull!"

 

En annen gang da jeg jobbet på McDonalds, kom det inn en skikkelig skummel type, å dama hans (som så smådopa ut) Skikkelig sur, og begynte å bestille. De klarte jo aldri å bestemme seg å etter litt fram og tilbake mellom bigmac og dobbel osteburger, men endte med bare en stor bigmac, siden han fikk med en burger til dama og da. Sporte han opptil flere ganger om han skulle ha den dobble, men nei.

 

Da jeg fikk levert maten fyrte han seg skikkelig opp, sto å kjefta å kjefta å var dritforbanna, for at han ikke hadde fått med den dobble burgern! Han var så sint, jeg protesterte ikke noe særlig å ga han burgeren.. ble jo nesten litt redd der jeg sto..

Lenke til kommentar

Ikke på min jobb.. men den beskriver ganske godt uhøffligheten til enkelte folk.

 

Jeg var på Obs Bygg for å handle noen lister. Forran meg i køen stod to eldre damer. Ei på ca. 50 år, og en som sannsynligvis var hennes mor på minst 70-80 år. De spør betjeningen etter noe blomstergreier (gjødsel for alt jeg vet). Betjeningen svarer med at de er utsolgt. Da stormer damene ut fra butikken mens den elste bannes å sier noe som "jævli bra gjort å gå tom for x så tidlig på sommeren". Jeg ble mildt sagt sjokkert over den gamle damens ordbruk, å nekter å tro at min bestemor er slik.

 

Jeg var også på Obs Bygg dagen før (ja jeg har ferie og god tid til å dra å handle midt på dagen siden jeg pusser opp), når jeg kom frem til kassen klarte ikke han som satt der å scanne inn varen, å måtte dra for å sjekke prisen i butikken. Greit nok, jeg hadde hele dagen. Mens køen, eller "mobben", som byggde seg opp bak meg "tullet" med at jeg ikke måtte handle så komplisert og at dette var Obs Bygg i ett nøtteskall.

Lenke til kommentar
Da stormer damene ut fra butikken mens den elste bannes å sier noe som "jævli bra gjort å gå tom for x så tidlig på sommeren". Jeg ble mildt sagt sjokkert over den gamle damens ordbruk, å nekter å tro at min bestemor er slik.

Har funnet ut at de frekkeste kundene, er også de feigeste menneskene. For sånn er det alltid med folk som kommer med en eller annen frekk kommentar. De kommer med den i det de er på vei ut av butikken, sånn at betjeningen ikke får tid til å svare eller forklare seg.

 

Hadde et lignende tilfelle for ikke så lenge siden. Det var en som hadde mistet en skrue i kameraet sitt, og ville ha oss til å skru inn en ny. Vi forklarte at vi ikke hadde skruer, da det er en ting som verkstedene tar seg av, fordi det er så mange forskjellige skruer, og skrur vi inn en feil type (for lang, for tykk), kan det føre til kortslutning eller svikt i selve "karosseriet". I det han stormet ut av butikken, sier han høyt "jeg er skikkelig skuffet over den dårlige kundeservicen deres". Feigingen turte ikke å være der lenge nok til at vi fikk svart han.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

på butikken min er det vel vi ansatte som er slemme.

 

hører på tool, system of a down ol over anlegget i butikken.(fått en del klager fra de eldre pga dette)

kommer kunden å skal kjøpe tobakk etter kl 20, sier vi "beklager, alkohol og tobakk salget er stengt".

like morro hver gang, men de får jo selvsagt kjøpe da :)

 

skal se om jeg finner noen bilder av de fantastiske kundene "mine" senere.

 

edit: har ikke bilde av selve kundene, men ting de har gjort.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Må bare minne dere på at veldig mange, sikkert de fleste her har taushetsplikt. Det er viktig at dere ikke nevner kjennetegn, datoer eller andre identifiserende punkter som kan avsløre personene i historiene deres. Enkelte av de tingene som blir skrevet her inne vil jeg tro hadde ført til en samtale med sjefen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...