Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Narvesen, en som skal ha noe på Lotto-terminalen:

 

Meg: *lager Extra, VikingLotto osv."

Meg: "Det var det?"

Kunde: "Ja."

Meg: *Avslutter kunde på terminalen*

Kunde: (Etter å ha sett dumt på meg en stund) "Trekk det fra kortet du"

Meg: (Hmm, kanskje relevant å si før du sier at det var alt)

Meg: "Da må du ta spillekortet ut og inn igjen så vi får trukket beløpet"

Kunde: *Tar kortet ut og inn*

Meg: *Begynner prosessen å trekke fra beløpet på kortet*

Kunde: *Helt tilfeldig river ut kortet*

Meg: "Ehm, den er ikke ferdig enda, nå må vi gjøre det på nytt :roll:

Kunde: "Å, jeg trodde det jeg :) "

 

Er det så vanskellig å kommunisere???? :wallbash:

Seriøst, 80% av de som tipper tar ut spillekortet før noen ting er ferdig. Litt irriterende, har bare et lite håp om at folk husker det til neste gang. :p

 

 

Har en noe lignende kar som kommer innom kun en gang i blant(takk og lov) som lukter helt forj*vlig! Piss, våt hund og noe jeg ikke kan sette fingern på...

Har en sånn en vi også, men han lukter alltid sterk svette! Går hvertfall ann å sette fingeren på det, men er jo sykt nasty når du lukter svettelukta 5 meter unna. Slår aldri feil heller.

 

 

Sto å satte inn noe potetgull i går, tidlig på dagen, lite folk i butikken. Så kommer det en fyr gående og skal ha noe bortafor meg da. Det bråker naturlig nok en del når man driver med de posene, og det var jo ikke noe unntak denne gangen. Så hører jeg bare "Hei du! Ikke knus potetgullet da! Si meg, tenker du ikke på de som skal kjøpe det eller? Gjør jobben din ordentlig gutt!" Seriøst jeg kjente jeg blei rød i topplokket da altså, ikke knuste jeg noe jævla potetgull heller. En gammal gretten gubbe som forteller meg hvordan jeg skal gjøre jobben min har jeg ingenting til overs for. Var nesten så det glapp ut av meg "jeg har alltid lurt på hvorfor ikke du jobber her, du som er så jævla flink!" Måtte betjene samme fyren i tippinga 3 min etterpå da. Må man så må man.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hadde faktisk en bok i butikken jeg jobbet i før, der vi skrev opp morsomme historier, både på bekostning av oss selv og kunder. En av oppføringene var denne:

 

 

Kollega - Hi, how can I help you?

Kunde - I want an original case for this Casio-camera

Kollega - Sorry, we don't have an original Casio-case for that camera, just this unoriginal

Kunde - Are you sure?

Kollega - Yes, I am sure

Kunde - Can you check?

 

Kunden kommer tilbake 10 minutter senere

 

Kunde - Hi, I want that unoriginal case

Kollega - Are you sure?

Kunde - Yes

Kollega - Can you check?

 

:!:

 

Skal sies at min kollega gjorde det med glimt i øyet, så kunden ble ikke fornærmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobbar i ein G-Sport butikk og i dag hadde eg ein av dei kjekke reklamasjonane, viss eg kan kalle det det :p

 

Det kom ei pottesur dame inn, som me såg det røyk av då ho kom inn døra. Er lenge sidan eg har sett nokon som var så sure. Me tilsette såg dumt på kvarandre før dei andre vart einge om at eg skulle ekspedere ho. Det første ho spør (les: kommanderer meg til) då ho kom bort til meg var "Få snakke med sjefen din NO!" Dette forklarte eg var umogleg då han var på ferie, og det var mellom anna eg som skulle handtere moglege reklamasjonar.

 

Ho drar fram ein relativt ny sekk som bæresælane hadde rakna på. Medan eg ser på sekken kjapt kjem eg fort til konklusjonen at denne sekken aldri kunne vore kjøpt hjå oss, sjølv om me har ein nesten heilt lik sekk i butikken. Då eg forsiktig ymtar frampå, etter 5 minutt med utskjelling om kor dårleg sekken var, at sekken ikkje var kjøpt hjå oss får eg nye 5 minuttar med diverse ord og uttrykk som ikkje egnar seg på trykk. No forlangte ho å snakka med nokon andre sidan eg var så frekk å påstå at kunden, som alltid har rett, laug til meg. Eg fekk ikkje sagt eit ord, kvar gong eg opna munnen kjefta ho på kor frekk ungdommen no til dags var som våga å snakke i mot dei som var eldre og visste best :roll:

 

Då den andre som var godkjend til å ta i mot reklamasjonar kom til kassen, etter å ha stått i bakgrunnen å ledd av situasjonen i 5 minutt, var det første han og sa: "Denne sekken kan ikkje vera kjøpt hjå oss". Akkurat i det kunden på nytt skulle skjele oss ut svarar han "bli med meg utanfor butikken litt så skal eg vise deg noko". Motvillig blir kunden med den andre kundebehandlaren vår utanfor. Utanfor døra ber han dama om å sjå opp på skiltet som står på veggen. Kunden les: "G-Sport", deretter tar den tilsette sekken og les logoen som står plassert med store bokstavar på sekken, "MX-Sport".

 

Dama riv sekken til seg før ho snur seg med hovudet retta mot bakken og småspring vekk. Tenk kor mykje merksemd ho kunne ha sluppen unna dersom ho hadde høyrd på meg i utgangspunktet. Eg har inntrykk at fleire kunder som var i butikken samstundes såg litt rart på under den vesle seansen vår :p

 

Kjekt når folk til tider får smaka sin eigen medisin :tease:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I dag hadde jeg seks kunder på rad som glemte kortet sitt i kortterminalen, på rad. Det er jo ikke så rart, du tar jo hendene av det når du taster inn koden, men for guds skyld.. De piper værre enn vekkerklokken min! Og ikke nok med det, opptil fem ganger måtte jeg løpe etter kunder med varer som de hadde glemt, gjerne hundre meter for å ta de igjen(hvorfor har folk som handler klokken 09:01 om morgenen det såååå travelt?!), hvorpå en faktisk klarte å glemme igjen barnevogn, sykkelskjerm, tre fulle handleposer, kortet i kortterminalen og sa hverken "hei" eller "hade", og neimen meg heller ikke "ja/nei" når jeg spurte om både medlemskort, handlepose og kvitering - helt i sin egen verden, bare gikk(småjogget)!

 

Hadde hun klaget på at jeg tok betaling for en pose for mye, noe jeg uheldigvis gjorde, så tror jeg neimen ikke jeg hadde klart å dy meg fra å slipe gulvet med tennene hennes. Kommunikasjon/communication/comunicación/Kommunikation.. Faen heller, gi et lite tegn.

 

Ellers har jeg hatt en super dag på jobben, de beste kollegaene man kan ha, og noen kunder er atpåtil så snille at når neste kunde glemmer å betale siste tieren før hun småjogger vekk - så gjør jeg det selv, da slapper jeg av. Selv ikke kunder som fyller opp kurver med fersk- og frysevarer bare for å sette de ifra seg i et skjul før kassen klarer å vippe meg av pinnen på en slik god dag :)

Endret av cuadRo
Lenke til kommentar

De som tror de har løsningen på alt og er ekspert-psykologer

 

- Kunden som kjøper en million varer som fyller opp hele båndet, men allikevel skal finstudere kvitteringen selv om det er kø og masse stress. Det går liksom ikke ann å lese den etterpå?

Bare være litt kreativ, andre kunder bruker også å skjønne om det ikke er plass på båndet og tar ofte å stabler vareene rett i posen.

- Kunden som snakker med andre kunder eller i telefonen. Dette er kanskje en av de mest irriterende som er på min liste. Må omtrent skrike for å få kontakt. Jeg har etter noen år i kassa fått null problemer med å avbryte dype samtaler om vær, vind og hvordan ungene har det for tida.

Er ikke vits å skrike, bare vær høflig og behandle de som enhver annen kunde.

- Den gamle kunden som man må skrike til for at den skal høre noe, som så slenger en kommentar "jeg hører så dårlig når du mumler". JEG MUMLER IKKE, JEG SKRIKER!!

Tålmodighet :) .

- Kunden som absolutt skal krangle på ei krone eller to og mener at jeg har prøvd å lure dem for penger. Gud hjelp meg.

Tålmodighet igjen.

- Kunden som ikke sier hei og bare nikker på hodet osv. Dette er seriøst også noe av det verste som fins. Det koster ikke en kalori ekstra og hvertfall si hei når man kommer til kassa. Jeg har det kjipt nok som det er der jeg sitter.

Nei, men selv gir en faen i det da det er jeg som skal være hyggelig ikke de.

- Kunden som kommer 2 min før vi stenger og skal handle halve butikken og bruke GOD tid på det.

Litt kjipt det, men kan alltids gjøre andre ting i mens som å telle over panten ol.

- Kunden som spør om jeg er alene på jobb når det begynner å bli litt kø og andre kasserere er på vei. Har ikke vært veldig langt unna å si at "ja, jeg er faktisk alene på jobb, finn deg i det".

Bare å si at folk er på vei, er dog kjedelig med kø så kansje vente til nestemann har gjort klar kasse før man forlater kassa?

- Kunden som ber meg stoppe båndet fordi alt blir "most". Selv om jeg har masse andre kunder som også skal ha varer på båndet. Det er lov å ta bort varene sine.

Skjønner jeg virkeli godt, altså kunden, selv bruker jeg å legge alle varer som knuses lett til siden for så til slutt legge de på båndet igjen slik at de kommer øverst.

- Polakker og diverse utlendinger som ikke kan engelsk.

Trenger virkelig ikke å kunne samme språk som kunden for at han skal handle varene.

- Kunden som spør hvor osten eller lignende GODT SYNLIGE produkter er. Det er lov å bruke øyna.

Er ikke bestandig så lett å se ;) .

- Kunden som sier "da skal jeg ha xx kroner tilbake av deg" på en arrogant og belærende måte. Som om ikke det er jeg som sitter bak kassa!

Aldri opplevd selv.

 

 

 

:)

Lenke til kommentar

Kanskje ikke på -den- måten at det er kunde. Men altså, var i dyreparken i kr.sand igår.

 

Er inne hos sånne bittesmå apeting som løper fritt rundt folk. Det henger flere skilt om at man ikke skal mate apene eller rekke frem hånda ettersom man kan bli bitt.

En kæll tar og holder frem en liten ball, på størrelse med en liten håndball fram mot apene som selvfølgelig synes dette er stas.

Så kommer hun vakten som passer på apene/folka vennlig og spørr om han ikke kan legge vekk ballen og ikke holde hånda slik.

Gubben svarer bare surt og frekt ut fra intet; "NEI, det kan jeg slettes ikke!"

 

wtf er det med slike folk? :nei:

Lenke til kommentar

Der jeg jobbet før, hadde vi aldri spesielle kampanjer. Men prisene var veldig gode allikevel. Når folk da spurte hva som var på tilbud, så sa jeg bare at alt var gode tilbud. Da gikk de. De ville sikkert kjøpe samme vare som vi hadde et annet sted, til en dyrere pris, bare fordi det var annonsert som "tilbud". :roll:

 

Spesielt våre nye landsmenn kjøper kun ting som er på tilbud, selv om det er dyrere enn et sted hvor det ikke er på tilbud.

Lenke til kommentar

En ting som provoserer litt er folk som ikke engang GIDDER å kikke på hva annet det står på hyllelabel. Jeg vet det er butikkens ansvar å prise varene tydelig, men i enkelte avdelinger av butikken, spesielt brødavdelingen, er det ikke alltid lett å ha maksimalt varetrykk, og prising som er RETT under varen.

 

Så har vi de som tar feil brød, skjærer det opp, og ikke vil ha det når de kommer til kassen og finner ut at det ikke er brødet til 7 kroner...

Lenke til kommentar

Vi har også mange av den her:

 

Kunde: Er denne på tilbud nå? Hva kostet den egentlig?

 

Meg: Nei, den er ikke på tilbud nå dessverre, (evnt. også: vi har akkurat fått den inn).

 

Kunde: men.... den sto jo i avisa deres jo, da må den jo være på tilbud. Allt i avisa deres skal være på tilbud!!! :realmad:

 

Meg: *deepinsidefaceplant* mens jeg sier sry og spør om det er noe annet de trenger :roll:

 

(vi har somregel noe på tilbud i avisa, men vi viser også nye varer + gamle varer som kanskje er aktuelle for sesongen, da til standard pris)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Rart. Har ofte kunder som glemmer å betale de siste kronene, bare noen enkle mynter. Har ofte flere ganger lagt ut med både ti -og femti kroner. Det er vanligvis null stress. Til tider har jeg hatt smilende jenter som har glemt koden på kortet da de kjøper varer til bare en lav pris - så jeg betaler, jeg.

 

Men i dag hadde jeg litt av en fyr. Kommer bort til kassen, slenger avisen på rullebåndet slik at den sklir av, og jeg må plukke opp igjen. Han spør ikke etter pose å ha på bringebærene, han krever det. Så trekker han kortet gjennom kortterminalen, som jeg ikke har startet enda(jeg var da ikke ferdig med å slå gjennom varene), taster inn koden sin og går. Jeg har ikke jobbet så alt for lenge, og det var ganske rart å gi tilsnakk til en kunde for første gang, men dette var rett og slett dårlig behandling av oss som er vennlige dag inn og dag ut, uansett hva som foregår i privatlivet. Jeg måtte stenge kassen som hadde kø så langt øynene kunne rekke, og løpe etter han ned rulletrappen og nesten ut av senteret.

 

Jeg følte meg nesten pliktig til å gi en liten oppvåkning, da jeg hadde syntes veldig synd på en av de som er enda nyere enn meg, eller ikke like rolig tilpasset, om en kunde skulle behandle de slik. For all del, kunden hadde ikke gjort noe direkte gale, men man må gi litt mer oppmerksomhet enn dette, for selv om handlingen ikke er spesielt vrien for deg som kunde, så kan den utlede til en stressende arbeidsdag for dine imøtekommende.

 

Så på veien opp rulletrappen sa jeg enkelt og greit at det å betale er ikke nok, å levere fra seg penger er ikke det samme som å avslutte en handel. Det er alltid de tilfeller der man med et uhell gir for lite, for mye eller rett og slett ikke betaler i det hele tatt. Da er det viktig å gi litt oppmerksomhet - personen som sitter i kassen er kanskje ikke alltid opplært til å være imøtekommende og god til å kommunisere, men det er vår jobb å gjøre et forsøk, og det er også vår jobb å gi tegn på at kunden kan forlate butikken. Vi gir tegn, og om ikke alltid, så må dere spørre.

Lenke til kommentar

Så lenge han betalte ser jeg ikke problemet.

Virker dog som du er litt needy... Verden er ikke et stort happyplace, og mange kunder har ikke tid/er for stresset til å ta en samtale med butikkpersonalet.

 

Har dog ikke jobbet i butikk (er i servicebransjen, så har taklet en del kunder selv de siste årene), men tror ikke jeg hadde hatt noe stort problem med at en kunde ikke sa "Hei", "Kan jeg være så snill å få en pose av deg?" og "Ha det!", så lenge han betalte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobber på bensinstasjon.

 

Kunder som sier "Jeg skal ha en pakke Marlboro". Tror ikke de egentlig tenker over det, men det er da vanlig høfflighet å heller si: "Kan jeg få en pakke Marlboro?". Slik irriterer meg litt, spesielt hvis toneleiet også er uhøflig.

 

Kunder som kommer fram til kassen, har allerede begynt å spise på varen, og har for lite penger.

 

Kunder som klikker i vinkel (dette var en godt voksen mann) fordi vi ikke har kabelsko, og skjeller ut ungjenta bak kassen fordi hun ikke vet hva kabelsko er (sko?), og fordi bensinstasjoner ikke har noenting til bil lenger.

 

Generelt hater jeg alle kunder som klikker og må skrike når de skal klage. Hva med å bruke innestemme og være saklig når du skal klage?

 

Det absolutt værste er kunder som stjeler bensin. Jeg håper de søler bensin på seg selv og tar fyr. Fyller 40 liter og bare gidder ikke betale. (Dette er også eierene sin feil, da problemet hadde forsvunnet om man måtte forskuddsbetale drivstoffet).

Lenke til kommentar

Det hender da at man faktisk glemmer å betale. Spesielt hvis man er vant til å betale med kort. Noen av de stjeler nok også, men jeg tror overvekten er på glemske folk. :)

 

Har gjort det et par ganger selv. Riktignok fyller jeg bensin mye oftere enn de aller fleste, men likevel. Det er mulig å glemme seg.

Lenke til kommentar
Det hender da at man faktisk glemmer å betale. Spesielt hvis man er vant til å betale med kort. Noen av de stjeler nok også, men jeg tror overvekten er på glemske folk. :)

 

Har gjort det et par ganger selv. Riktignok fyller jeg bensin mye oftere enn de aller fleste, men likevel. Det er mulig å glemme seg.

 

Ja. Jeg vet. De fleste glemmer seg ut, og det har jeg ingen problemer med. Gjort det selv faktisk, på min egen jobb, men det også dem som bare gir faen. De hater jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...