Gå til innhold

Takk og farvell


Anbefalte innlegg

En liten tanke:

Hva med å opprette (eller gjenåpne) en forumtråd hvor vi, GNU/Linux/FOSS-folkene, kan poste nyheter. Enten et en-linjers hint, eller en noe lenger tekst som f.eks. cyclo kan renskrive(evt. grave mer i) og poste som en artikkel på hw.no. En slags samling med raske nyheter som kan velges og vrakes blant for å så informere resten av "verden" som leser hw.no. Tenker da mest på info om nye distroer, oppgraderinger og nyheter for å opprettholde de små og lette sakene om dette temaet, før en evt. ny skribent blir ansatt.

 

Jeg kommer f.eks. stadig over "viktige" nyheter jeg ikke har fått med meg, men som andre kan masse om. Vi sitter jo, dessverre, ikke 24/7 og informerer oss selv.

Og jeg tror også det er mange som ønsker å dele litt kunnskap, eller noen nyheter til befolkningen. (eller tar jeg feil)

 

Eller blir dette for enkelt og litt for likt slashdot, har tenkt lite på ideen, bare slenger den ut. Eller for mye jobb? cyclo? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En liten tanke:

Hva med å opprette (eller gjenåpne) en forumtråd hvor vi, GNU/Linux/FOSS-folkene, kan poste nyheter. Enten et en-linjers hint, eller en noe lenger tekst som f.eks. cyclo kan renskrive(evt. grave mer i) og poste som en artikkel på hw.no. En slags samling med raske nyheter som kan velges og vrakes blant for å så informere resten av "verden" som leser hw.no. Tenker da mest på info om nye distroer, oppgraderinger og nyheter for å opprettholde de små og lette sakene om dette temaet, før en evt. ny skribent blir ansatt.

 

Jeg kommer f.eks. stadig over "viktige" nyheter jeg ikke har fått med meg, men som andre kan masse om. Vi sitter jo, dessverre, ikke 24/7 og informerer oss selv.

Og jeg tror også det er mange som ønsker å dele litt kunnskap, eller noen nyheter til befolkningen. (eller tar jeg feil)

 

Eller blir dette for enkelt og litt for likt slashdot, har tenkt lite på ideen, bare slenger den ut. Eller for mye jobb? cyclo? :p

Ingen dum ide dette her syns jeg. Vi har vell forøvrig en nyhetstråd som kan brukes her. Forsøker å holde meg oppdattert på twitter, slashdot samt en haug google alerts, men det blir fort til at ting forsvinner i "støyen" (mye svada som havner på nett gitt :D). Forøvrig, om dere kommer over noe deres syns jeg burde skrive om er det bare å gi meg et hint på PM eller mail på cyclo(sett inn snabel-alfa her)diskusjon.no Er alltid glad for tips :)

 

Hvem skal man kontakte om man er intressert i å bidra med artikler?

Ta en titt her

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Morsomt å skrive om seg selv først i 3.person så 1.?

 

Uansett, det er ingen som har hjulpet det norske HW-folk i disse Linuxbølgetider som Robin Heggelund. Sammen med Ubuntu (eller andre populære distroer som Fedora og Mint) har denne skribenten på mange måter ufarliggjort og hjulpet veldig mange norsklesende brukere til hvordan å styre det Linuxskipet de har på harddisken, noe som er en god fjær i hatten.

 

Jeg fikk for eksempel første gang kjennskap til Linux Mint via Robin. Det ligger fast på en minnepinne, og benyttes når jeg har bruk for det. Apropos, han lærte meg også om unetbootin, altså muligheten til å få "hvilken-som-helst" linuxdistro boot-bar på en minnepinne. Dette vil jeg si er kanskje den viktigste egenskapen for linuxrevolusjonen - at folk kan prøve ut noe på en enkel måte uten å kaste vekk alt de har fra før. Uten unetbootin hadde nok terskelen vært MYE høyere for uprøving blant de som har lite eller ingen erfaring.

 

"Lykje til viare"

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Sånn, da var det fikset, skrives med èn l :p

 

@ Sobient: Skrev om meg selv i førstepersen, men redaktør har skrevet litt i artikkelen og ser det ut til. It happens ;)

 

Igjen, takk for ros, betyr mye :)

 

@ Del: Ikke se bortifra at du får en pm iløpet av året ;)

Lenke til kommentar
Jasså, nå som Win7 RTM har kommet er det ikke noe gøy med Linux lenger? :D

 

:p

 

helvete må fortsatt fryse over før jeg tar i bruk et Windows-basert operativsystem. Linux FTW!

 

Det går mer utpå at jeg nå er lei av å ha en jobb etter en 8-10 timers arbeidsdag, spesielt når jeg ikke lenger er økonomisk avhengig av å skrive for Hardware.no, og ikke får flere kompetansepoeng for å skrive der etter 2år.

 

Å i det hele tatt antyde at jeg slutter å skrive grunnet Win7... *frysninger*

 

Linux fanboy?

 

Og hva bruker de i militære? :p

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
Linux fanboy?

 

Og hva bruker de i militære? :p

Nå vet ikke jeg hvilken del av forsvaret som Robin skal jobbe hos, men da jeg var i forsvaret for to år siden så var jeg med på å drifte en kombinasjon av Win 2k og Linux(kun server og router). XP ble brukt på det usikrede nettet, men det var ikke mitt ansvarsfelt. Men den viktige systemene og infrastrukturen (som ligger i noen fjellhaller rundt omkring) kjører ikke på 2k for å si det slik. Jeg håper for Robin sin del at han får jobbe med mer spennende systemer enn det jeg fikk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...