Gå til innhold

Asus ENGTX285 MARS Dual 4 GB - 10.000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koster jo bare 9999 + frakt da :p

 

Prisen er så upassende at det ikkje er noe mening.

 

Men for de som vil ha det beste og har f.eks kjøpt Intel Core™ i7 Quad Processor i7-975, så kan de jo like greitt fleske til med et skjermkort til 10k også :D

 

For min del så bruker jeg heller 10k på en harddiskontroller.

Lenke til kommentar

hehe 10.000 blanke er jo mer eller mindre en helt grei ny spill-pc, her snakker vi om 1stk skjermkort. Føler selv at 6000 er den øvre grense for 1 stk skjermkort, de fleste ligger langt under den. Haddet jeg ikke vært j.. fornyød med 4870x2 i CF så er det mulig jeg haddet solgt å hivd meg på (om jeg haddet fått en bra pris)hmmmmm nei selv nå er jeg fristet men jeg står over ) .

 

Status er fortsatt 7 stk, om det er noen som hiver seg på håper jeg! at det er en fra Forumet så vi kan få masse bilder samt tester å sikle på (igjen sima.. 10. 000 for mye hehe)

 

edit

Noen som har nærmeste nye highend release dato foresten?....

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Vodka mannen Smirnoff (Dårlig forsøk på tørr humor og vits) har helt rett her.

Uansett hvordan man snur å vender på det så er ikke verdien der, enn noe annet enn ett samleobjekt for de som samler på skjermkort, dog forut for sin tid.

 

2x 285 brikker, SLi på selv hovedkort som ikke har SLi (AMD brikkesett og Intel P35,P45,X38,X48 for eksempel) da SLi med 2x 285 kort.

Om dette er ett absolutt urikkelig krav så er dette kortet ett alternativ, derimot så står fortsatt vanlig GTX 295 som nå kommer med enkeltlags PCB som en mye bedre kandidat pris messig.

Tror faktisk at man kan få ett heftig i7 SLi system for de 10000 også faktisk.

Så det argumentet holder bare akkurat om ikke det engang.

Lenke til kommentar

Fortsatt 7stk. Som de fleste er inne på blir dette for stivt selv for de som synes skjermkort er det råeste å bruke penger på. Normalt sett skal det også komme en ny highend release rundt juletider (selv om den tradisjonen har blitt litt vaklendet nå). Regnet med en pris på ca6200kr, da haddet jeg trolig solgt og kjøpt.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Alt for mye for ett skjermkort. Selv om det er et dobbel gpu kort. 5-6 tusen kroner er absolutt maks for skjermkort. (per kort vel å merke).

 

Betalte vel 4500,- ca for mitt 8800 GTX kort, det er snart 2 år siden nå. Er verken nytt eller særlig bra per i dag (sammenlignet med de nye toppkortene), men det henger faktisk ganske godt med selv på 1920x1080 i enkelte spill. På min gamle C2D E6850 fikk jeg faktisk ikke utnyttet kortet helt engang. Ytelsen gikk opp ganske betydelig nå når jeg fikk Xeon W3540 @ 3,9GHz.

 

Kommer til å vente på de nye toppkortene før jeg bytter ut. Hadde faktisk tenkt å kanskje kjøpe dette, men 10 000,- er bare usannsynlig mye penger for ETT kort. Hadde man fått 2 slike for 10k så hadde jeg sikkert kjøpt.

Lenke til kommentar

Det er en latterlig høy pris hvist man tenker nextgen kort.De blir sikkert bedre og mye billigere. Men det skal igjen da sies at det er har 2gb minne per gpu hadde det kostet litt mindre hadde jeg gått for det men det blir nok heller et par 5870 kort eller det neste fra nvidia.. Finnes det noen 285 gtx kort med 2gb minne på gpu per idag ?

 

Dette kortet er jo sikkert ment for ekstreme benhmarkere og de som ikke har bedre ting og bruke pengene sine på, eventuelt må ha det beste...

Lenke til kommentar
Som Nizzen sier, jeg hadde heller brukt de pengene på en hard disk kontroller og/eller en SSD disk. Hvem i svarten vil bruke 10K på et skjermkort??? Ikke jeg.

 

Samme folk som ikke nøler med å kjøpe Intel Extreme-prosessorer til 10K kr eller 30"-skjermer til 15K :) Hvis jeg hadde vært en spillentusiast hadde jeg vurdert å kjøpe et slikt kort, siden prisen ikke er så avskrekkende høy (for mitt vedkommende). Og hva slags komponenter du velger å bruke (mye) penger på er jo en personlig sak. Noen vil kanskje synes det er latterlig å bruke 10K på en SSD-disk.

Lenke til kommentar
Vodka mannen Smirnoff (Dårlig forsøk på tørr humor og vits) har helt rett her.

Uansett hvordan man snur å vender på det så er ikke verdien der, enn noe annet enn ett samleobjekt for de som samler på skjermkort, dog forut for sin tid.

 

Tøv :) Dette er et kort som er myntet på folk som vil ha det aller beste, nesten uansett pris. Det at de aller fleste ikke har råd til det, eller at det ikke gir god valuta for pengene har egentlig ikke så mye med saken å gjøre: Har du penger nok og ønsker det aller beste, så er prisen underordnet.

 

High-end komponenter (gjelder forøvrig ikke bare data) koster vesentlig mer enn det nest beste, men dette er helt naturlig. Det er også naturlig at gjenstander som produseres i et lite antall koster mer enn masseproduserte gjenstander (Mars-kortet skal visstnok selges i kun 1000 eksemplarer). Det å syte fordi du synes det er for dyrt blir litt dumt med tanke på at kortet ikke er ment for folk med mindre lommebok i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Det er ikke syt som du beskriver det, det er overprising vi snakker om her.

2x 285 kort koster mindre og vil i teorien yte litt bedre siden du får 2x ekstra PCI-E spor kontra ett med dual PCB og NF200 inn til GPUene.

 

Derfor har ikke dette kortet noen livsrett enn for det meste ett samleobjekt.

Dette er samme sak som Nissan Skyline GT-R Z-Tune, om du er ute etter power og kjørefølelse så finner du billigere varianter av GT-R'n der ute som kanskje også er bedre og koster mindre.

Nei, dette er for de sære og mest sannsynlig ville jeg ha sagt samlere siden det er ett begrenset opplag.

 

Ytelseskonge spørs det hele på, dette vil dog variere og siden vi har sett 3 veis SLi kjøre raskere enn 4 veis så spørs det om det argumentet også henger i en tynn tråd.

Lenke til kommentar
Tøv :) Dette er et kort som er myntet på folk som vil ha det aller beste, nesten uansett pris. Det at de aller fleste ikke har råd til det, eller at det ikke gir god valuta for pengene har egentlig ikke så mye med saken å gjøre: Har du penger nok og ønsker det aller beste, så er prisen underordnet.

 

Jeg hadde nok heller kjøpt 3 stk GTX285-kort i stedet om jeg så skulle spenna ~10k. Om det er lurt å bruke penger på dette kortet er helt subjektivt. For min del er det penger rett ut av vinduet.

Lenke til kommentar
Det er ikke syt som du beskriver det, det er overprising vi snakker om her.

 

Jo, du *syter* om det *du* kaller overprising :)

 

2x 285 kort koster mindre og vil i teorien yte litt bedre siden du får 2x ekstra PCI-E spor kontra ett med dual PCB og NF200 inn til GPUene.

 

Litt av poenget med MARS-kortet er at det ikke legger beslag på to slotter. Dette er jo litt av tanken bak GTX 295 også, bortsett fra at den bruker svakere GPU'er (en skulle tro at du heller ikke synes GTX 295 har livets rett? MARS-kortet følger samme prinsipp). Og to MARS-kort (4 GPU'er totalt) yter selvsagt bedre enn et par med 285-kort.

 

Derfor har ikke dette kortet noen livsrett enn for det meste ett samleobjekt.

 

Er du klar over hvor arrogant det høres ut? Du påberoper deg retten til å hevde at kortet ikke har noen livsrett fordi *du* synes det er for dyrt? Hvordan kan du hevde at dette kortet bare er et samleobjekt når det gir deg den høyeste ytelsen (med ett kort) du får for penger idag?

 

Dette er samme sak som Nissan Skyline GT-R Z-Tune,

 

Ironisk at du nevner biler her: Du synes vel heller ikke svindyre, eksotiske luksusbiler som f.eks. Enzo Ferrari har livets rett heller, bare fordi du kun ser på prislappen?

 

Forsøk å se bort ifra prislappen, og fokuser heller mer på det faktum at kortet er kongen på haugen akkurat nå. Ingen tvinger deg til å kjøpe det: Skaff deg heller to 285-kort istedet, hvis du foretrekker det. Men å si at ASUS-kortet er et dårlig kjøp og fungerer kun som et samleobjekt er en tøvete generalisering. Kanskje det er sant i *ditt* tilfelle, men det gjør det ikke til et faktum, slik du får det til å høres ut som :)

 

EDIT: Du skrev tidligere at "2x 285 kort koster mindre og vil i teorien yte litt bedre". Ifølge EVGA Forum scorer MARS-kortet en smule høyere i 3DMark Vantage enn et *par* med EVGA GTX 295-kort: P40824 vs P40672. Du får også med 4 GB RAM og med tanke på at det produseres bare 1000 av dem, så er ikke prisen så forferdelig høy i forhold til det du må betale for to GTX 295-kort, hvis du tenker valuta for pengene. Men som nevnt tidligere er ikke valuta for pengene så viktig for hardcore-gamere med mye penger.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...