Gå til innhold

Asus ENGTX285 MARS Dual 4 GB - 10.000kr


Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok heller kjøpt 3 stk GTX285-kort i stedet om jeg så skulle spenna ~10k.

 

Regner med at du får høyere ytelse da, men da har du til gjengjeld lagt beslag på 3 kortplasser (som igjen betyr mere støy, strøm og varmeutvikling). Dette er en subjektiv avveining naturligvis, siden tre kort (av ovennevnte grunner) er helt uaktuelt for noen. Hvis du kjøper 2 MARS-kort så vil du kunne få enda høyere ytelse, men til en mye høyere pris naturligvis. Men som sagt, den som velger å kjøpe MARS-kortet er ikke akkurat så opphengt i få masse valuta for pengene.

 

Om det er lurt å bruke penger på dette kortet er helt subjektivt.

 

Nettopp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rått kort. Kunne gjerne hatt ett slikt ett.

Men som de andre sier, dette er for gutta som går i armani dress på jobb og kjører ferrari.

Er en del personer der ute som ikke har problemer med økonomien, og da er vel 10k bare en liten dråpe i havet. (halvparten av hva en suite på ett bra hotell koster pr natt..)

 

Er jo ett samleobjekt. Men det yter jo topp.

Lenke til kommentar
Det er ikke syt som du beskriver det, det er overprising vi snakker om her.

 

Jo, du *syter* om det *du* kaller overprising :)

 

2x 285 kort koster mindre og vil i teorien yte litt bedre siden du får 2x ekstra PCI-E spor kontra ett med dual PCB og NF200 inn til GPUene.

 

Litt av poenget med MARS-kortet er at det ikke legger beslag på to slotter. Dette er jo litt av tanken bak GTX 295 også, bortsett fra at den bruker svakere GPU'er (en skulle tro at du heller ikke synes GTX 295 har livets rett? MARS-kortet følger samme prinsipp). Og to MARS-kort (4 GPU'er totalt) yter selvsagt bedre enn et par med 285-kort.

 

Derfor har ikke dette kortet noen livsrett enn for det meste ett samleobjekt.

 

Er du klar over hvor arrogant det høres ut? Du påberoper deg retten til å hevde at kortet ikke har noen livsrett fordi *du* synes det er for dyrt? Hvordan kan du hevde at dette kortet bare er et samleobjekt når det gir deg den høyeste ytelsen (med ett kort) du får for penger idag?

 

Dette er samme sak som Nissan Skyline GT-R Z-Tune,

 

Ironisk at du nevner biler her: Du synes vel heller ikke svindyre, eksotiske luksusbiler som f.eks. Enzo Ferrari har livets rett heller, bare fordi du kun ser på prislappen?

 

Forsøk å se bort ifra prislappen, og fokuser heller mer på det faktum at kortet er kongen på haugen akkurat nå. Ingen tvinger deg til å kjøpe det: Skaff deg heller to 285-kort istedet, hvis du foretrekker det. Men å si at ASUS-kortet er et dårlig kjøp og fungerer kun som et samleobjekt er en tøvete generalisering. Kanskje det er sant i *ditt* tilfelle, men det gjør det ikke til et faktum, slik du får det til å høres ut som :)

 

EDIT: Du skrev tidligere at "2x 285 kort koster mindre og vil i teorien yte litt bedre". Ifølge EVGA Forum scorer MARS-kortet en smule høyere i 3DMark Vantage enn et *par* med EVGA GTX 295-kort: P40824 vs P40672. Du får også med 4 GB RAM og med tanke på at det produseres bare 1000 av dem, så er ikke prisen så forferdelig høy i forhold til det du må betale for to GTX 295-kort, hvis du tenker valuta for pengene. Men som nevnt tidligere er ikke valuta for pengene så viktig for hardcore-gamere med mye penger.

 

Nå Hal synes jeg du skal roe deg ned 5 hakk, jeg bruker logikk her, du må værsågod å kjøpe dette, det at ett par 295 havner bak er ikke så veldig snodig, 4 veis CF og SLi har fortsatt litt problemer med ytelse, 2x 285 kort er mer interressant siden de også biter bedre fra seg hvor multiGPU ikke henger helt med.

 

Ferrari Enzo er en helt annen sak enn Skyline GT-R, jeg sammenligner her på SAMME bil, samme plattform, samme type produkt.

Om du hadde sammenlignet Skyline GT-R med Ferrari Enzo så blir det feil.

 

Saken med at dette kortet ikke har livets rett burde du se på 3 veis SLi vs 4 veis, du vil straks se at svært ofte slår 3 GPUer 4 stykk, hva dette skyldes aner jeg ikke, Anandtech hadde en pen test på dette.

 

Som sagt, dette er ikke bare min mening men 100% ren logikk, kortet har svært få fordeler om du ikke har ett hovedkort som støtter 3 veis SLi.

Men da igjen, du hadde nok ikke kjøpt ett slikt kort da nei, for da hadde ekstra cashen gått i hovedkortet.

Strømforbruket skal også være noenlunde likt 2x 285 om ikke litt høyere om det er fullverdige kort, dette fordi du i tilegg må spandere litt watt på NF200 i tillegg.

 

Så mitt råd til deg Hal, er å slutte å syte og se litt fakta.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
"GTX 300" "AFAIK GDDR5, 40nm, and more is coming sooner than expected from NVIDIA inv_biggrin.gif can't really say more."

 

Hovedproblemet for min del er nok at denne versjonen trolig kommer farlig nær en ny highend release. Finner ikke konkret dato men trolig en stund før juletider (tipper okt-nov).

 

Ser 3 stk er kjøpt fra komplett (men de er fortsatt ikke inne), tydligvis ingen av dem som leser denne tråden (?). Videre ser jeg at det er flere webshopper som har fått taki et pr kort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Lagerstatus: Ingen tilgjengelige i dag. 3 stk. 2009-08-14 (Ubekreftet dato)

 

Nå er det bestilt 1 kort til fra komplett. Har de sendt ut noen av disse i det hele tatt tro (?). Videre er datoen utsatt igjen til 14, Da er man så nær ny highend release at det nå er latterlig å bestille. Ikke bare de men prisen er gått opp til kr 11.295,-!!!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jøss, er denne tråden i live ennå?

 

Nå Hal synes jeg du skal roe deg ned 5 hakk, jeg bruker logikk her,

 

Glem logikk: Å kjøpe high-end utstyr dreier seg sjeldent om logikk og rasjonelle valg, nettopp på grunn av prisnivået :)

 

du må værsågod å kjøpe dette

 

Har ingen planer om å kjøpe et MARS-kort. Jeg klarer meg fint med GTX 285 :)

 

Som sagt, dette er ikke bare min mening men 100% ren logikk, kortet har svært få fordeler

 

De som kjøper dette kortet teller ikke antall fordeler: For dem holder det med bare en fordel: Høyest mulig ytelse, koste hva det koste vil :)

 

Så mitt råd til deg Hal, er å slutte å syte og se litt fakta.

 

Det er andre som står for sytingen her. Og når ble din logikk ensbetydende med fakta? :)

Lenke til kommentar
Jøss, er denne tråden i live ennå?

 

Nå Hal synes jeg du skal roe deg ned 5 hakk, jeg bruker logikk her,

 

Glem logikk: Å kjøpe high-end utstyr dreier seg sjeldent om logikk og rasjonelle valg, nettopp på grunn av prisnivået :)

 

du må værsågod å kjøpe dette

 

Har ingen planer om å kjøpe et MARS-kort. Jeg klarer meg fint med GTX 285 :)

 

Som sagt, dette er ikke bare min mening men 100% ren logikk, kortet har svært få fordeler

 

De som kjøper dette kortet teller ikke antall fordeler: For dem holder det med bare en fordel: Høyest mulig ytelse, koste hva det koste vil :)

 

Så mitt råd til deg Hal, er å slutte å syte og se litt fakta.

 

Det er andre som står for sytingen her. Og når ble din logikk ensbetydende med fakta? :)

 

Jeg står på mitt men kan legge til at ditt argument er ute.

Da tenker jeg på ytelsen, du har ikke fått med deg at 3 veis banker 4 veis har du vell?

Dette skyldes store skalerings problemer med 4 veis SLi og Crossfire og i svært mange tilfeller ligger 4 veisen etter 3 veis :p

Ser du poenget da med dette kortet?

 

Ellers antar jeg at tråden er i live, spesielt etter Amentio's prisbrøler på dette kortet til 265 spenn tror jeg det var.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...