Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette var det som fulgte med:

AD-54 heter det.

 

Har selv putta mitt Sennheiser-headset inn i den.. Utmerket egentlig. Neste er dog trådløst :]

 

Ja, det er sånn headset som fulgte med i esken hos meg. "Fjernkontrollen" på ledningen er så liten at jeg ikke har tenkt over at det er en slags fjernkontroll, så jeg bruker den ikke. Trodde det hadde fulgt med en annen hos deg. :) Tenkte på BH-905, men i en test var de så tunge at de holdt på å dette av hodet når man bøyde seg.

Endret av nisju
Lenke til kommentar
hei..

 

noen som vet om det er mulig å slette program som vlingo, qik, joikuspot og boingo?:p

hva kan man slette om man vil at telefonen skal bli litt kjappere?

 

De programmene skulle gjerne jeg ha slettet også,:) men har ikke vlingo. Har prøvd både soft- og hard-reset flere ganger, men de programmene forblir. Facebook, YouTube m.m. ble borte, men ikke qik, boingo og joikuspot.

For at telefonen skal bli raskere, er det en fordel å lagre alt som installeres på E: Meldinger har jeg også satt til at de skal lagres på E:. Det skal ikke mange bilder eller videoer til før den blir tregere, selv om den har 32 GB lagringsplass.

Endret av nisju
Lenke til kommentar
hei..

 

noen som vet om det er mulig å slette program som vlingo, qik, joikuspot og boingo?:p

hva kan man slette om man vil at telefonen skal bli litt kjappere?

 

De programmene skulle gjerne jeg ha slettet også,:) men har ikke vlingo. Har prøvd både soft- og hard-reset flere ganger, men de programmene forblir. Facebook, YouTube m.m. ble borte, men ikke qik, boingo og joikuspot.

For at telefonen skal bli raskere, er det en fordel å lagre alt som installeres på E: Meldinger har jeg også satt til at de skal lagres på E:. Det skal ikke mange bilder eller videoer til før den blir tregere, selv om den har 32 GB lagringsplass.

 

 

hehe, ja, merka det i går når jeg la inn litt musik og en film at den ble litt treigere:P har 43mb ledig på c og får ikke sletta noe mer.

Lenke til kommentar
And now for something completely different....

 

Hvor lenge går det mellom hver gang dere lader mobilen? Etter at jeg switchet til "dobbelmodus" fra gsm (fordi gsm er meget svakt her jeg bor og 1881-programmet må kjøre 3g for å virke) så må jeg lade hver natt. Om kvelden er batteriet nede på 1-2 streker.

 

Da har jeg ikke brukt telefonen særlig mye gjennom dagen: 2-3 samtaler (maks 20 minutter totalt), motta 3-4 sms og besvare dem, legge inn 2-3 kalenderoppføringer. Ikke noe spilling eller surfing. Har laveste lysstyrke på skjermen og skjermen kutter etter 20 sek.

 

Før jeg switchet til dobbeltmodus så ladet jeg annenhver natt med omtrent samme bruk og skjerminnstilling.

 

Anyone?

 

Har endelig funnet ut av dette med dårlig batterilevetid hos meg: Magnet!

 

Har en beltetaske med magnetlås og på batteriet har jeg montert tynne metallskiver slik at jeg kan "henge" mobilen på en magnet på dashbordet i bilen. Derfor er mobilen i kontakt med en magnet hele tiden når den ikke er i bruk. Søkte på google og fant ut at kameraet aktiveres av en magnet og dette også kan skje i beltetaske med magnet. Vet ikke om det har skjedd hos meg eller om batteriet generelt ikke trives i kontakt med en magnet hele tida.

 

Uansett, med ny beltetaske uten magnet og sugekoppholder i bilen, lader jeg nå mobilen enten hver tredje eller fjerde natt, avhengig av bruk. Tidligere som sagt lading hver natt med batteriet nede på 1-2 streker på kvelden...

Lenke til kommentar
hei..

 

noen som vet om det er mulig å slette program som vlingo, qik, joikuspot og boingo?:p

hva kan man slette om man vil at telefonen skal bli litt kjappere?

 

http://thenokiablog.com/2009/08/13/how-to-...ingo-nokia-n97/

 

Du bruker bare "Boingo patch software" som beskrevet lengre ned i teksten. Funker flott, holdt på å bli gal av å skulle måtte ha dette reklameaksesspunktet uten å kunne slette det!

 

NB-de fleste programmer lar seg fjerne via av-installeringen i Nokia PC Suite som du laster ned fra nett.

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar
Nå har jeg hatt dette mobilen i 4 dager og må si at jeg er rimelig fornøyd med alt egentlig. Eneste jeg har lagt merke til, som går igjen her også, er alarmen. Det går av nøyaktig 4 minutter for sent, MEN dette gjelder kun på alarmer som er stilt inn før kl. 0700. Så har jeg på en alarm kl. 13.07 så går den av presist, men har jeg på alarmen kl. 05.45 som jeg pleier, så ringer den 05.49.

 

Ellers så må jeg si at GPS`en på mobilen funker bedre enn men vanlige GPS. men takk Nokia for at de lagde minipaden på tastaturet. Uten den tror jeg at jeg hadde blitt gal.

 

Så nå er det bare å vente på at neste oppgradering kommer(kan jo håpe iløpet av 2009), så tror jeg denne mobilen kan bli et meget godt vennskap for min del.

 

GPS er jo helt ubukelig. Kobler seg av hele tiden. Særlig i byen. Ofte får jeg ingen kontakt i det hele tatt. Må være noe feil med min kanskje?

Lenke til kommentar

N97 har produksjonsfeil som blant annet mangel på isolasjon under gps-antennen. Dette gjør at du får signalforstyrrelse med telefonsenderen og wlan. Dette har visstnok Nokia bekreftet i en mail til en bruker på Nokias diskusjonsforum. Dette må fikses på service. En annen ting er at en del av de nyere ovi maps versjonene er møkkdårlige og fulle av bugs. - Dette hjelper jo lite. Det ligger visst ute en betaversjon på den nyeste versjonen som det arbeides på. Denne fungerer visstnok bedre enn en del tidligere versjoner. Min gps er også totalt møkk, men har en iphone 3gs som fungerer som varm kniv i flytende smør. Vidunderlig mye raskere og mer stabil en Nokja'n

Lenke til kommentar
hei..

 

noen som vet om det er mulig å slette program som vlingo, qik, joikuspot og boingo?:p

hva kan man slette om man vil at telefonen skal bli litt kjappere?

 

http://thenokiablog.com/2009/08/13/how-to-...ingo-nokia-n97/

 

Du bruker bare "Boingo patch software" som beskrevet lengre ned i teksten. Funker flott, holdt på å bli gal av å skulle måtte ha dette reklameaksesspunktet uten å kunne slette det!

 

NB-de fleste programmer lar seg fjerne via av-installeringen i Nokia PC Suite som du laster ned fra nett.

Hei

Takker for hjelp :)

Lastet ned "Boingo patch software", men selve ikonet i Programmer blir ikke borte. Også bruker jeg Nokia PC Suite-cd'n som fulgte med telefonen. Går ut ifra at det er det samme som kan lastes ned fra nettet? Har ikke funnet qik, Boingo og joikuspot selv om telefonen er synkronisert med pc og PC Suite. De programmene vises bare på telefonen. Får prøve og lete litt til.

Lenke til kommentar
Hei

Takker for hjelp :)

Lastet ned "Boingo patch software", men selve ikonet i Programmer blir ikke borte. Også bruker jeg Nokia PC Suite-cd'n som fulgte med telefonen. Går ut ifra at det er det samme som kan lastes ned fra nettet? Har ikke funnet qik, Boingo og joikuspot selv om telefonen er synkronisert med pc og PC Suite. De programmene vises bare på telefonen. Får prøve og lete litt til.

 

Jeg hadde lagt inn tilgangspunkt selv, og dette Boingospammet lå der og plaget meg. Med den patchen så fjernet hele Boingodritten seg uten noe mer eller men, så kanskje jeg bare var heldig? :-)

Lenke til kommentar

Jaja... da leverte jeg telefonen inn på service for tredje gang..

 

Fikk den tilbake for en uke siden da, men den hang seg ved annrop fortsatt, noe jeg ikke aksepterer med en telefon. Som om det ikke var nok sluttet USB'en å fungere så da var det jo ikke noen vei tilbake.

 

I følge service verkstedet skal de forøke å få en ny telefeon til meg, det er sikkert like greit egentlig.

 

Siden det er flere heldige vinnere av "henge seg ved annrop" syndromet regner jeg med at telefon nummer 2 og så kommer til å ha samme feilen.

 

Så da er det bare å begynne på nytt når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Må ikke ta sorgene på forskudd.

Jeg har min N97 nr 2 etter at min første ble stjåle. Jeg har ikke opplevd noen problemer men noen av mine telefoner. Kjenner 7 andre som har denne telefonen i dag. Bare 1 av disse opplever problemer.

Ingen ting ville gledet meg mer EldarH, for når sant skal sies må jeg si dette er en av de beste mobilene jeg har hatt.. om jeg da glmmer alle disse idiotiske feilene da

Lenke til kommentar
Ingen ting ville gledet meg mer EldarH, for når sant skal sies må jeg si dette er en av de beste mobilene jeg har hatt.. om jeg da glmmer alle disse idiotiske feilene da

 

Helt enig! Og, jeg håper noe så inni helvetes at de kan fixe det problemet med høyttalerfunksjonen, det med lyd-hakkingen for den i den andre enden når en kjører speakerphonemodus. Men - i verste fall er dette en hardwarefeil som de ikke klarer å fixe?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har akkurat ervervt meg en Nokia N97, og sliter litt. Er det noen mulighet for å bytte ut innholdet på knappen nede i høyre hjørne på Home Screen? Der ligger det foreløbig en link til Tele2 på web, som er telefonleverandøren min. Jeg ser for meg å ha f.eks. "Ny melding" eller noe annet der, så jeg frigjør en plass i hurtigknapp-rekka over.

 

Blir denne knappen borte ved å installere evt. temaer som ikke har mer enn to knapper i bunnen?

 

Problem 2 dreier seg om Gule SIder-appen. Jeg får beskjed om at området jeg bor i ikke er gyldig for denne appen. Det er jo litt snodig, siden jeg da absolutt bor i norge. Det er også mangelfullt på apps i Ovi Store syns jeg, og av og til får jeg ikke opp apps som jeg VET er der. Veldig merkelig.

 

Om noen kan oppklare dette blir jeg glad.post-113984-1263559749_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Man kan "debrand"-e den, men alt man får da er Contacts istedetfor, husker ikke om man kan endre den til hva man vil jeg.

 

Ang debranding så finner man ut hvordan ved å søke, n97 debrand nemesis service suite. Krever at man legger inn firmware på nytt.

Nå har du en firmware som Tele2 har lagt igjen sine spor i.

Lenke til kommentar

Har noen kjappe spørsmål om telefonen.. ;p

 

Har idag en Samsung UltraTouch (dritt!) som skal byttes ut..

Er ute etter en telefon jeg kan ta helt OK bilder med, høre på musikk, og sende melding..

Hvordan duger denne telefonen til dette? Hvordan er den og sende meldinger med?

 

Selv om jeg "bare" tar bilder, hører musikk, og sender melding, vil jeg ikke ha en bajsetelefon.. Vil ha noe bra.. Vil dere anbefale kjøp av N97 (/mini) ?

 

Syntes den SER bra ut utifra anmeldelser osv, men kanskje noen av dere som har telefonen har noe annet og si?

 

Thanx ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...