Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, fikk du ny gps antenne eller at de byttet ut bakdekslet? For min del ble den sist nevnte gjort. Merket at det gikk bedre, spesielt om sommern med skyfri vær, men ikke når det er overskyet. Da bruker jeg AGPS, men det er jo litt juks. Tar som oftest 2 minutter å få signaler uten AGPS, men var verre før, 30min ca før jeg fikk signal.

 

Fikk altså B-Cover Assy White og Shield frame cushion byttet ut.

Lenke til kommentar
Jeg har 0576353.

PC-Suite eller Ovi-Suite burde vel ikke ha noe å si...

 

Nei skulle ikke tro at det har noe å si, og jeg har sjekket litt, da de på et utenlandsk forum mente at oppdatereren i Ovi var kjappere til å få inn oppdateringer - men dette er nok tankespinn. Nokia sier intet om dette, og 0586706 er alltid litt seigere enn de andre før den får nye FW. Men pytt, den som venter på noe godt - forhåpentligvis - venter ikke forgjeves ...

Lenke til kommentar
"Versjon 21.0.045

 

Dette er nytt:

1. --Supre nye funksjoner

2. --Oppdaterte programmer

3. --Ytelsesforbedringer"[/i]

 

1. Hvor? Har ikke funnet supre nye funksjoner ennå...

2. Ja, nye Maps 3.03 er super og Browser virker raskere

3. Ja, telefonen er kjappere og mere responsiv/smoother.

 

...i tillegg er oppkobling mot Ovi Suite problemfri og kjappere.

 

Det er førsteinntrykk så langt...

Endret av JaNeiJo
Lenke til kommentar

Fann dette på nett om hva den skulle inneholde:

 

8<--8<--

 

The software contains many fixes and improvements on the earlier releases including:

 

* Improved call reliability

* Smooth touch screen scrolling

* Browser improvements

* Music player improvements

* Improved image and video stability

 

8<--8<--

Lenke til kommentar

Oppdaterte nå nettopp og foretok den obligatoriske testen.

 

Endret først meldingsinnstillingene slik at meldinger blir lagret under E: i stedet for C:

Koblet telefonen til PCen via USB i masselagringsmodus.

Sjekket meldingsinnstillingene igjen etterpå og konstaterte at den endrer innstillingen tilbake til C:

 

Konklusjon: Nokia suger.

 

Da er det bare å vente på at telefonen skal ringe så får vi se om ”Nokia Tune” fortsatt er den store hiten hos de finske nissene.

Lenke til kommentar

Da var min N97 oppdatert via Nokia PC Suite :)

Tok først en sikkerhetskopi, oppdaterte, formaterte minnekort og intern minne og tok en hard reset.

Så gjenopprettet jeg sikkerhetskopien (som inneholdt alt untatt brukerfiler).

Prøvde så å starte Nokia maps, men dette ville ikke starte, det lastet nesten ferdig, så fikk jeg beskjed om at det var noe feil, og at jeg skulle prøve å legge inn nyeste versjon..

Greit nok (men trodde da 3.3 skulle følge med), fant 3.3 på oppdateringsmenyen på mobilen, men får ikke installert den.. den blir alltid mislykket..

Så.. hva skjer egentlig her??

 

Skal prøve å laste ned fra Nokia sida og se om det samme skjer da.

 

*edit*

Fant ikke noe mulighet for å laste ned hos nokia.. så tok like godt enda en hard reset..

Og denne gangen gjenoppretta jeg ikke noe sikkerhetskopi.. bare kobla mobilen til nett og ba den om å laste ned nokia maps 3.3 oppdatering, og da gikk det fint :)

Så gjenstår bare å gjenopprette sikkerhetskopien så jeg får tilbake kontakter og meldinger :)

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Oppdaterte nå nettopp og foretok den obligatoriske testen.

 

Endret først meldingsinnstillingene slik at meldinger blir lagret under E: i stedet for C:

Koblet telefonen til PCen via USB i masselagringsmodus.

Sjekket meldingsinnstillingene igjen etterpå og konstaterte at den endrer innstillingen tilbake til C:

 

Konklusjon: Nokia suger.

 

Da er det bare å vente på at telefonen skal ringe så får vi se om ”Nokia Tune” fortsatt er den store hiten hos de finske nissene.

 

Hvilket OS bruker du?

I Vista og Windows 7 blir jo telefon-innholdet tilgjengelig i Windows Utforsker UTEN å måtte sette den i "Masselagringsmodus".

Jeg kobler bare tlf'n til til pc og går rett inn i Utforsker (uten å velge PC-Suite/Masselagring på tlf,)... Velger "PC-Suite" kun når jeg skal bruke OVI-Suite.

Jeg har ikke problemer med at meldingslagret endrer seg (BankiBordet!).

Lenke til kommentar

Her på jobben bruker jeg XP.

 

Jeg bruker ikke masselagringsmodusen til vanlig, men det er ganske utrolig at når man gjør det, så settes meldinger til å lagres på C:. Det hadde vært forståelig om E: var utilgjengelig mens den var tilkoblet og at eventuelle meldinger da ble mellomlagret på C: og automatisk flyttet til E: når dette minnet ble tilgjengelig igjen. Men nei. Det blir nok for vanskelig.

 

 

Edit: I et sekund begynte jeg å lure på om jeg skulle gå en hel arbeidsdag uten en eneste telefonsamtale, men etter å ha sjekket loggen så har jeg faktisk tatt tre telefoner uten å tenke over det. Jeg la ikke merke til om den ringte med riktig ringetone eller ikke, men den fjerde innkommende samtalen var i hvert fall med den fordømte Nokia Tune.

 

Da er det bare å sende den inn. Urk, jeg er lite fristet til å ta i bruk den gamle telefonen min (N95) i mellomtiden.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Her på jobben bruker jeg XP.

 

Jeg bruker ikke masselagringsmodusen til vanlig, men det er ganske utrolig at når man gjør det, så settes meldinger til å lagres på C:. Det hadde vært forståelig om E: var utilgjengelig mens den var tilkoblet og at eventuelle meldinger da ble mellomlagret på C: og automatisk flyttet til E: når dette minnet ble tilgjengelig igjen. Men nei. Det blir nok for vanskelig.

For vanskelig ja, har du et eksempel på andre dingser som flytter automatisk tilbake til den foretrukkede partitioin når den er opptatt? Tror det er veldig standard at når man benytter seg av masselagring så går den kun til den hvor den er blitt tilkoblet til og har fokusen der. For meg er det forståelig.

 

Jeg fikk ikke tilgang til å installere ovikart 3.3 etter oppdateringen ... Hvor er det dere laster det ned?

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...