Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Er det ikke som standard strekkodeleser på denne telefonen? Jeg hadde i hvert fall dette tidligere uten at jeg hadde lagt det inn selv. I går skulle jeg inn med to lange url-er på telefonen, men fant da altså ikke strekkodeleseren. Det hadde nok gått kjappere å lagre de to adressene i en tekstfil og overføre denne, men jeg ville installere strekkodeleseren til eventuelle fremtidige tilfeller også.

 

Jeg gikk inn på Ovi Store via telefonen og observerte at jeg fortsatt var pålogget på tross av at det er en god stund siden sist jeg var inne på denne triste greia. Jeg søkte på "barcode" og fikk null treff. Så gikk jeg inn på Ovi Store via PCen. Foretok samme søk og fikk da noen treff. Jeg fant en jeg ville ha og valgte å sende den til min telefon. Da måtte jeg logge meg inn på nytt. Irriterende men greit nok. Ingenting skjedde... Irritasjonen bygger seg opp. Jeg trykte en gang til på at programmet skulle sendes til min telefon. Da popper det opp spørsmål om telefonnummer. Hvorfor kom ikke dette spørsmålet opp med en gang etter at jeg hadde logget meg på? Når man blir videresendt til innlogging når man forsøker å utføre en operasjon, da er det faktisk ganske normalt at denne operasjonen blir fullført når innloggingen er gjennomført.

 

Uansett, etter noen sekunder får jeg en melding på telefonen. Den inneholder en lang fæl link som jeg trykker på. Den leder meg til Ovi Store og til programmet jeg trodde jeg sendte direkte til telefonen (i motsetning til en link som bare viser programmet). Hvorfor dukket forresten ikke dette programmet opp i søkeresultatet på telefonen min? Idiotisk! Programmet heter "ScanLife 2D Barcode Reader". Hvorfor i all verden holder det ikke å søke på "barcode" da??

 

Whatever, jeg trykker "Last ned", og hva skjer da? Jo, jeg får beskjed om å logge inn. Wtf?! Jeg VAR jo innlogget for bare minutter siden! Min reaksjon var å kaste telefonen i veggen. DESSVERRE gikk den ikke i stykker. Dette hadde vært perfekt insentiv til å kjøpe en skikkelig telefon. Hver gang telefonen ringer med Nokia Tune (og det skjer minst annen hver gang), da kjenner jeg blodet koke! Dette flaggskipet har hull i skroget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*klipp*

DESSVERRE gikk den ikke i stykker. Dette hadde vært perfekt insentiv til å kjøpe en skikkelig telefon. Hver gang telefonen ringer med Nokia Tune (og det skjer minst annen hver gang), da kjenner jeg blodet koke! Dette flaggskipet har hull i skroget.

 

Hehehhe.. ikke for å forsvare telefonen på noe vis (nei , gud bedre jeg skjønner deg), men det der med Ovi store er vel strengt tatt noe som ikke direkte har noe med telefonen å gjøre?

 

Jeg kjøper ALDRI noe fra Ovi store igjen, for det jeg oppdaget var at etter jeg hadde kjøpt programvaren og jeg da eventuelt måtte resette telefonen (kjeddde jo en del ganger) så ville jeg miste programmene.

 

Jeg synes det er for galt at man ikke skal få produktene man tross alt har betalt for.

 

Jeg har ikke sett så mye somei kr refundert, selv etter flere klager, og noen OVI programmer har jeg aldri fått heller.

 

Svin :/

Lenke til kommentar
*klipp*

DESSVERRE gikk den ikke i stykker. Dette hadde vært perfekt insentiv til å kjøpe en skikkelig telefon. Hver gang telefonen ringer med Nokia Tune (og det skjer minst annen hver gang), da kjenner jeg blodet koke! Dette flaggskipet har hull i skroget.

 

Hehehhe.. ikke for å forsvare telefonen på noe vis (nei , gud bedre jeg skjønner deg), men det der med Ovi store er vel strengt tatt noe som ikke direkte har noe med telefonen å gjøre?

 

Jeg kjøper ALDRI noe fra Ovi store igjen, for det jeg oppdaget var at etter jeg hadde kjøpt programvaren og jeg da eventuelt måtte resette telefonen (kjeddde jo en del ganger) så ville jeg miste programmene.

 

Jeg synes det er for galt at man ikke skal få produktene man tross alt har betalt for.

 

Jeg har ikke sett så mye somei kr refundert, selv etter flere klager, og noen OVI programmer har jeg aldri fått heller.

 

Svin :/

Jeg byttet telefon nå nylig, men var ikke noe problem å laste ned de programmene jeg allerede hadde kjøpt på nytt. Det som var litt kjedeligere var at noen av gratis programmene jeg hadde lastet ned, nå kostet penger. Men, men....

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt meg en N-97, og har et problem jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med? Når jeg våknet om morgenen hadde telefonen gått i en slags dvale. Menytasten "pustet" som signaliserer at den er i ventemodus, men klarte ikke å få telefonen til å virke. Brukte en annen telefon til å prøve å ringe på den, og jeg hørte ventetonen, men ingenting skjedde på skjermen på telefonen min. Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Endelig, har venta siden den twitter-meldinga i desember.

 

La forresten inn Ovi Maps 3.03 på min N97 nå, er jo nydelig :)

 

Ja, det er den som egentlig er for N97 Mini. Men funker fjell!

 

+1

 

 

Dette begynner å likne noe. Har sittet å lekt litt med nye Maps på min N97 og må si at jeg er litt overrasket - trodde ikke denne "lille" oppgraderingen skulle utgjøre såå stor forskjell. Flott GUI og funksjonalitet som appåtil ser ut til å fungere . Har brukt Garmin XT hittil, men den blir nok litt for traust etter dette...

:thumbup:

Lenke til kommentar

Her har Nokia vært lure, Maps er en av de få tingene Nokia ligger langt foran konkurentene på og når de gjør dette helt gratis kommer det garantert til å gi flere kunder eller holde fast på de eksisterende.

 

Har allerede betalt for abbonement et år som snart går ut så dette passet perfekt. Men klarer å vente en uke eller to til så får jeg den sammen med FW updaten.

Lenke til kommentar
Noen som kan si meg hva jeg gjør om jeg har lyst å få fikset linsefeilen på telefonen? (Bor i Stavanger) Hvor kan jeg levere inn telefonen og hvordan er det me krav på erstatningstelefon? Klarer meg ikke uten telefon :p

Om du har krav på erstatningsmobil er jeg usikker på, men du skal vel kunne levere den inn hvor som helst da garantien faller på nokia og ikke på butikken hvor du kjøpte den

Lenke til kommentar

Mobilen min inneholder en del feil. Jeg har det normale linsedeksel feilen som alle andre har, som igjen medfører lyslekasje fra blitzen. Når jeg snakker i telefonen føler folk at jeg faller ut. Hvis jeg kobler meg opp på WLAN vil ikke mobilen åpne sider i opera, facebook appen osv. Den vil heller ikke koble seg opp til MAC (som jeg bruker), og det blir problematisk å overføre filer (dette sto det ikke noe om når jeg kjøpte telefonen). Og nå i går falt tastelåsknappen av, og det fikk sinnet mitt til å koke.

Jeg har ikke betalt 5000 kroner for en mobil som ikke holder lengre enn 3 måneder. Hva er mulighetene med å få levert den inn, og få byttet den inn med en annen telefontype. Det er tydelig at det er en feil med N97 siden så mange har problemer, og jeg er ikke lysten til å fortsette å ha en mobilmodel som er fulle av feil.

Kan jeg gå til elkjøp og få byttet denne inn i en ny telefon, eller må jeg fortsette å ha dette dritet?

Lenke til kommentar
kjøpte denne mobilen i går i lefdal, og da jeg åpnet den hjemme, fant jeg ut at den ikke har en pekepenn. i dag i butikken sier de at den skal heller ikke ha den. er det flere som manglet pekepenn i pakken?

 

Den har bare med en slags pekepenn, ser mer ut som en liten usb-minnepenn, som man kan ha med.. Sjelden man trenger den dog.

Lenke til kommentar
kjøpte denne mobilen i går i lefdal, og da jeg åpnet den hjemme, fant jeg ut at den ikke har en pekepenn. i dag i butikken sier de at den skal heller ikke ha den. er det flere som manglet pekepenn i pakken?

 

Den har bare med en slags pekepenn, ser mer ut som en liten usb-minnepenn, som man kan ha med.. Sjelden man trenger den dog.

min hadde ikke noen i det hele tatt:(

også de aplikasjonene, halvparten av dem åpnes ikke på grunn av en eller annen feil med tilkobling til wlan. og jeg har kjenner ennå ikke til hvordan man bruker maps.. er det gratis å bruke gps på den? (snakker ikke om datatrafikk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...