Gå til innhold

Junifest 2009 - HelenaN - 50mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kellendil/Asgeir: Tusen takk! Skönt att höra att det är fler som liker det bildet. :)

 

Ändå, efter att ha läst Ratletos kommentar började jag känna att dagens bild kanske er litt kjedelig trots allt. Ja, ja, bara att köra på och försöka skapa något bättre imorgon! :)

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke kommentert dagens bilde, jeg altså. Fikset på innlegget litt etterpå for å presisere at det var båten jeg snakket om.

 

Inga problem, det förstod jag. :) Det var bara jag som formulerade mig dåligt i Inlegg #103.

 

Jaha ja, vi får se vad jag finner på att fotografera idag. Vet inte om det blir nån fototur eller inte. Hoppas vädret stabiliserar sig snart.

Lenke til kommentar
14. juni var veldig flott. Det eneste er at du kanskje kunne kuttet toppen bittelitt..

 

Takk! Ja, du har nog rätt. Ska prova det.

 

 

Tror jeg har funnet motivet ditt for 12. juni (Masse sopp). :) Like borti svingen her, ikke sant? :)

 

Jepp, det stämmer bra det! :) Det var ett nära och bra motiv en dag då det regnade. Men jag kände mig lite dum där jag kröp omkring på marken... Varje gång det kom folk hoppade jag upp och försökte se ut som jag var fullt upptagen med mobil eller annat... :D

Lenke til kommentar

16. Juni:

 

Idag hade jag planerat att åka in till byen och fotografera i kvällslyset. Det skulle ju bli såå fint väder enligt YR, men det blev det ju inte... Så, jag tog bara en liten promenad här i Heimdal och fann detta fågelägget:

 

post-178020-1245186211_thumb.jpg

 

EXIF: 1/250, f/5.6, ISO 400, 35mm.

12mm mellomring.

 

Jag har för första gången utnyttjat mitt lilla "frikort" att bruke 35mm-objektivet (se trådens första inlegg).

Egentligen har jag tänkt byta ut 35/1.4 mot 24/1.4 nu när jag har 50/1.2, men 35:an er jo så underbar... Tror det får vänta ett tag. Lilla 24/2.8 er ikke så värst og duger bra tills vidare.

 

 

 

Her er et till bilde:

 

post-178020-1245174677_thumb.jpg

 

EXIF: 1/60, f/5.6, ISO 100, 35mm.

12mm mellomring.

 

 

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar
16. Juni:

Idag hade jag planerat att åka in till byen och fotografera i kvällslyset. Det skulle ju bli såå fint väder enligt YR, men det blev det ju inte... Så, jag tog bara en liten promenad här i Heimdal och fann detta fågelägget:

Det ble et nydelig bilde, Helena...spesiell farge på det eggeskallet da. (Tror bildet er snudd på siden først jeg så på det.... :hmm: )

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Det ble et nydelig bilde, Helena...spesiell farge på det eggeskallet da. (Tror bildet er snudd på siden først jeg så på det.... :hmm: )

RandiA

 

Takk Randi! Ja, du har helt rätt. Det var/er to bilder, men jag råkade slette det ene då jeg skulle ändra en sak inatt. Nå er det fixat. :)

 

 

Jeg liker veldig godt 16 juni også :) Ergrer meg pittelitt over at du har kappa den trekløveren litt i toppen, ellers perfekt :)

 

Takk! Er fullt enig. :) Såg det redan då jeg tog bildet, men jeg er nybegynner på å bruke mellomringer og vet ikke hvordan man ändrar kompositionen når skerpedyper er så kort.

 

Hmmm... Jeg kom just på at jeg kunde ha bytt fokuspunkt! Doh! :blush: Jeg har brukt den centrala punkten så länge nu att jeg hade glömt at man kan byte. :p Får prova igen en annan dag.

Lenke til kommentar
Soppbildet fra 12 juni er rett og slett vakkert:-)

 

Takk, takk! :)

 

 

Fikk litt sånn postkort-følelse av bildet idag. :)

 

Vet inte om det er positivt eller negativt, men takk. :D

 

 

Nydelig. Får ikke til det der jeg...er det den veldig åpne blenderen som gjør slik fin virkning tro...må lære det der av deg.

RandiA

 

Tusen takk! Ja, på "kortare" (vidvinkligare) objektiv behövs stor blender för at få til denne effekt. Hur nära du är motivet spelar också roll. Det finns mer å si om dette :) , men det får vente, för jeg ska på ferie om ca 2 timer.

 

Jag har en Canon 50mm med största blender 1.4 som du gjerne får låna. Jeg bruker det ikke nå när jag har 50/1.2. Om du ska med på Akamtreffen i begynnelsen av juli kan jag ta det med då, så kan du lämna det tilbake på Photowalken 18. Juli.

 

Du har ju ditt fina makro med 60mm brennvidd, så at kjöpe et fast 50mm-objektiv er kanske inte den beste lösningen, men at prova mitt kostar inget! :)

 

-

 

Nå drar jeg til Sverige för å besöke samboerns föräldrar og fira Midsommar. Regner med å ta et bilde per dag og poste disse på måndag. Dessverre ser det ut at bli regn hele helga. Nå er jeg trött på dette väret! :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...